Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری سوریه در حکمی مجازات انجام معاملات با ارز خارجی و فلزات گرانبها که پیش از این ممنوع اعلام شده بود را تشدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حکمی قانون مجازات انجام معاملات تجاری و بازپرداخت‌های نقدی این کشور با ارز خارجی و یا فلزات گرانبها را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مصوبه جدید هفت سال زندان همراه با کار شاقه و جریمه مالی معادل با دو برابر ارزش بازپرداخت‌ها، میزان معاملات، خدمات و کالاهای ارائه شده برای خاطیان در نظر گرفته شده است.

بشار اسد در سال ۲۰۱۳ معاملات با ارز خارجی و فلزات گرانبها را ممنوع اعلام کرده بود اما در این مصوبه شش ماه تا سه سال زندان و جریمه مالی معادل دو برابر ارزش بازپرداخت‌ها، میزان معاملات، خدمات و کالاهای معامله شده به ارزشی بیش از ۱۰۰ هزار لیره سوریه برای خاطیان در نظر گرفته شده بود.

طبق مصوبه جدید، اگر مبلغ رد و بدل شده در معاملات معادل با ۵۰۰۰ دلار به بالا و یا ارزهای خارجی دیگر و فلزات گرانبها باشد، با مجازات کارهای شاقه از سه سال تا ۱۰ سال و جریمه مالی معادل با دو برابر ارزش بازپرداخت‌ها و یا مبلغ رد و بدل شده در معاملات مواجه خواهند شد، مشروط بر اینکه بازپرداخت‌ها نباید کمتر از دو میلیون لیره سوریه باشد.

وزارت کشور سوریه جمعه در اطلاعیه‌ای انجام معاملات با غیر از لیره سوریه را ممنوع اعلام و تأیید کرد که خاطیان را مجازات خواهد کرد.

این تصمیم در پاسخ به تحریم های تحمیل شده از سوی آمریکا و کشورهای غربی اتخاذ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها

با قراردادن تعداد بیشتری فلزات قلیایی در میان لایه‌های گرافن در الکترود باتری‌ها، امکان افزایش ظرفیت باتری‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه اوزاکا، دانشگاه پلی‌تکنیک توکیو، دانشگاه کیوشو و دانشگاه ملی سینگهوا، روشی برای قرار دادن فلزات قلیایی (AMs) در لایه‌های گرافن ارائه کرده‌اند. آنها از میکروسکوپ الکترونی عبوری روبشی با ولتاژ کم (LV-STEM) برای مشاهده ساختار اتمی فلزات قلیایی (پتاسیم، روبیدیوم و سزیم) در گرافن دو لایه (BLG) استفاده کردند. یافته‌های این تیم نشان داد که فلزات قلیایی میان لایه‌های گرافن نفوذ کرده‌اند و ساختار پشته‌ای hcp با ترکیب شیمیایی C6M2C6 ایجاد کرده‌اند.

عملکرد باتری‌های قابل شارژ یکی از عوامل مهم در تعیین میزان مسافت قابل رانندگی با خودروهای برقی و زمان استفاده ازتلفن‌های هوشمند است. اگر این باتری‌ها بتوانند ظرفیت بیشتری را ارائه دهند، عملکرد خودروها و تلفن‌های هوشمند بهتر می‌شود.

عامل اصلی در فاصله رانندگی وسایل نقلیه برقی و زمان استفاده از تلفن‌های هوشمند، ظرفیت باتری است. اگر باتری های قابل شارژ بتوانند ظرفیت‌های الکتریکی بیشتری ارائه کنند، بهبود عملکرد این دستگاه‌های الکترونیکی امکان‌پذیر است. گرافیت، الکترود مورد استفاده در باتری‌ها، از چند لایه گرافن تشکیل شده است، فلزات قلیایی بین لایه‌ها قرار می‌گیرد تا جریان الکترون‌ها در هنگام شارژ و تخلیه تسهیل شود. دستیابی به چگالی بالای ذخیره فلزات قلیایی بین لایه‌های گرافن می‌تواند ظرفیت الکتریکی را افزایش دهد.

سال‌هاست که از طریق اندازه گیری پراش پرتونگاری الکترونی و اشعه ایکس، مشخص شده بود که لایه‌های گرافن فقط می‌توانند میزبان یک لایه از فلز قلیایی باشند. تا پیش از این هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد لایه‌های متعدد منتشر نشده بود.

به نقل از ستاد نانو، این گروه تحقیقاتی روشی برای قرار دادن فلزات قلیایی متعدد میان لایه‌های گرافن ارائه کردند و با میکروسکوپ الکترونی یافته‌های خود را تایید کردند.

نتایج کار محققان نشان داد که این روش جدید می‌تواند تا دو برابر فلزات قلیایی بیشتر را در میان لایه‌های گرافن قرار دهد و انتظار می‌رود ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییرات بزرگ اینتر از راه می‌رسد
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • مجازات قاچاق زیرخاکی چیست؟
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان
  • مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • آفریقای جنوبی به محور مخالف آمریکا می‌پیوندد