Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:43:19 GMT

رفع آسیب پذیری خطرناک در مرورگر مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۰۰۹

رفع آسیب پذیری خطرناک در مرورگر مایکروسافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مایکروسافت سواستفاده از آسیب پذیری یادشده را تأیید کرده، اما می‌گوید این آسیب پذیری در حد محدودی است. این شرکت به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرده است.

حفره امنیتی مذکور به مهاجمان امکان می‌دهد تا حافظه موتور مرورگر مایکروسافت را دستکاری کرده و مورد سواستفاده قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشکال مذکور مربوط به نسخه‌های IE۹، IE۱۰ و IE۱۱ مرورگر اینترنت اکسپلورر است.

با اجرای کدهای مخرب از طریق این مرورگرها، امکان نفوذ به رایانه‌های شخصی و سرقت اطلاعات خصوصی آنها وجود خواهد داشت. هفته گذشته شرکت موزیلا هم از وقوع نقص مشابهی در مرورگر فایرفاکس خبر داده بود.

وقوع حملات مشابه به مرورگرهای اینترنتی باعث شده تا وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور یک بیانیه به کاربران اینترنت توصیه کند تا در زمان استفاده از مرورگرها برخی دسترسی‌های برنامه جاوا را غیرفعال کنند و از جمله امکان دسترسی به jscript.dll را محدود کنند.

موزیلا اعلام کرده برای حل مشکل مذکور به زودی یک وصله نرم افزاری عرضه می‌کند، اما مایکروسافت می‌گوید این کار را تا ماه آینده و همزمان با عرضه بسته امنیتی به روزرسان خود انجام می‌دهد.

کد خبر 4829263

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت سایبری مایکروسافت هکرها نوآوری فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری فضایی ماهواره هوشمندسازی گوشی هوشمند ربات امنیت اطلاعات فیس بوک ایالات متحده آمریکا تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک‌پذیری ۱۰۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، مجتبی بهادری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران از اشتراک‌پذیری ۱۰۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۴۲۰۸ مورد در ایلام، ۲۰۵ مورد در چوار، ۵۲۴ مورد در ایوان، ۴۳۰ مورد در دره شهر، ۵۶۵ مورد در آبدانان، ۸۴۵ مورد در دهلران، ۲۲۲ مورد در صالح آباد، ۱۱۳ مورد در آسمان آباد، ۶۶۴ مورد در ملکشاهی، ۳۰۷ مورد در مهران، ۳۲۸ مورد در بدره، ۶۵ مورد در زرنه، ۴۷۴ مورد در لومار، ۴۹۷ مورد در موسیان، ۵۰۲ مورد در توحید، ۲۱۶ مورد در پهله و ۷۱ مورد در میمه بوده است.

وی افزود: در مجموع تعداد مشترکین گاز در مناطق شهری و روستایی استان به ۲۱۵۴۶۵ مشترک رسیده است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ایلام حرکت رو به رشد و پرشتابی در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال کرده است، افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و این استان در ردیف استان‌های سبز کشور قرار گرفته است.

بهادری با بیان اینکه نقش بی‌بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است، گفت: جایگزینی گاز طبیعی به‌عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر به‌سزایی دارد.

وی گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۳۸۵ مورد گازکشی داخلی ساختمان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در طول سال گذشته به صورت رایگان انجام داده است.

کد خبر 747609

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار