Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: بودجه سال ۹۹ شهر اصفهان با افزایش 25 درصدی نسبت به سال قبل حدود شش هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت اله نوروزی صبح امروز که به جهت تقدیم لایحه بودجه سال 99 در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حاضر شده بود با اشاره به تصویب بودجه 4 هزار و صد میلیارد تومانی سال گذشته اظهار کرد: این بودجه در شرایط خاصی تصویب شد و افزایش زیادی نسبت به گذشته داشت، تا نیمه اول امسال توانستیم 50 درصد بودجه را محقق کنیم، در 6 ماهه دوم تا الآن 17 درصد بودجه تحقق پیدا کرده که در مجموع 67 درصد بودجه سال 98 محقق شده است، مناطق توانسته‌اند 75 درصد و شهرداری مرکزی 58 درصد بودجه را محقق کرده است، مناطق 5 درصد از برنامه عقب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته در زمان تصویب لایحه بودجه 20 میلیارد تومان اوراق مازاد بر برابر را بر عهده شهرداری مرکزی گذاشتیم، افزود: سال گذشته در بودجه دولت 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شده بود، از این مقدار 2 هزار و 500 میلیارد تومان به 4 شهر یعنی مشهد، قم، شیراز، شهر ری تخصیص پیدا کرد، مابقی آن هم یعنی 5 هزار و 500 میلیارد تومان دیگر را بین کلانشهرها و برخی دیگر از شهرها توزیع کردند، شهرداری اصفهان توانست در این مورد 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کند، از این مبلغ 200 میلیارد تومان مانده که باید دریافت شود، دلیل اینکه شهرداری مرکزی 58 درصد تحقق بودجه را داشته به این دلیل است که این 200 میلیارد تومان تحقق پیدا نکرده است.

نمایندگان کمک کند بودجه‌ها جذب شود

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 99 دولت اتفاق خوبی نسبت به این موضوع نیفتاده است و آن 8 هزار به 5 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و آن 4 شهر هم همچنان برای دریافت بودجه باقی است، در جلسه اخیر کلانشهرها در یزد موضوع تغییر این عدد به 8 هزار میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت، نمایندگان مجلس باید در این زمینه کمک کنند تا 8 هزار میلیارد تومان حداقل ثابت بماند، البته تلاش‌هایی هم شد که به کمک نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر همچنان نیاز داریم تا بتوانیم حرم زینبیه را هم جزو آن 4 شهر قرار دهیم و برای حرم زینبیه هم اوراق مشارکتی دریافت شود، اقدامات زیاد و مکاتباتی هم صورت گرفته است، اما نقش سازمان برنامه و بودجه و نقش نمایندگان بسیار مهم است، امید داریم تلاشی صورت بگیرد تا زینبیه اصفهان هم جزو این شهرها قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه با این شرایط در نیمه دوم امسال اتفاقاتی افتاد کاری که در نیمه اول سال با سرعت جلو می‌رفت دچار چالش شد، گفت: رکودی که بر جامعه حاکم شد و افزایش قیمت‌ها و حوادثی که از آبان به بعد رخ داد این امکان را فراهم نکرد که ما بتوانیم با سرعت جلو برویم، علیرغم اینکه سال گذشته بودجه 37 درصد افزایش پیدا کرد، امیدوار بودیم که اصلاح بودجه را به عنوان افزایش درآمدها و تحت عنوان متمم بیاوریم و 4 هزار و 100 میلیارد تومان را هم افزایش دهیم، اما با همت مدیران شهری و اعضای شورای شهر قاطع اعلام می‌کنم که امسال هم 90 درصد بودجه شهرداری تحقق پیدا می‌کند، البته تلاش می‌کنیم تا بیش از این اتفاق بیفتد، یقین دارم حمایت اعضای شورای شهر در تحقق قولی که داده می‌شود، کارساز است.

بودجه امسال را با اصلاح ساختار نوشتیم

شهردار اصفهان تأکید کرد: بودجه امسال را با تغییر و اصلاح ساختار بودجه ریزی شروع کردیم و این تغییرات بر اساس ابلاغ وزارت کشور بود؛ حرکت ما به سمت استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است یعنی پول را به جایی می‌دهیم که کار انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در بودجه امسال بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته را یکپارچه کردیم و در قالب یک بودجه تقدیم شده است، همچنین ما به دنبال ارتقای مدیریت پروژه هستیم، به دنبال حرکت به سمت منطقی سازی ارتباط بین پروژه و بودجه هستیم، همچنین با توجه به سیاست تصویب شده در شورای شهر و اجرا شده در شهرداری مبنی بر اینکه مناطق محروم را به کار نبریم و از واژه مناطق کمتر برخوردار استفاده کنیم و این مناطق مورد حمایت جدی قرار گیرند و زیرساخت‌ها هم در این مناطق توسعه یابد، این مسأله در راستای عدالت فضایی در این شهر و عدالت و برابری به معنای درستش است.

به دنبال تکمیل ناتمام‌ها هستیم

نوروزی با اشاره به تمرکز روی پروژه‌های نیمه تمام، ادامه داد: به دنبال آن هستیم که پروژه‌هایی که قبلاً آغاز شده بوده و همچنین پروژه‌هایی که در دوره ما شروع شدند بتواند به ثمر برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد، نکته دیگری که در بودجه سال 99 مورد توجه قرار گرفت این بود که برای اجرای این پروژه‌ها و همه اقدامات از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: بنابراین بحث 2020 و گردشگری همه حول محور تعامل با بخش خصوصی رفته و بخشی از پروژه‌های محرک توسعه نیز بر اساس این سیاست و استفاده از مشارکت بخش خصوصی در بودجه دیده شده که راهکاری برای تأمین بودجه است.

افزایش 25 درصدی بودجه شهر اصفهان

وی با اشاره به اینکه در سال 95 بودجه شهرداری 2 هزار و 650 میلیارد تومان بوده است، گفت: در سال 96 این بودجه 2 هزار و 750 میلیارد تومان یعنی 3.8 درصد افزایش داشته است، در سال 97 هم بودجه شهرداری 3 هزار میلیارد تومان شد، در سال 98 بودجه از 3 هزار میلیارد تومان به 4 هزار و 100 میلیارد تومان رسید که نزدیک به 37 درصد افزایش پیدا کرد، بودجه 99 به 5 هزار و 120 میلیارد تومان رسید که افزایش 25 درصدی را نشان می‌دهد.

نوروزی تصریح کرد: در 3 سال گذشته بودجه شهرداری اصفهان 86 درصد افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که در کلانشهرهای دیگر بودجه 8 تا 20 درصد افزایش داشته است، این تحول بزرگی در تدوین بودجه و جذب درآمد برای شهر است.

شهردار اصفهان در ادامه عنوان کرد: منظور از پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان پروژه‌های فراشهری است، در شهرداری پروژه‌های ملی نداریم اما پروژه ای داریم که مثل پروژه‌های ملی است، کنارگذر غرب، رینگ چهارم، نمایشگاه بین المللی اصفهان و سالن اجلاس پروژه‌های فراشهری هستند، 40 درصد پروژه‌های عمرانی به این موضوع اختصاص داده شده است، همچنین پروژه‌های مهمی منطقه ای داریم که این‌ها را پروژه فرامنطقه ای نامگذاری می‌کنم که 9 درصد بودجه عمرانی به این موضوع اختصاص پیدا کرده است، برای پروژه‌های منطقه ای هم 5 درصد بودجه عمرانی اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اختصاص 12 درصد بودجه به اعتبارات مستمر، مطرح کرد: امسال 71 درصد بودجه عمرانی و 29 درصد هم بودجه جاری است که نقطه قوتی برای بودجه امسال است.

