Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:01:36 GMT

طالبان: هیچ توافقی برای آتش‌ بس نداریم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۷۸۸

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه با طرف آمریکایی توافق کرده تا در روزهای منتهی به امضای توافقنامه صلح "عملیات نظامی" خود را کاهش دهد.

شاهین به «داون نیوز» گفت: هدف از کاهش عملیات نظامی ایجاد فضای امنی برای نیروهای خارجی جهت خروج آن‌ها از افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هیچ توافقی برای آتش‌بس نداریم، این کاهشی در عملیات نظامی است. این حق ماست تا ببینیم چگونه، چطور و کجا عملیات نظامی خود را کاهش دهیم و این تنها به نیروهای خارجی محدود نمی‌شود. این کاهش عمومی بوده و همه نیروها از جمله نیروهای دولتی را نیز شامل می‌شود.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در پاسخ به پرسشی مبنی بر ادامه کاهش حملات پس از امضای توافق نیز گفت که روز پس از آن دیگر بندهای توافقنامه اجرایی خواهد شد.

وی بدون ارائه جزئیات درباره این بندها افزود که این توافق منجر به آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خواهد شد.

شاهین درباره آغاز گفت‌وگوهای هیئت طالبان با مذاکره کنندگان آمریکایی نیز گفت که دو طرف با یکدیگر 3 جلسه داشتند و روز جمعه توقف کوتاهی دارند و احتمالاً دیدارها از یکشنبه (امروز) از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد که در این نشست «شیرمحمد عباس استانکزی» ریاست تیم مذاکره کننده طالبان را به عهده خواهد داشت.

سخنگوی دفتر طالبان در قطر تاکید کرد که پیش‌نویس توافقنامه آماده است و شرایط توافق مشخص می‌باشد و گفت‌وگوها برای تعیین زمان امضای توافق صلح در جریان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا طالبان دفتر سیاسی آتش بس مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیرو‌های مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی دوجانبه را شروع کرده‌اند که واقعا یک توافق نمونه خواهد بود.

کی‌یف چندین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ها شامل حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در مقابل حمله روسیه است. این توافقنامه‌ها بیانگر حمایت نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین در سال‌های آتی است.

زلنسکی دوشنبه شب پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که طرح انتقال موشک‌های دوبرد ATACMS به اوکراین نیز نهایی شده است.این موشک‌ها تا حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و موجب تقویت قابلیت‌های نظامی اوکراین در جنگ با روسیه می‌شود.موشک‌های قبلی که به اوکراین داده شده بود دارای محدودیت برد تا ۱۶۵ کیلومتر بودند، زیرا این نگرانی وجود داشت که کی‌یف حملاتی در عمق خاک روسیه انجام دهد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش قیمت شاهین در بازار
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران