Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:01:43 GMT

فعالیت ۵۶ مدرسه دوشیفته در ساوه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۰۸۳

فعالیت ۵۶ مدرسه دوشیفته در ساوه

ایسنا/مرکزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه از فعالیت ۵۶ مدرسه دو شیفته در سطح شهرستان ساوه خبر داد.

ابراهیم فراشیانی امروز یکشنبه، به مناسبت فرارسیدن هفته شورای آموزش و پرورش(۲۴ الی ۳۰ دیماه) با شعار "نگاه ملی، تحول منطقه‌ای" در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش از ارزشمندترین قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در دیماه سال ۱۳۷۲ بود که با هدف عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشارکت مردم در ماموریت‌های آموزش و پرورش و بهره گیری کلیه منابع و امکانات به منظور تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی نظام تعلیم و تربیت را هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش در کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر شهرستانی شورای تامین، شورای برنامه‌ریزی و شورای آموزش پرورش به عنوان سه شورای اصلی فعالیت دارند، افزود: فرماندار شهرستان، ریاست شورای آموزش و پرورش را بر عهده دارد و مدیر آموزش و پرورش دبیر شوراست.

فراشیانی از شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه به عنوان یکی از فعال‌ترین شوراهای آموزش و پرورش استان یاد کرد و افزود: انتخاب شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه در چند سال اخیر به عنوان شورای برتر استان به دلیل حجم بالای مصوبات و مشارکت مردم در ماموریت‌های محوله صورت گرفته است.

وی از برگزاری ۲۶۸ جلسه از ابتدای تاسیس شورای آموزش و پرورش در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۱ پیشنهاد در این شورا به تصویب رسیده است که نامگذاری یکی از مدارس به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تغییر کاربری بخشی از فضاهای مازاد آموزش و پرورش از آموزشی به تجاری، فرهنگی و اداری و نیز مشارکت شهرداری‌ها در حوزه آموزشی با اختصاص پنج درصد هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی از جمله مصوبات مهم بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در ادامه گفت: هم اکنون آمار دانش آموزی شهرستان ساوه به مرز ۵۵ هزار نفر رسیده است که در ۳۰۴ مدرسه مشغول تحصیل هستند و این آمار بیانگر رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی است.

وی تصریح کرد: به نسبت افزایش جمعیت دانش آموزی، شهرستان ساوه از معدود شهرستان‌هایی است که با توجه به رشد فزآینده آمار دانش آموزان با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دو شیفته و آمار بالای دانش آموز در هر کلاس از مهمترین معضلات نظام تعلیم و تربیت در ساوه به شمار می روند، افزود: با وجود محدودیت های موجود، اما دانش آموزان ساوجی رتبه‌های برتر علمی را به لحاظ استعداد بالا کسب می کنند که در صورت تک شیفت شدن و کیفیت بخشی به امر تعلیم و تربیت، جمعیت دانش آموزی شهرستان در پیمودن مدارج علمی گام‌های بهتری را خواهند برداشت.

وی همچنین خواستار نگاه جدی دستگاه‌های فرادستی برای تامین نیروی انسانی و معلم در ساوه شد و افزود: هم اکنون چهار مدرسه در حال احداث و تکمیل است و یکی از مدارس همزمان با دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید. همه تلاش ما تک شیفته کردن، کاهش آمار دانش آموزی در کلاس و افزایش سهمیه نیروی انسانی است.

فراشیانی در ادامه گفت: از ۳۰۴ مدرسه موجود در شهرستان ۸۲ مدرسه غیرانتفاعی است و ساوه از جمله مدارس پیشرو در حوزه مدارس غیر انتفاعی به شمار می رود.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز سه متر است. هم اکنون این سرانه در ساوه ۱.۸ است و در تلاش هستیم تا ظرف سه سال آینده به سرانه استاندارد مصوب سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برسیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین آمار افراد بیسواد شهرستان مربوط به افراد بالای ۴۵ سال است، گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ که از سوی استانداری مرکزی اعلام شده است در حال حاضر هشت هزار و ۲۳۷ نفر در این شهرستان بیسواد هستند و همه ساله سهمیه خاصی برای باسواد کردن مردم در نظر گرفته می‌شود.

به گفته فراشیانی در حال حاضر ۹۵.۶ درصد مردم شهرستان ساوه باسواد هستند و در سال جاری برای باسواد کردن ۵۴۲ نفر از شهروندان و نیز اتباع خارجه برنامه ریزی شده و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس دوشیفته ساوه استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد