Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:29:53 GMT

یادداشت|رسانه نخ تسبیحی میان اندیشه‌های ملت است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۱۰۱

یادداشت|رسانه نخ تسبیحی میان اندیشه‌های ملت است

حمید شاه‌آبادی معاون رئیس سازمان صداوسیما به مناسبت راه‌اندازی رادیو انقلاب، یادداشتی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته رادیو انقلاب با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون صدای رسانه‌ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رادیو انقلاب تا 23 بهمن 1398 از طریق موج FM ردیف 95.5 مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی و با نرم افزار تلفن همراه ایرانصدا، قابل دریافت است. 

حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه‌ملی به همین مناسبت یادداشتی اختصاصی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد؛ مشروح آن در ادامه آمده است: 

در این مدتی که در خدمت رادیو هستم،  همدلی و صمیمیت بی‌نظیری را درمیان همکارانم در صدای ملی مشاهده می‌کنم، لذا به جرأت می‌توان ادعا کرد عنوان  «خانواده رادیو» عنوان شایسته‌ای برای آن است.  اعضای این خانواده رسانه‌ای، همدلانه و با عزمی جزم، بر همه‌ سختی‌ها و مشکلات غلبه می‌کنند تا ایران عزیز صدای گوش نواز وحدت و همدلی و شادی را بشنوند.

«رادیو انقلاب» محصول جدیدی از  رادیو و ثمره‌ تازه‌ای از تلاش‌های این جمع صمیمی است. رادیو انقلاب حاصل احساس مسئولیت برای ایفای مجموعه تکالیف و اقداماتی است که اصحاب رسانه باید برای رساندن پیام انقلاب انجام دهند. خوشبختانه مردم عزیزمان تا کنون از رادیوهای مناسبتی بخوبی استقبال  کرده اند و اینک در رادیو انقلاب هم صدای ما را خواهند شنید. 

مخاطبان رادیو از حرکت‌های نو استقبال گرمی داشتند و پیش‌تر رادیو اربعین، رادیو محرم و دیگر رادیوهای مناسبتی را به خوبی شنیده‌اند.  زیرا تغییرات و اقدامات جدید در حوزه رسانه باید بسرعت و مطابق با نیازهای روز انجام شود و صد البته که باید سرلوحه آن ارزش‌های متعالی الهی و دستاوردهای انقلاب پر شکوه اسلامی  باشد.

ما مصمم هستیم که امروز نیرنگ بیگانه و دشمنی دشمنان را خنثی کنیم تا بتوانیم پیچ مهم تاریخی و برهه پر التهاب زمانه را پشت سر بگذاریم و با سربلندی عبور کنیم.  اکنون  بیش از چهل سال از  تصمیم مهم ملت و  اقدام پر شکوه انقلاب اسلامی می‌گذرد و ملت بزرگ ایران، نظام تا دندان مسلح شاهنشاهی را سرنگون کرده و جمهوری اسلامی را جانشین آن  ساخته، اقدام ارزشمندی که هدف از بعثت انبیا و امامت امامان بود. 

تشکیل حکومت‌ الهی و تحقق اهداف و آرمان‌های دینی، مقدمه اش فراهم شده است و حرکت به سوی  تمدن نوین اسلامی سرعت گرفته است.  خوبست در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برگردیم و ببینیم نقاط قوت و سرافرازی ما کجاست و از چه مسیری این توفیقات حاصل شده است؟ و باید نگاه کنیم و ببینیم که در حال حاضر وضعیت ما کجاست؟ در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم و باید کجا می‌ایستادیم؟ در کجا عقب و در کجا جلو هستیم؟ از همه مهم‌تر تکالیف امروز ما برای راهِ پیش‌رو چیست؟ 

ایام  پیش رو ایام حساس و سرنوشت‌سازی است و باید نسبت به آن چیزی که در کشور اتفاق می‌افتد، نگاه تیزبین،  شفاف و روشنی داشته باشیم. رادیو انقلاب قرار است علاوه بر تبیین عظمت انقلاب اسلامی، این نکات را بررسی کند و بگوید که در  کجا ایستاده‌ایم و عظمت راه طی شده چیست.ملت در گذشته چه اتفاقاتی را رقم زده‌است و افق ایران در گام دوم انقلاب چه خواهد بود.

بی‌شک بزرگترین سرمایه ما در طول چهار دهه گذشته، به ویژه دهه اول انقلاب؛ سرمایه اجتماعی و حضور همدلانه مردم در تصمیم‌های ملی بوده است. امروز بزرگترین آسیبی که می‌تواند به این کشور صدمه وارد سازد، خلل در یکپارچگی جامعه  است.تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که بحق نعمتی بی بدیل برای این مردم قدرشناس هستند  کلید این وحدت و همدلی است. 

اگرچه در جامعه‌ ما کاستی‌ها و چالش های گوناگونی وجود دارد، اما متاسفانه  برخی رسانه‌ها سعی دارند با بزرگنمایی آنها  و با ابری از ناامیدی،  آسمان امید مردم را تاریک کنند. هر جا که ملت همدلی و هماهنگی داشته و هر جا که در تصمیمات و اقدامات ، ثبات نظری وجود داشته، دنیا شاهد پیشرفت‌های عظیم ایران  بوده است.

دشمنان کشور می‌دانند که اگر در تصمیم‌های ملی اختلال ایجاد کنند، حتماً می‌توانند راه نفوذی برای خود بیابند. در اینجا رسالت رسانه دوچندان می‌شود، زیرا رسانه، به مثابه نخ تسبیحی در میان  اندیشه‌های ملت، عمل می‌کند  و همه اقدامات و عزم‌های جدی  و همه خوبی‌ها و عصاره فضایل ملت را منعکس می‌‌سازد.

رسانه، امروز وظیفه‌ دارد تا  زشتی‌های  تفرقه‌افکن و ناهماهنگی‌ها را از چهره‌ ملت بزداید  و دیدگاهها را به هم نزدیک کند. در موضوع وجود امنیت بی‌نظیر در کشور که مورد اذعان همگان و حتی دشمنان  هست؛ یکی از دلایل موفقیت کشور در ایجاد امنیت پایدار این بود که هم ملت و هم حاکمیت نسبت به ضرورت و تلاش برای رسیدن به آن همدلی و همراهی و همنوایی داشتند. 

بنابراین رسانه، به عنوان یک نهاد مطالبه‌گر وظیفه دارد تا نقطه‌های اوج، قدرت و قوت را تشریح کند و دلایل این قدرت و قوت را به درستی تبیین کند. در عین حال رسانه وظیفه دارد که در هر حوزه‌ای که ناکامی داشته‌ایم، دلایلش را مطالبه‌گرانه پیگیری کند و بالاتر از همه این‌ها مسیر پیش رو را ببیند.

رادیو انقلاب تا 23 بهمن روی آنتن/ رایزنی برای برنامه‌ای مشترک با تلویزیون

مردم باید بدانند که راه عبور از مشکلات  و رسیدن به پیشرفت‌، همدلی و همراهی‌ و تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی است. امروز دشمن،  دشمنی خود را آشکارتر و کرده مردان مؤثر و مجاهد ما همچون حاج قاسم سلیمانی را نشانه گرفته، به گمان خود تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را بر اقتصاد ایران  تحمیل کرده، پس  باید بدانیم که همه‌ ما مردم ایران، امروز در یک کشتی حضور داریم و اگر  هرکسی، تنها به خودش فکر کند و برای عبور از مشکلات خود، تدبیر نماید، پیروزی واقعی بدست نخواهد آمد. 

