Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:59:42 GMT

نقش برخی مواد غذایی بر تغییر باکتری‌های روده

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۳۱۹

نقش برخی مواد غذایی بر تغییر باکتری‌های روده

نتایج یک مطالعه نشان داد: برخی مواد غذایی معمول از طریق اثرگذاری روی ویروس‌ها، باکتری‌های روده را تغییر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان در این مطالعه یک گام به این ایده که مواد غذایی می‌توانند عملکردی همچون دارو داشته باشند نزدیک‌تر شدند. آنان دریافتند که برخی از ترکیب‌های غذاییِ معمول و پرمصرف می‌توانند میکروبیوم بدن انسان را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنها با تاکید بر اینکه نبود میزان کافی از باکتری‌های سالم در روده سلامتی را به خطر می‌اندازد، اظهار داشتند: این موضوع در صورت عدم رعایت رژیم غذایی سالم نیز صحیح است. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تاثیر برخی مواد غذایی بر باکتری‌های روده وجود ندارد. پیچیدگی غیرقابل باور میکروبیوم‌ها و باکتری‌ خوارها (فاژ) از فاکتورهای موثر در نبود اطلاعات کافی در این زمینه است.

باکتری‌خوارها ویروس‌هایی هستند که تنها به باکتری‌ها حمله می‌کنند. هر فاژ تنها به یک نوع باکتری حمله می‌کند که این امر می‌تواند بر سطح باکتری روده تاثیر بگذارد. فاژها برای بقا به وجود باکتری‌ها وابسته هستند و در صورت نبود آن‌ها فاژها از بین می‌روند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته محققان هر نوع ماده غذایی که بر فاژها اثر بگذارد می‌تواند باکتری روده را نیز تحت تاثیر قرار دهد؛ این رابطه دو سویه است. به طور مثال، درصورتیکه جمعیت یک گونه فاژ افزایش پیدا کند باکتری‌هایی که این فاژ از آن‌ها تغذیه می‌کند کم می‌شوند که شرایط را برای تکثیر گونه‌های دیگر باکتری فراهم می‌سازد. در این شرایط ویروس‌ها بر مجموع میکروبیوم تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باکتری باکتری روده ویروس رژيم غذايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد،گفت: این بیماری که اغلب در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد عامل میکروبی داشته که در مواقع تغییر جیره دام بروز کرده و بصورت ناگهانی باعث تلف شدن دام می‌شود و در کالبد گشایی دام تلف شده روده‌ها دچار پرخونی شدید (بیماری روده سرخی) می شود.

دکتر محمد رضا متقی افزود: واکسیناسیون برای پیشگیری موثر از بیماری در ابتدای بهار و پاییز همزمان با تغییر جیره غذایی به دامداران عزیز توصیه می‌ شودکه با انجام واکسیناسیون بموقع تا حد زیادی از تلفات ناشی از این بیماری جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز