Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:15:03 GMT

رفع تصرف اراضی ملی ۶۰ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۵۶۶

رفع تصرف اراضی ملی ۶۰ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف چهار هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی امروز در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی استان، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی بیان کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد فردی چهار هزار مترمربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیر قانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

سردار ملکی ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا متهم ۵۰ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی زمین‌های تصرف شده را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با آن، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: به منظور مقابله با زمین‌خواری، برخورد با ۶ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان در چند هفته گذشته در دستور کار قرار گرفته است.
سرهنگ امیرسعید باقری مساحت اراضی رفع تصرف شده را ۱۱ هزار و ۶۹۷ مترمربع دانست و افزود: این اراضی در خمینی‌شهر، گلپایگان، نجف‌آباد، جرقویه و نایین واقع شده است.
وی ادامه داد: عوامل این یگان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.
۱۶۹ هزار هکتار از زمین‌های ملی و دولتی واقع در ۱۱۵ شهر استان در اختیار یگان حفاظت اراضی استان اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان