Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به گذشت ۳ سال از وقوع حادثه غم انگیز پلاسکو بیان کرد: باعث تاسف است که بعد از گذشت ۳ سال از چنین حادثه ای که تمام سطوح تصمیم گیری به آن ورود داشتند و وعده هایی برای همراهی دادند تا ساختمانی مبتنی بر تمام استانداردهای ایمنی، شهرسازی و معماری بجای پلاسکو ساخته شود، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته مدیریت شهری تهران کارنامه قابل قبولی در این خصوص دارد. شورای شهر و شهرداری تهران حداکثر همکاری لازم را برای اینکه پرونده به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری برود، داشته و شهرداری منطقه ۱۲ علی رغم اینکه هنوز نقشه های کامل مربوط به این ساختمان از سوی مالک پروژه ارائه نشده برای فرایند گودبرداری و مقاوم سازی جداره های گود و حتی ایجاد بخشی از اسکلت آن اجازه داده است، اما واقعیت اینست که این ساختمان نباید بیش از این بدون مجوز ساخته شود. ساختمانی که قرار بود همه اصول شهرسازی و معماری و قانون در آن رعایت شود تاکنون بدون پروانه پیشرفته است و در اینجا نه تنها شهرداری تهران قصوری نداشته بلکه مکاتبات بسیار زیادی انجام داده است اما هنوز اطلاعات لازم از جمله اطلاعات مربوط به حقوق مکتسبه این ملک از سوی مالک پروژه به شهرداری تهران ارائه نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری نیز جلساتی را در این خصوص برگزار کرده و امیدواریم شاهد انجام تعهدات بنیاد مستضعفان باشیم.

سالاری با اشاره به اظهارات مالک پلاسکو مبنی بر عدم پرداخت عوارض به شهرداری اظهار داشت: پرداخت عوارض جزو تعهدات مالک پروژه است و اگر قانون اجازه دهد، شورای شهر در این خصوص تخفیفاتی ارائه خواهد داد اما تا جایی که ما بررسی کردیم بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در پرونده مشابه، شورای شهر نیز امکان بخشودگی عوارض را ندارد، مگر اینکه راهکار قانونی دیگری ارائه شود در هر صورت اکنون کار احداث ساختمان جدید پلاسکو پیش نمی رود و صرفا در طبقات تحتانی اقدامات مقاوم سازی را انجام می دهند.

وی افزود: شهرداری تهران برای صدور پروانه نیاز به اطلاعات کامل دارد و در اخرین جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری، شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان قرار شد، اطلاعات ارائه شود و امیدوارم این موضوع پیگیری شود تا شاهد سرعت در احداث این ساختمان باشیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران عوارض شهرداری محمد سالاری پلاسکو صدور پروانه ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته بودجه سالجاری، پیش‌بینی برخی مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز در شهر گرگان است. از همین روی بنابه پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر گرگان، اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ساخت آسایشگاه معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست اقدام کنند از تخفیف 90 درصدی صدور عوارض پروانه ساخت بهره مند خواهند شد.

شهردار گرگان افزود: همچنین پروژه‌های عام‌المنفعه که توسط خیرین احداث شود نیز از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض ساخت برخوردار می‌شود.

سیدالنگی با اشاره به تسهیل ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده گفت: در بودجه امسال، عوارض صدور پروانه ساخت برای متقاضیان در بافت‌های فرسوده کاملاً رایگان خواهد بود و انبوه‌سازان نیز از تخفیف ۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال می‌توانند یک مرتبه تا ۳۰۰ مترمربع از تخفیف ۱۰ درصدی عوارض ساخت استفاده کنند.

سیدالنگی ادامه داد: علاوه براین در بودجه سال‌جاری برای خانواده‌ ایثارگران و جانبازان یک مرتبه و تا مساحت ۱۲۰ مترمربع در بخش مسکونی و ۲۰ مترمربع در بخش تجاری، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ( کمیته امداد و بهزیستی) نیز یک مرتبه تا مساحت 100 مترمربع برای ساخت و ساز مسکونی معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت خواهند بود.

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت