Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی ذوالنوری امروز در نطق میان‌دستور خود گفت: شهادت سردار شهید اسلام، محبوب دل‌ها سیدالشهدای مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیز او را به ملت شریف و همکاران عزیز تعزیت و تسلیت می‌گویم. همچنین ایام شهادت فاطمه‌ زهرا (س) بر پیشگاه حضرت بقیه‌الله و بر همه ملت تعزیت و تسلیت باد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت: دشمن فکر کرد با شهادت شهید قاسم سلیمانی فروغ یک دوره آرامش را برای خود رقم می‌زند ولی با شهادت شهید سلیمانی کابوس آزاردهنده مرگبار و بی‌خوابی، ناامنی، دلهره و اضطراب بر دشمن و اردوگاه‌های او مستولی شد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: فقط جمهوری اسلامی ایران خونخواه شهید سلیمانی نیست بلکه همه کشورهای حوزه مقاومت اسلامی خونخواه شهید سلیمانی هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در ایامی که استکبار جهانی با اقدامات ناشی‌گرایانه برخی داخلی‌ها فکر می‌کردند جامعه ما دچار اختلاف شده، پریروز بزرگترین نماز جمعه اسلام توسط مقام معظم رهبری برگزار شد که چشم دشمنان اسلام را کور کرد.

ذوالنوری با بیان اینکه امروز مردم ما به برکت خون شهید سلیمانی به یک وحدت رسیده‌اند خطاب به رئیس‌جمهور گفت: درخواست من از مسئولان مخصوصا رئیس‌جمهور این است که در سخنان خود اینقدر آدرس عوضی نداشته باشند و مزه این وحدت را در کام مردم تلخ نکنند.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور، سپاه ۴۱ سال است که سینه خود را برای دفاع از ملت سپر کرده است و آسمان کشور را امن نگه داشته و خون پاسداران شهید در جای جای ایران دلیلی بر سینه سپر کردن پاسداران ما است.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اگر اپراتوری به اشتباه برای دفع یک خطر بزرگتر دچار خطای انسانی می‌شود، پاسداران ما اینقدر ایثارگری دارند که بیایند جلوی انظار عمومی از مردم عذرخواهی کنند. در حادثه سمنان ۴۶ نفر از هموطنان تبریزی ما بر اثر بی‌مبالاتی شما بدن‌هایشان سوخت و آیا شما یک کلمه از این مردم عذرخواهی کردید؟

نماینده اصولگرای مردم قم ابراز کرد: آقای رئیس‌جمهور در فتنه بنزین که با بی‌تدبیری شما مملکت به خون و آتش کشیده شد، جلوی دوربین آمدید و گفتید من هم مثل شما خبر نداشتم و با خنده وقیحانه نمک به خون مردم پاشیدید. شما یا راست گفتید یا دروغ؛ اسناد می‌گوید که شما خبر داشتید اما خدا کند حرف شما دروغ باشد چون اگر دروغ نباشد جرمش سنگین‌تر است.

وی افزود: در دولت شما چه اتفاقی مهمتر از این حادثه باید رخ دهد که از آن خبر داشته باشید؟ دوران گفتاردرمانی تمام شده است. آیا عذرخواهی کردید؟

ذوالنوری گفت: آیا روزی که مردم را فریب دادید به اینکه چرخ صنعت و چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید و امروز هر دو قفل است را به یاد دارید؟ آیا برای این عذرخواهی کردید؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور به مردم گفتید در روز اول اجرای برجام، تحریم‌ها برداشته خواهد شد. آیا از مردم به خاطر این فریب عذرخواهی کردید؟ در یزد به مردم گفتید بشارت و مژده که می‌خواهید به ۱۸ میلیون نفر یارانه معیشتی بدهید ولی به آنها نگفتید با گران شدن بنزین می‌خواهید هزینه‌شان را چندبرابر کنید!

ذوالنوری گفت: مردم امروز به ما اظهار می‌کنند که به ما یارانه داده نشده است. آیا یک بار از این مردم عذرخواهی کردید؟ ۱۷ میلیون خانوار امروز در معرض مراجعه به نمایندگان هستند. از آقای رئیس می‌خواهم مجلس یک کمیته تشکیل دهد و در این مورد راستی‌آزمایی شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجلس شوراي اسلامي مجتبی ذوالنوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند

رئیس جمهور خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس جمهور با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر موسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیئت مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و خانم دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستادهای خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مداح قمی پس از جنجال «معین» عذرخواهی کرد
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند