Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:28:00 GMT

خسارت 86 میلیاردی سیل به بخش کشاورزی در جاسک

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۵۴۷

خسارت 86 میلیاردی سیل به بخش کشاورزی در جاسک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سیل بی‌سابقه در جاسک بیش از 86 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

علی باقرزاده همایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بندرعباس اظهار کرد: سیل در شهرستان جاسک سبب خسارات وسیعی به بخش‌های زراعی، باغی، دام و تأسیسات زیربنایی بخش کشاورزی شده است که برآوردهای اولیه بیانگر خسارت 86 میلیارد تومانی به این بخش در شهرستان جاسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دام بسیاری از مردم نیز در این سیل ویرانگر تلف شده است و یکی از مشکلات اساسی اولیه در مناطق سیل‌زده جاسک نبود خوراک دام بود که بلافاصله با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان، 40 تن سبوس و 20 تن جو به صورت رایگان در دامداران توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان این که هزاران هکتار از اراضی کشاورزی مردم مناطق سیل‌زده جاسک در اثر سیل از بین رفته است، خاطرنشان کرد: برای کمک به کشاورزان سیل‌زده این منطقه، بذر جو و کلزا برای بیش از دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز در میان آنان توزیع شد.

باقرزاده بیان کرد: دو دستگاه بولدوزر نیز برای بازگشایی راههای کشاورزی و جاده‌های میان مزارع به جاسک اعزام شده است.

وی اضافه کرد: کارکنان سازمان جهاد کشاورزی نیز با حضور در مناطق روستایی نسبت به دفن لاشه‌ دام‌های تلف شده اقدام کردند تا از بروز بیماری‌های خطرناک ناشی از رهاماندن این لاشه‌ها در محیط‌های زندگی مردم جلوگیری شود.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خسارت سیل جاسک بخش کشاورزی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: بارندگی‌ها در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است.

آخوندی با بیان اینکه این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است، گفت: خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

وی خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارندگی به هزار و ۳۶۲ هکتاراراضی زراعی، هزار و ۲۱۸ هکتار باغی، ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۶ رشته قنات، ۴۵۰ مترمکعب استخر ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر کانال و لوله گذاری انهار خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خسارت وارده به بخش عشایری را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بارندگی‌ها به هزار و ۷۵۳ کیلومتر ایل راه، ۱۰ اماکن دامی و ۱۵ رأی دام عشایر خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شد.

آخوندی خسارت وارده به بخش راه در استان را ۵۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی به دو هزار و ۱۵۲ ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان