Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی فهرستی از خودروهای الکتریکی پرفروش بازار نروژ در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است که نشان می‌دهد تسلا۳، فولکس واگن ای گلف و نیسان لیف توانسته‌اند عنوان پرفروش ترین خودروهای پاک در این بازار را به خود اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و بدین ترتیب نظر و توجه خیلی عظیمی از مشتریان خود را در بازارهای جهانی جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان به نظر می‌رسد برخی از کشورها بیش‌تر از سایر مناطق جهان از خودروهای برقی استقبال کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند اشاره کرد.

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت cleantechnica، تسلا مدل ۳ موفق شده است عنوان نخست در جدول خودروهای پرفروش نروژ در سال ۲۰۱۹ میلادی را به خود اختصاص داده است.

تسلا مدل ۳ که همواره یکی از محبوب ترین خودروهای تمام الکتریکی، لوکس و قدرتمند در جهان معرفی و شناخته شده است، در بازه زمانی ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی توانسته است میزان فروش خود را به ۱۵ هزار و ۶۸۳ دستگاه در نروژ برساند.  

فولکس واگن ای-گلف و نیسان لیف نیز به ترتیب با کسب مقام سوم و چهارم در این فهرست رده بندی توانسته‌اند ۹۱۹۵ دستگاه و ۶۱۲۷ دستگاه در نروژ به فروش برسانند.

از دیگر مدل خودروهای برقی پرطرفدار و پرفروش در این کشور می توان به آئودی ای-ترون (Audi E-Tron) ، بی ام و آی۳ (BMW i۳)، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (Mitsubishi Outlander PHEV) ، هیوندای کونا تمام الکتریکی (Hyundai Kona EV)، جگوار آی پیس (Jaguar i-Pace)، هیوندای آیونیک الکتریکی (Hyundai Ioniq EV)، ولوو ایکس سی ۶۰ پلاگین هیبریدی (Volvo XC۶۰ PHEV)، رنو زوئی (Renault Zoe)، تسلا مدل ایکس (Tesla X)، ولوو اس وی ۶۰ تی۸ (Volvo SV۶۰ T۸)، بی ام و ۲۲۵ ایکس ای (BMW ۲۲۵ XE) پلاگین هیبریدی، ولوو ایکس سی ۹۰ تی۸ پلاگین هیبریدی (Volvo XC۹۰ T۸ PHEV) ، اوپل آمپرا ای (Opel Ampera E)، مینی کانتریمن پلاگین هیبریدی (MINI Countryman PHEV) فولکس واگن ای آپ (Volkswagen E Up) اشاره کرد.

نمودار زیر به ترتیب پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی فروخته شده در نروژ را در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می‌دهد:

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خودروي الكتريكي تسلا پلاگین هیبریدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)

عصر ایران- چری یک شاسی بلند با نام تانسو 06 سی-دی ام را در نمایشگاه خودرو پکن دارد که البته محصول جدیدی نیست و تریم بنزینی آن قبلا در گروه خودرو عصر ایران با نام دیسکاوری 06 معرفی شده است(اینجا).

جائکو 7 نیز برند دیگر چری است که همین خودرو را با نامی متفاوت برای صادرات عرضه می کند(اینجا)

فنگیون تی6 نیز همین اتاق را میزبانی می کند! (اینجا)

تانسو در زبان چینی به مفهوم کاوش و شناسائی است. اکنون اطلاعاتی محدود از تریم افزاینده برد حرکتی در کلاس پلاگین هیبرید تانسو 06 یا جائکو 7 منتشر شده که در ادامه بدان اشاره می کنیم:

 این خودرو در کلاس پلاگین هیبرید قرار دارد و برد حرکتی آن در حالت الکتریکی خالص 120 کیلومتر است. در سیکل ترکیبی برد حرکتی خودرو به 1300 کیلومتر می رسد و متوسط مصرف سوخت آن نیز 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر محاسبه شده است.

این برد حرکتی در روزگار کنونی چیز عجیبی نیست زیرا بخش احتراقی پیشرانه در نقش ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند و در نهایت دستیابی به چنین پیمایشی را امکان پذیر خواهد کرد.

ساختار هیبرید تانسو 06 از انجین 1.5 لیتری توربو با 154 اسب بخار خروجی و گشتاور 220 نیوتن متر در همراهی با تک موتور الکتریکی تشکیل شده که هنوز جزئیات قسمت الکتریکی اعلام نشده است.

براساس اطلاعات موجود، تریم بنزینی تانسو 06 قرار است از 16 تا 19 هزار دلار برحسب تریم قیمت داشته باشد و در کلاس محصولات اقتصادی قرار می گیرد. قیمت مدل پلاگین هیبرید نیز به زودی مشخص می شود. 

استفاده از جعبه دنده دی اچ تی و بازده گرمائی 44.5 درصدی از دیگر ویژگی های محصول جدید چری است.

تانسو 06

 

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چری دیسکاوری 06 ؛ شاسی بلند جدید چینی که سودای لندروور در سر دارد! (+عکس)

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)