Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکونومیست امروز(یکشنبه ۲۹ دی) در گزارشی درباره بررسی تصاویر ماهواره‌ای این پایگاه تروریستی، نوشت: تصاویر ماهوره‌ای، نشان دهنده دقیق بودن موشک های اصابت کرده دارد، ایران به «قلب» یک پایگاه وسیع نظامی آمریکایی زده است.

تارنمای این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: ۶ فروند موشک بطور دقیق به هدف اصابت کرده است، که در انتقام از به شهادت رساندن (سردار) قاسم سلیمانی ژنرال  عالی‌رتبه ایرانی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویپین نارانگ (Vipin Narang) از موسسه فن آوری «ماساچوست» آمریکا در این باره به اکونومیست گفت: این حمله نشان داد موشک های برد کوتاه ایران تا چه اندازه دقیق و نقطه زن هستند.

نارانگ افزود: دقت موشک‌های سپاه پاسداران، «واقعی» است و دیگر این (دانش) در سیطره آمریکا قرار ندارد و می‌تواند در درگیری‌های مدرن امروز، پیامدهای گسترده‌ای به همراه داشته باشد.

اکونومیست نوشت: در دانش موشک‌های بالستیک مفهومی وجود دارد به نام «دایره خطای احتمالی» موسوم به (cep) که هرچه میزان این دایره کوچکتر باشد، دقت موشک بالستیک نیز بیشتر خواهد بود.
زمانی که صدام در سال ۱۹۹۱ میلادی موشک‌های اسکاد را به سوی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و عربستان پرتاب کرد دایره خطای این موشک‌ها دو کیلومتر بود که برای ترساندن ساکنان شهرها کفایت می‌کرد اما برای زدن اهدافی دقیق، آنچنان که بارانی از سنگ و آوار بر سر نظامیان آمریکایی فرو ریزد و پادگان آنها را درهم شکند (درهم کوبد) کارائی نداشت.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند. پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق شلیک کرد.

در حالی که ۱۱ روز از حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق می‌گذرد، پنتاگون با سیاست اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی، به برخی پیامدهای انسانی و خسارت‌های این حمله اشاره کرده است؛ باید منتظر بود که در روزهای آینده به تدریج حقایق و اخبار بیشتری از خسارات و تلفات این حمله اعلام شود.

پنتاگون و دیگر رسانه‌های غربی بویژه آمریکایی درباره حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در الحریر اربیل عراق نیز سکوت اختیار کرده‌اند.

310311

 

کد خبر 1343776

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عین الاسد انتقام سخت ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفتگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق
  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند
  • به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپادها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند