Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:05:09 GMT

فرماندار: ۹۰ طرح در یزد آماده بهره‌برداری است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۴۰۰

فرماندار: ۹۰ طرح در یزد آماده بهره‌برداری است

سید محمد رستگاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری ها، روزنامه‌های سراسری  و محلی استان از چند واحد تولیدی و صنعتی شهرستان تاکید کرد: احتمال تغییر این آمار وجود دارد.

وی همچنین از بهره برداری مرحله نخست کتابخانه مرکزی یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طرح اصلاح میدان هندسی شهدای محراب در دهه فجر به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگاری با بیان اینکه تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام شهرستان در اولویت امور قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون ۶۵ طرح نیمه تمام با ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۰ طرح بیش از  ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است  و ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار یزد با اشاره به پیگیری ساماندهی تقاطع‌های راه‌آهن یزد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته کار ساخت تقاطع حسین آباد روزهای اخیر آغاز شد، امیدواریم تقاطع روستای « خویدک » نیز به زودی آغاز شود.

رستگاری ادامه داد: ساماندهی مسیل( رودخانه فصلی) شهر یزد هم در دستور کار است که تاکنون ۴۰۰ متر از این مسیل پاکسازی شد و مابقی هم در دستور کار قرار دارد شهروندان یزدی در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.

وی در ادامه به حوزه آسیب های اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: موضوع حضور شهروندان بیگانه چه به صورت مجاز یا غیرمجاز از جمله دغدغه بسیاری از اهالی محله هاست البته رفع این مشکلات نیاز به زمان دارد.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد:  فرمانداری در این راستا اقداماتی را در دستور کار دارد  که می‌توان به نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر فعالیت شهروندان خارجی در گلخانه‌ها و کوره‌های آجرپزی و ضایعات فروشی‌ها اشاره کرد که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با این موضوع موثر واقع شود.

وی در ادامه بر نظارت بر کار نانوایی در شهر اشاره کرد و گفت: این نظارت ها به صورت مستمر ادامه دارد و مردم در صورت هرگونه تخلف موارد را اطلاع دهند.

همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرک صنعتی استان یزد هم وسعت شهرک صنعتی استان را ۷۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: ۸۲۷ واحد شرکت تولیدی و صنعتی در زمینه مختلف مستقر هستند که از این تعداد ۵۴۹ واحد فعال  و مابقی در حال بهسازی و ساخت و ساز زیرساخت های واحد خود هستند.

محمدصادق فلاح با اشاره به اینکه شهرک صنعتی استان یزد در سال ۱۳۶۳ افتتاح شد، افزود: ۳۵ هکتار وسعت شهرک، فضای سبز است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی یزد مشغول به کار هستند اظهارداشت: از طول عمر شبکه آب این شهرک بیش از ۳۵ سال می گذرد و بسیار فرسوده است.

فلاح اضافه کرد: همچنین معابر شهرک مستهلک شده و نیاز به بازسازی دارد بنابراین هزینه بازسازی  شبکه آب و آسفالت در این شرایط از توان صنعتگران خارج است  بنابراین از مسوولان می خواهیم در جهت تامین هزینه زیرساختی شهرک را حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه رسیدگی نشود همه شهرک از بین می رود.

خبرنگاران در این بازدید از یک واحد صنایع روشنایی، واحد تولید فرش و واحد محصولات کنجدی بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند فعالیت های  این واحدها قرار گرفتند.

بازدید یادشده به همت کمیته اطلاع رسانی دهه فجر استان یزد برنامه ریزی شد و در این بازدید علاوه بر خبرنگاران خبرگزاری ها، نمایندگان تعدادی از روزنامه های سراسری ،محلی، نشریه های محلی و هفته نامه ها حضور داشتند. 

برچسب‌ها فرمانداری یزد افتتاح طرح یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری یزد افتتاح طرح یزد فرمانداری یزد افتتاح طرح یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وحید آشتیانی اظهار داشت: بامداد امروز چهارم اردیبهشت با اعلام یک حادثه حریق در واحد صنعتی شکوهیه عوامل آتش‌نشانی شهرک در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر و به دنبال آن عوامل آتش‌نشانی شهر قم نیز به این شهرک اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با پنج واحد خودرویی به استعداد 19 نفر و 5 واحد از شهر قم با 20 نفر و یک واحد از شهرک صنعتی محمودآباد ، عملیات اطفاء حریق و جلوگیری از توسعه آن به اتمام رسیده تصریح کرد: اصل حریق، اطفا و کنترل شده و صرفاً مقداری مواد اولیه تحت کنترل در حال سوختن است که عوامل آتش‌نشانی برای لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل حضور دارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، با بیان اینکه آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، گفت: این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی واحد در شیفت شب اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان و تهران موفق شدیم سه خودرو آتش‌نشان به ظرفیت امکانات آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه اضافه کنیم.

آشتیانی گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه از یک‌به‌2 واحد افزایش‌یافته و یک واحد به‌عنوان پیشرو و دیگری پشتیبان اقدام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش واحد Hsee شهرک‌های صنعتی استان و همکاری واحدهای تولیدی در تامین، تجهیز و آموزش عوامل خود در مرحله اول پیشگیری و سپس مقابله با حادثه را در کمترین زمان داشته باشیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه مصدومی نداشت.

به گزارش تسنیم، شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای 24 هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند. ‌

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است