Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، شهرام محمودی خداحافظی خود از تیم ملی والیبال را عملی کرد. محمودی، پیش از المپیک چند بار گفته بود که قصد دارد از تیم ملی کنار برود. پس از آن هم با اینکه چند بار به اردوی تیم ملی دعوت شد، از بازگشت سر بباز زد تا اینکه سرانجام در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰، پس از حدود سه سال و نیم، دوباره پیراهن شماره یک تیم ملی را پوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی که در ۲۷ سالگی از تیم ملی کنار رفته بود، در ۳۱ سالگی بازگشت. آن هم در شرایطی که همچنان با مصدومیت‌های کهنه‌ای درگیر است و قرار هم نبود برای تیم ملی بازی کند و به این خاطر در فرصت تعطیلات لیگ برتر، در استراحت مطلق بود. با این وجود پس از قطعی شدن مصدومیت امیر غفور و غیبت این بازیکن در تیم ملی، کادر فنی از او خواست به اردوی تیم ملی ملحق شود.

این بازیکن در انتخابی المپیک به میدان رفت. در بازی اول به خاطر مصدومیت غایب بود اما در دیگر مسابقات، بازیکن اصلی ایران بود. اگرچه نتوانست همان بازیکن سال‌های گذشته باشد ولی در امتیازات حساس به خصوص در بازی با کره جنوبی نشان داد که همچنان می‌توان روی هوش و تجربه او حساب باز کرد.

اما سوال مهم درباره این بازیکن این است که آیا قصد دارد به حضور در تیم ملی ادامه دهد؟ گفت و گوی ایرنا با شهرام محمودی را در زیر بخوانید تا پاسخ این سوال و دیدگاهش درباره خداحافظی زودهنگام در ۲۷ سالگی را بدانید:

بازگشت به تیم ملی پس از چهار سال چه حسی داشت؟

خیلی خوشحال بودم. برای هر بازیکنی افتخار است که برای تیم ملی بازی کند. البته بازگشت من به تیم ملی شرایط عجیبی پیدا کرد. قرار نبود در این مسابقات بازی کنم. اما به حضورم نیاز شد.

اگر به چهار سال قبل بازگردیم، آیا بازهم از تیم ملی خداحافظی می‌کنی؟

بله. چون مشکلات زیادی داشتم که بزرگ‌ترین آنها سلامتی‌ام بود. ترجیح دادم که از تیم ملی دور باشم و خودم را درمان کنم. از نظر خودم تصمیم درستی گرفتم. قرار هم نبود که به تیم ملی برگردم.

در این مدت چند بار دعوت به تیم ملی را رد کردی. حتی پیش از مرحله نخست انتخابی المپیک هم در اردوی تیم ملی حاضر شدی ولی در نهایت به روسیه نرفتی. این بار چه چیزی تغییر کرد که تصمیمت عوض شد؟

در این مدت خیلی با ایگور کولاکوویچ صحبت کرده بودم. در سال‌های گذشته خیلی اصرار داشت که به تیم ملی برگردم. این شرایط ادامه داشت تا اینکه امسال گفت برای انتخابی المپیک به یک بازیکن با تجربه نیاز دارد. کولاکوویچ ابتدا از من خواست از ابتدای سال در اردوی تیم ملی حضور داشته باشم.

نمی‌خواستم دعوت او را قبول کنم ولی احساس کردم شاید تیم ملی به من نیاز داشته باشد و کولاکوویچ دلیلی برای این اصرار دارد. به خاطر مصدومیتی که از لیگ پارسال داشتم کمی طول کشید که به تمرینات بازگردم. پس از اینکه در مرحله نخست انتخابی المپیک (مسابقات جهانی)، در ترکیب تیم ملی قرار نگرفتم، دوباره با کولاکوویچ حرف زدم که اگر امکان دارد به طور کامل کنار بروم. او هم قبول کرد و قرار نبود دیگر بازگردم. حتی وقتی بازیکنان برای مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا به اردو دعوت شدند اسم من نبود اما پس از قطعی شدن غیبت امیر غفور، دوباره با من تماس گرفتند. کولاکوویچ گفت «نیاز داریم که در تیم ملی حضور داشته باشی. تورتمنت سنگینی است و به تجربه بازیکنان نیاز است.» در آن زمان در تعطلات نیم‌فصل بودم و ۱۵ روز استراحت مطلق کرده بودم و هیچ تمرینی نداشتم. این موضوع را گفتم اما کولاکوویچ اصرار داشت که در تیم ملی بازی کنم.