نوروزی با اشاره به اینکه درآمدها و منابع سازمان‌ها هم یک جا همراه با بودجه شهرداری ارائه شد، ابراز کرد: درآمدهای عملیاتی سازمان‌های وابسته شهرداری 634 میلیارد تومان است، وام از خزانه 65 میلیارد تومان، کمک دولت 61 میلیارد تومان و منابع تعهدی ما 32 میلیارد تومان که جمع همه این‌ها 792 میلیارد تومان می‌شود که 5 هزار و 120 میلیارد تومان هم بودجه خود شهرداری بود که جمع این‌ها 5 هزار و 912 میلیارد تومان به عنوان بودجه کلی شهرداری اصفهان در سال 99 می‌شود.

به گزارش فارس، بودجه شهرداری اصفهان در سال 99 که به 5 هزار و 912 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده امروز از سوی شهردار اصفهان به شورای شهر تقدیم شد.

انتهای پیام/63088/م20/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان بودجه شورای شهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی کشور به تشریح اقدامات و عملکرد نوروزی پلیس آگاهی در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر کارآگاهان و افسران پلیس آگاهی در سراسر کشور (قرارگاه نوروزی عمار) در ایام نوروز امسال مجموع کشفیات این پلیس بیش از ۳۲ درصد افزایش و در مقابل ۲۲ درصد نیز وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: این پلیس از مدت‌ها پیش در حوزه‌های ماموریتی مربوطه برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را برای تامین امنیت و آسایش شهروندان در اقصی نقاط کشور به ویژه شهر‌های مسافر خیز در نوروز امسال ارائه داد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به معاونت مبارزه با سرقت گفت: وقوع مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی بهترین عملکرد کشف را مربوط به سرقت خودرو با دستیابی به شاخص ۱۱۴ درصد عنوان و تصریح کرد: طی این بازه زمانی بیش از ۵۶ درصد از مجموع سرقت‌های واقعه در کشور مربوط به سرقت‌های خرد و بیش از ۴۰ درصد نیز مربوط به سرقت‌های مهمه است که در مجموع آمار این سرقت‌ها کاهش تاثیرگذاری به همراه داشته است.

سردار قنبری ابراز داشت: در همین مدت، کشفیات جرایم سرقت به میزان ۶/۳۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع به طور میانگین ۷۰ درصد از سرقت‌های اعلامی کشف شده است، گفت: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ۳۳ استان کشور شاهد افزایش کشفیات و همچنین کاهش وقوعات بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اعزام به موقع تیم‌های CSI و DVI به منظور بررسی صحنه‌های مختلف جرایم علیه اموال و افراد، تعیین پیشینه متهمان و مجرمان و همچنین در راستای کنترل مجرمین سابقه دار، پالایش و معرفی مشخصات تعداد کثیری از مجرمین سابقه دار با ۴ فقره سابقه سرقت به بالا به پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت واگذاری پابند الکترونیکی در ایام نوروز از اقدامات بسیار مهم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی بوده است.

وی گفت: طبق گزارش‌های انجام شده در مجموع جرایم جنایی نیز بیش از ۲۳ درصد وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که در مقابل کشفیات نیز به میزان ۹/۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه مجموع دستگیری‌های این پلیس طی این ایام بیش از ۹ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری نیز شاهد کاهش ۳ درصدی وقوعات و افزایش ۳۵ درصدی کشفیات بوده ایم.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن آماده باش کامل در این ایام تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار بستند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و افزایش گشت‌های ویژه پلیس آگاهی، کنترل موثر و دستگیری سارقان سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک، تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافرین، برگزاری مراسم افتتاحیه سیستم ضد سرقت (ردیاب هوشمند خودرو)، بازدید از آخرین روند اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای از استان‌های البرز، غرب استان تهران و تهران بزرگ از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در این ایام بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد