Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:44:39 GMT

هشدار؛ برف نخورید

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۶۰۰

هشدار؛ برف نخورید

متخصص تغذیه گفت: به دلیل وجود ذرات معلق و سنگین مانند سرب و جیوه خوردن برف از لحاظ بهداشتی صحیح نیست.

به گزارش مشرق، سید ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه درباره مصرف و خوردن برف اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل آلودگی هوا و وجود ذرات معلق در آن، پس از بارش برف، این ذرات بر روی زمین تجمع پیدا می‌کنند که خوردن برف از لحاظ بهداشتی جایز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر شرایط جوی به گونه‌ای است که کمتر شاهد بارش برف هستیم، خوردن برف می‌تواند عناصر موجود در هوا را وارد دستگاه گوارش کند که این موضوع باعث بروز بیماری‌های گوارشی و سایر بیماری‌ها خواهد شد.

به گفته وی وجود ذرات سنگین مانند سرب و جیوه غیرقابل اجتناب نیست و باید از خوردن برف پرهیز کرد به دلیل اینکه آلودگی موجود در این برف‌ها می‌تواند بیماری‌های اعصاب را تشدید کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سلامت برف سرب و جیوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : هوای اکثر شهرهای استان، امروز،هفتم فروردین در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، احد جلیلیان، امروز_ سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفیت هوای شهرهای مختلف استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا که مربوط به ساعت هفت صبح امروز (هفتم فروردین) است، عدد شاخص کیفی هوا برای شهر کرمانشاه ۱۱۳ و بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار است.

وی عدد شاخص کیفی هوا برای شهر قصرشیرین را نیز ۱۵۳ اعلام کرد که وضعیت قرمز، ناسالم و هشدار را نشان می‌دهد و افزود: در ایستگاه سرپل ذهاب نیز عدد شاخص کیفی هوا ۱۱۴ بوده و بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عدد شاخص کیفی هوا در ایستگاه پاوه نیز ۱۴۸ بوده و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار را نشان می‌دهد و وضعیت هوای شهر کنگاور را با توجه به اطلاعات ایستگاه آن سالم اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد به تدریج و از اواسط روز از غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهرهای مختلف استان کاسته شود و گفت: منشأ این توده گرد و غبار که از اوایل امروز جو استان را تحت تأثیر قرار داده، خارج از مرزهای کرمانشاه بوده است.

کد خبر 739319

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • رژیم فستینگ ۸-۱۶ چه خطراتی دارد؟