از عملکرد خودت در مسابقات انتخابی المپیک راضی بودی؟

از خودم راضی بودم. چرا نباشم؟ تا جایی که توانستم به تیم ملی کمک کردم و ۱۰۰ درصد توانم را گذاشتم. قبل از اعزام به چین سرماخوردگی شدیدی داشتم و پس از رسیدن به محل برگزاری مسابقات هم از ناحیه کمر مصدوم شدم که باعث شد شرایط بدتر شود ولی با این وجود برای تیم ملی با تمام وجود بازی کردم.

اگر خودت سرمربی تیم ملی بودی، شهرام محمودی را به انتخابی المپیک می‌بردی؟

من در جایگاهی نیستم که درباره تصمیم سرمربی تیم ملی حرف بزنم. پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر کسی افتخار است. اگر قرار بود دودستی به تیم ملی بچسبم که پس از المپیک خداحافظی نمی‌کردم. شاید اگر خیلی‌ها جای من بودند، در این شرایط خطر نمی‌کردند و به تیم ملی بازنمی‌گشتند.

یکی از دلایلی که به تیم ملی برگشتم این بود که احساس کردم به من نیاز دارند. احساس وظیفه کردم. از سوی دیگر به این موضوع فکر کردم که اگر بازی کنم و تیم نتیجه نگیرد، ممکن است من مقصر قلمداد شوم. شاید اگر خیلی‌ها به جای من بودند این تصمیم را نمی‌گرفتم. قبل از حضور در تیم ملی هم با چند نفر از دوستانم مشورت کردم. خوشبختانه در نهایت نتیجه خوبی گرفتیم و تیم به المپیک رفت.

بازگشتت به تیم ملی موقتی است یا قصد داری در المپیک هم برای تیم ملی بازی کنی؟

هیچ چیزی مشخص نیست. به آینده فکر نکرده‌ام. شاید اصلا کادر فنی من را دعوت نکند. باید تا پایان لیگ صبر کنیم. نمی‌توانم درباره چند ماه آینده حرف بزنم. در آن زمان سعی می‌کنم بهترین تصمیم را بگیرم.

عملکردت در مسابقات انتخابی المپیک، انتقاداتی هم در پی داشت.

کسانی که از عملکرد من انتقاد می‌کنند آیا گزینه دیگری هم پیشنهاد داشتند که در این تورنمنت بازی کند؟ بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم اما چنین مسابقاتی به حدی فشار روانی دارد که در عملکرد همه بازیکنان تاثیر می‌گذارد. تیم ملی متعلق به هیچکس نیست و موفقیتش موفقیت همه ماست؛ از تدارکات تیم آخر دسته سوم لیگ والیبال تا رییس فدراسیون، همه در این موفقیت نقش دارند. نمی‌خواهم خودم را به زور به تیم ملی تحمیل کنم وگرنه چند سال قبل خداحافظی نمی‌کردم.

تیم ملی افتخار بزرگی کسب کرده‌ و باید به تیم انرژی مثبت بدهیم. اگر ایرادی وجود دارد نقد منصفانه کنیم.

حرف دیگری باقی مانده است؟

باید قدر بازیکنان تیم ملی را بدانیم. نمی‌دانم چند سال طول می‌کشد که بازیکنی مثل سید محمد موسوی، سعید معروف، امیر غفور و میلاد عبادی‌پور ساخته شود. باید بیشتر قدر آنها را بدانیم. والیبال ایران ۲ سال سردرگم و بدون رییس بود. در این مدت بازیکنان از جان مایه گذاشتند. با آنها در ارتباط بودم و می‌دانستم که با چه شرایطی و بدون هیچ چشمداشتی بازی می‌کردند. باید به این بازیکنان افتخار کنیم.

برچسب‌ها انتخابی المپیک والیبال امیر غفور سید محمد موسوی شهرام محمودی میلاد عبادی پور سعید معروف تیم ملی والیبال ایگور کولاکوویچ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابی المپیک والیبال امیر غفور سید محمد موسوی شهرام محمودی میلاد عبادی پور سعید معروف تیم ملی والیبال ایگور کولاکوویچ انتخابی المپیک والیبال امیر غفور سید محمد موسوی شهرام محمودی میلاد عبادی پور سعید معروف تیم ملی والیبال ایگور کولاکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط کشتی فرنگی و کسب ۶ سهمیه المپیک گفت: کشتی فرنگی ایران تنها تیمی است که فعلاً ۶ سهمیه را به صورت کامل دریافت کرده و در المپیک حضور پیدا می‌کند. این تیم قهرمانی در آسیا هم به دست آورد؛ در مسابقات گزینشی هم اکثر تیم‌ها به دنبال کسب سمیه بودند و با همه توان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند که ما به دو سهمیه رسیدیم. خدا را شکر کشتی فرنگی تا به اینجا خوب کار کرده و نتایج درخشانی کسب کرده است.

وی در مورد تصمیم کادر فنی در رابطه با وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب از بین گرایی و اسماعیلی اظهار داشت: در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی است، او در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلای آسیا شد. او کشتی‌های خوبی گرفت، از آن طرف هم گرایی قهرمان المپیک است و یک کشتی‌گیر معمولی نیست. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم محمدرضا گرایی را نادیده بگیریم. البته محمدرضا مشکل وزنی دارد و امیدوارم بتوانند این مشکل را با درایت مدیریت کنند. گرایی باید به درستی ریکاوری شود و بعد از وزن کشی، دوباره وزنش به حالت عادی برگردد و در مسابقات سرحال کشتی بگیرد.

خیرآبادی بااشاره به حضور ورزشکاران باتجربه در المپیک تأکید کرد: گرایی یک کشتی‌گیر استثنایی است و نشان داده قهرمان المپیک و جهان است و چندین مدال را در کارنامه خودش دارد. المپیک جای ورزشکاران با تجربه و آماده است، البته منظورم این نیست که در المپیک نباید ورزشکاران جوان حضور پیدا کنند، اما واقعیت این است که در المپیک باید کشتی‌گیری به میدان برود که کمترین اشتباه و خطا را داشته باشد. به نظرم اگر ما به دنبال مدال در وزن ۶۷ کیلوگرم هستیم باید کمی ریسک پذیر باشیم و بدون انتخابی کشتی‌گیر مورد نظر را انتخاب کنیم. چون وزن محمدرضا عادی نیست و نمی‌توانیم او را چند بار سر وزن بیاوریم و همین موضوع باعث می‌شود او آسیب ببیند. هر کشتی‌گیری که آسیب ببیند در واقع تیم ملی دچار آسیب دیدگی می‌شود بنابراین کادر فنی باید با هوشیاری تمام فرد مورد نظر را انتخاب کند.

وی گفت: در المپیک بدن‌های ناآماده اصلاً وجود ندارد، همه با تمام توان به میدان می‌آیند. به همین دلیل اعتقاد دارم المپیک جای باتجربه هاست. درست است که الان برخی می‌گویند کشتی‌گیر جوان آمریکایی هم موفق شد دیوید تیلور باتجربه را شکست دهد و به المپیک اعزام شود، اما در المپیک باز هم تجربه اهمیت زیادی دارد و شاید همین کشتی‌گیر به خاطر نبود تجربه نتیجه دیگری کسب کند.

کارشناس کشتی فرنگی در مورد شانس کسب مدال طلا کشتی فرنگی در المپیک عنوان کرد: به نظرم مربی حرفه‌ای هیچ زمانی قول مدال آوری نمی‌دهد، بنابراین اعضای کادر فنی هم باید این موضوع را در نظر بگیرند. با این وجود به اعتقاد من هر ۶ نفر کشتی‌گیر فرنگی ایران در المپیک می‌توانند صاحب مدال شوند، قطعاً کار هم خیلی سخت است چون همه کشتی‌گیران با تمام وجود به میدان می‌آیند. میلیون‌ها دلار برای کسب مدال در المپیک هزینه می‌شود و رسیدن به آن کار راحتی نیست. در تمامی ادوار المپیک اگر لندن را کنار بگذاریم، ما در کشتی فرنگی چند مدال طلا کسب کردیم؟! کسب مدال طلا خیلی سخت است.

وی در مورد اعزام کشتی‌گیر در وزن ۷۷ کیلوگرم به المپیک خاطرنشان کرد: به هر حال بهترین فرد برای انتخاب کشتی‌گیر در این وزن اعضای کادر فنی هستند، آن‌ها با این کشتی‌گیران زندگی کردند و شرایطشان را به خوبی می‌دانند و امیدوارم بهترین فرد را انتخاب کنند. با این حال فکر می‌کنم مسابقه رودرو به خیلی از حرف و حدیث‌ها پایان می‌دهد. کادر فنی شب و روز با این کشتی‌گیران زندگی می‌کند و از شرایط همه آن‌ها مطلع هستند اما به نظرم برای اینکه حاشیه‌ای به وجود نیاید برگزاری مسابقه انتخابی به خیلی از مسائل پایان می‌دهد.

کد خبر 6086189 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • انتخابی المپیک پاریس| رکوردشکنی پرورش نیا در تراپ بانوان
  • تکلیف «گرایی»ها مشخص شد/ محمدعلی المپیک را از دست داد
  • تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا
  • بین یزدانی و قاسمپور انتخابی برگزار شود
  • کشفیا: در والیبال نشسته بیشتر از آقایان به بانوان توجه کردیم/ دلایل ناکامی در انتخابی المپیک شناسایی می‌شود
  • بالاخره لورکوزن باخت! ببخشید بازهم نباخت!
  • پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک
  • هاشمی:قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت