Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا خانپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه صنعتی مبتنی بر خوشه‌ها، حدود سه دهه است که، به عنوان یک استراتژی نوین مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران در کشورهای صنعتی و در حال توسعه قرارگرفته و پروژه‌های توسعه خوشه‌ای یکی از برنامه‌های سازمان یافته و اجراشده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌باشد و در استان قزوین نیز مطالعاتی توسط معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان، و همکاری نهادهای مرتبط به منظور تعیین اولویت‌های اجرای توسعه خوشه‌ای، صورت گرفته و خوشه‌های با قابلیت ارتقا، فرهنگ سازی و توسعه انتخاب و برای توسعه کمی و کیفی و نظامند شدن آنها برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همین برنامه ریزی و سیاستگذاری در خصوص راه اندازی خوشه شیرینی سنتی قزوین گفت: خوشه شیرینی و باقلوای سنتی پس از تأیید مسئولین استانی، طرح مباحث‌کارشناسی و مطالعات امکانسنجی و مصوبه هیئت مدیره صورت گرفته از بهمن ماه سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده که با برنامه ریزی سه ساله، برنامه‌های حمایتی جهت توسعه آن عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین با اتکا به مهارت، کاربلدی و هنرمندی کارآفرینان و پتانسیل و قابلیت‌های شیرینی قزوین برای برندسازی و توسعه این محصول تلاش کرده و ذینفعان را جهت دستیابی به جایگاه مناسب این محصول همراهی خواهد کرد.

خانپور خاطر نشان کرد: در راستای دستیابی به توسعه این کسب و کار، جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین با همکاری دستگاه‌های ذیربط و با هدف فرهنگ سازی و معرفی توانمندی استان و شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برنامه ریزی شده و با توجه به اینکه برگزاری این رویداد فرهنگی ملی به منظور معرفی شیرینی قزوین برای اولین بار اجرا خواهد شد، اعلام داشت برگزاری این جشنواره گامی اثربخش در دست یابی به توسعه این کسب و کار و معرفی استان خواهد بود. و آوازه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین ملی و جهانی خواهد شد.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های جمالی پور استاندار، قبادی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری، شهریار کشاورز " معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان، زهرا چگینی عامل توسعه خوشه شیرینی سنتی قزوین، اتحادیه قنادان و دستگاه‌های ذیربط که در هر چه باشکوه‌تر برگزاری این جشنواره گام‌های اساسی برداشتند تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره ملی گامی در جهت شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در زمینه تولید شیرینی و صادرات آن باشد.

این جشنواره در ۴ روز از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه و مقارن با ایام الله مبارک دهه فجر، در محل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار خواهد شد، برگزاری ۳ کارگاه آموزشی، مسابقه عکس شیرینی سنتی و باقلوای قزوین، رونمایی از آثار ثبت شده شیرینی سنتی قزوین، رونمایی از سایت خوشه‌های کسب و کار، رونمایی از تمبر یادبود پستی شیرینی و باقلوای قزوین و پخت بزرگترین باقلوا از مهمترین برنامه‌های این رویداد خواهد بود.

شیرینی‌های سنتی قزوین با قدمتی چند صد ساله بخش پررنگ و دلنشینی از فرهنگ خطه قزوین و مردمان عزیز را ساخته، و یادآور بهار طبیعت و عید باستانی است، شیرینی‌هایی با تنوع و ماندگاری بالا، که حضورشان پیامد وفور مواد اولیه ی با کیفیت و بومی قزوین است و شیوه‌های تولیدشان متناسب با اقتضای زمانی، نگهداری طولانی مدت آنها را ممکن میساخته است. بی شک، کیفیت و تنوع این محصول، امکان تبدیل آنرا به جاذبه‌ای جهت جذب توریست و ایجاد گردش مالی بیشتر برای استان، میسر می‌کندو استان قزوین به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.
 

کد خبر 4829438

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک های صنعتی قزوین شیرینی جات قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام شهرکرد بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله مرادی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هر استان پرچمدار یک طرح است که استان چهارمحال و بختیاری در موضوع دانش سنتی محیط زیست پرچمداری را به عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴٠ مقاله در خصوص دانش محیط زیستی به دبیر خانه این ۲۴۰ این همایش ارسال شده است گفت: از بین مقالات ارسال شده به دبیرخانه ۱۲۰ مقاله انتخاب و مجموعه ۱۳ مقاله در دو روز برگزاری این همایش ارائه خواهند شد.

مرادی خاطر نشان کرد: ۷ وبینار پیش از برگزاری همایش و شرکت کردن ۷۰۰ نفر از علاقمندان دانش سنتی محیط زیستی برگزار شد.

وی افزود: دانش سنتی هر استان به واسطه مقاله‌ها و طرح‌های ارائه شده در آن استان جمع می‌شود و در نهایت در یک اطلس دانش سنتی ایران به نمایش در خواهد آمد.

مرادی یادآور شد: پس از اتمام این همایش، جلسات آسیب شناسی برگزار و نقاط ضعف و قوت به دقت بررسی خواهد شد تا برای همایشات آینده برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

وی به مسئله آموزش در محیط زیست اشاره کرد و گفت: آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است که با تفاهم‌نامه‌ها و کارگروه‌های ایجاد شده برای تعامل با سایر ادارات از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهیم برد و تلاش کردیم که عموم مردم را در معرض اطلاعات و دانش صحیح و کافی قرار دهیم.

مرادی یادآور شد: ما برای اقشار مختلف از جمله ورزشکاران به خصوص مربیان و بازیکنان فوتبال، هنرمندان، روحانیون، دانشجویان و معلمان مقاطع مختلف و دیگر اقشار تأثیرگذار کلاس‌های آموزشی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم با دادن دانش‌های محیط زیستی به همگان از محیط زیست محافظت کنیم.

کد خبر 6080395

دیگر خبرها

  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است