 رادیو وظیفه خود می‌داند تا به عنوان رسانه‌ای گرم و صمیمی در رسیدن به همدلی ملی اثرگذار باشد. زیرا وفاق بیشتر ملت با تصمیم‌های ملی شکل می‌گیرد. هر جا که در تصمیم‌های ملی به جای منافع جامعه، منفعت شخصی را  در نظر گرفتیم، بدانیم که آنجا آغاز سقوط است و هر جا که در اقدامات اجتماعی و ملی، منفعت جامعه بر منفعت فرد رجحان پیدا کند،  بدانیم که راه پیشرفت  گشوده می‌شود.

امید است تا رادیو انقلاب در راستای وحدت و همدلی و  روشنگری مسیر آینده بتواند مؤثر باشد.  در این شبکه رادیویی  که تا 23 بهمن  ادامه دارد به صورت 24 ساعته در خدمت مردم ایران خواهیم بود و امیدواریم که مانند گذشته، مردم از این رادیوی مناسبتی استقبال کنند.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT4 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رسانه ملی رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری روز شهرکرد، گفت: شهرکرد باید از ابعاد مختلف نظیر فرهنگ تمدن تاریخ شخصیت‌های برجسته مورد شناسایی قرار بگیرد و این شناخت باید با عنایت به این که شهرکرد مرکز و نماد استان است صورت گیرد تا سبب ایجاد وحدت و یکپارچگی میان تمامی مردم استان شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمد علی نکونام امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جلسه شورای فرهنگی استان، اظهار کرد: اعتلای فرهنگ عمومی کشور و استان وظیفه تمامی ماست که نیازمند دغدغه‌مند بودن پیگیری ارائه و اجرا است و هیچ گونه مسامحه و عدم پیگیری در جهت اجرای مصوبات این شورا جایز نیست. اعضای شورای باید با پیگیری و سماجت از مسئولان و متولیان امر از نحوه اجرای مصوبات و خروجی آن‌ها به طور کامل با خبر باشند. اجرای این مصوبات آثار مطلوب خود را خواهند داشت و نباید از اجرای آن‌ها ناامید شوید.

وی با اشاره به در گذشت سردار سرفراز دفاع مقدس محمد کیانی افزود: محمد کیانی رزمنده مؤثر و تربیت شده در دفاع مقدس که همواره پیگیر ارزش‌های انقلاب اسلامی بود او همواره با روحیه جهادی و شور شوق خاص خود برای نهادینه شدن اهداف انقلاب اسلامی در میان مردم و ضعیف کردن حربه‌های دشمن عاشقانه تلاش کردند و حال نبود ایشان خلأ محسوسی را در عرصه نبرد با دشمن و گسترش فرهنگ انقلابی در میان جوانان ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برنامه‌های این شورای در ماه رمضان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در دو هزار برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان در جلسات خانگی شرکت کردند، تداوم این برنامه و جلسات قرآنی با انگیزه فراوان بسیار مهم است همچنین این برنامه‌ها نباید تنها به ایام ماه رمضان اختصاص داشته باشد.

حجت الاسلام نکونام، تصریح کرد: همچنین تبلیغات ماه مبارک رمضان و حضور روحانیان در مناطق مختلف استان نسبت به سال گذشته از تحرک و پویایی بالاتری برخوردار دار بود که شایسته تقدیر از عوامل اجرایی است.

وی با اشاره به رواج نهضت نهج‌البلاغه خوانی در ماه رمضان تاکید کرد: نهج‌البلاغه کتاب انقلاب اسلامی و برای ادامه این نهضت و انقلاب توجه ویژه‌ای به نهج‌البلاغه داشت و مطالعه و تأمل این کتاب باید میان نسل جوان گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری روز شهرکرد، عنوان کرد: شهرکرد باید از ابعاد مختلف نظیر فرهنگ تمدن تاریخ شخصیت‌های برجسته مورد شناسایی قرار بگیرد و این شناخت باید با عنایت به اینکه شهرکرد مرکز و نماد استان است صورت گیرد تا سبب ایجاد وحدت و یکپارچگی میان تمامی مردم استان شود.

کد خبر 745618

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است