Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین پور گفت: در حال حاضر آبرسانی به ۴۰ محله عشایری زیرکوه به طول ۸۵ کیلومتر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که فاز دوم آن همزمان با دهه فجر برای برخورداری ۳۱۰ خانوار عشایری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین حسین پور» امروز (29 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین فعالیت های ما پروژه های عمرانی برای جامعه عشایری با توجه به اعتبارات ملی، استانی و مالیات بر ارزش افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری 21 میلیارد تومان اعتبار مصوب ملی اختصاص یافته است، گفت: تاکنون 30 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است و پیش بینی می شود که از محل صندوق توسعه ملی 100 درصد تخصیص یابد.

 

وی به اجرای 2 پروژه عمرانی ملی عشایری در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر آبرسانی به 40 محله عشایری زیرکوه به طول 85 کیلومتر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که فاز دوم آن همزمان با دهه فجر برای برخورداری 310 خانوار عشایری افتتاح می شود و تا پایان سال مالی جاری نیز کل پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه آبرسانی خواجه منجیکو نهبندان دارای پیشرفت 30 درصدی است که 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما هفت میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه خواهد شد و 14 محله، 250 خانوار و 12 هزار دام عشایری از آب شرب بهداشتی برخوردار می شوند.

 

حسین پور با اشاره به اختصاص اعتبار 11 میلیارد تومانی استانی و پنج میلیارد تومانی مالیات بر ارزش افزوده به اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی، عنوان کرد: امسال 130 پروژه از محل این اعتبارات انجام شده است و 120 پروژه در دست اجرا می باشد.

 

وی ادامه داد: موج تراشی سالانه حداقل دو مرتبه بیش از هفت هزار کیلومتر ایل راه، احداث منابع آبی، آبرسانی سیار سالانه 600 متر مکعب به مناطق عشایری، حفر و تجهیز چاه، نصب پنل خورشیدی و احداث آبشخور دامی انجام می شود.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه 10 شرکت تعاونی و یک اتحادیه مرکزی عشایری در استان وجود دارد، گفت: در سال جاری 40 هزار تن نهاده دامی توزیع شده است.

 

به گفته وی طی یکسال سال گذشته توزیع سوخت فسیلی در بین یک هزار و 290 خانوار و توزیع 8 هزار و 400 تن آرد برای جامعه عشایری استان انجام شده است.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره اجرای بهبود وضعیت دام و دامپروری و زنجیره تولید گوشت قرمز ادامه داد: در این راستا امسال 42 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

حسین پور با بیان اینکه هشت واحد گردشگری در حوزه های عشایری استان راه اندازی شده است، افزود: کشت گیاهان دارویی در 900 هکتار زمین در حوزه نازدشت و مهردشت شهرستان سربیشه اجرا شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت 44 صندوق خرد زنان عشایری، بیان کرد: در سال جاری نیز راه اندازی 22 صندوق خرد در دستور کار است.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبه گری در راستای آیین نامه ساماندهی عشایری انجام می شود، گفت: امسال 11 دستگاه تانکرآبرسانی و خودروی کمک دار برای خراسان جنوبی خریداری شده است.

 

حسین پور در خصوص توزیع نفت در بین به جامعه عشایری بیان داشت: امسال تفاهم نامه ای منعقد و سامانه ای تعریف شده که تشکل های عشایری با ثبت نام کد دریافت می کنند تا شرکت نفت بر این اساس نفت در اختیار آنان برای توزیع در بین عشایر استان قرار دهد.

 

وی گفت: در حال حاضر 25 درصد از صنایع دستی و حدود 35 درصد از تولیدات دامی خراسان جنوبی توسط جامعه عشایری تولید می شود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار سلیمانی نماز جمعه فهما مسجد سقوط هواپیمای اوکراینی طرح ملی فهما خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از زمان اجرای طرح توسط دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و بویژه درهفته گذشته که اطلاع رسانی گسترده‌ای در حوزه اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح ملی و استانی صورت گرفت، خوشبختانه تا کنون ۹ هزار و ۳۳۸ نفر از مشمولین استان دراین طرح نام نویسی کرده اند.


علیرضا اسدی افزود: مهلت ثبت نام مرحله اول پوشش بیمه رایگان مادران خانه دار داری ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط دولت تا ۳۱ فروردین امسال تعیین شده بود که به دلیل تعداد زیاد مراجعات، نام نویسی به مدت یکماه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.


وی از تمامی مادران خانه دار و غیر مزد بگیر مشمول ماده ۲۱- ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان که تا کنون موفق به نام نویسی نشده اند درخواست کرد برای بهره مندی از مزایای رایگان بیمه‌های اجتماعی توسط دولت (بازنشستگی – ازکارافتادگی – مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) به سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا ۳۲ کارگزار این بیمه در استانف برای نام نویسی خود اقدام کنند.


بر اساس ماده ۲۱- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به پوشش بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار (غیرشاغل) دارای ۳ فرزند و بیشترِ ساکن در مناطق روستایی و عشایری اقدام کند.


همچنین اگر در مدت بیمه پردازی، فرزند چهارم و پنجم به جمعیت خانواده اضافه شود به ازای هر فرزند ۲ سال به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان