Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:22:16 GMT

مالک اطلاعات پلاسکو را به شهرداری تهران نمی دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۶۷۸

مالک اطلاعات پلاسکو را به شهرداری تهران نمی دهد

سالاری از عدم ارایه اطلاعات پلاسکو برای صدور پروانه به شهرداری تهران انتقاد کرد

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمد سالاری» در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به گذشت سه سال از وقوع حادثه غم بار پلاسکو گفت: سه سال از حادثه پلاسکو گذشته است و در این مدت مسئولان و تصمیم سازان وعده هایی در خصوص ساختمان پلاسکو داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: قرار بود ساختمان پلاسکوی جدید مبتنی بر تمام استانداردهای ایمنی، شهرسازی و معماری به جای پلاسکو ساخته شود، هنوز این اتفاق رخ نداده است.

 

وی افزود: شورا و شهرداری تهران بیشترین همکاری را برای اینکه پرونده پلاسکو به کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری برود، انجام داده اند و به رغم اینکه نقشه های کامل ساختمان پلاسکو هنوز از طرف مالک ارایه نشده است، شهرداری منطقه 12 نسبت به گودبرداری اقدام کرده است.

 

سالاری تصریح کرد: ساختمان جدید پلاسکو نباید بیش از این بدون مجوز ساخته شود و در حالی که قرار بوده ساختمان جدید همه اصول شهرسازی، معماری و قانون در آن رعایت شود، بدون پروانه تا اینجا پیش رفته است.

 

وی ادامه داد: شهرداری تهران در خصوص ساختمان پلاسکو قصوری نداشته و مکاتبات زیادی با مالک انجام داده اما هنوز اطلاعات مربوط به حقوق مکتسبه این ملک توسط مالک پروژه به شهرداری تهران ارایه نشده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پرداخت عوارض جزو تعهدات مالک پروژه است و اگر قانون اجازه دهد، شورای شهر در خصوص آن تخفیفاتی ارایه می کند اما تا جایی که بررسی کرده ایم، طبق رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در پرونده مشابه، شورای شهر هم امکان بخشودگی عوارض ندارد.

 

سالاری تصریح کرد: ادامه کار احداث ساختمان جدید پلاسکو و صدور پروانه به اطلاعات کامل نیاز دارد که مالک ساختمان باید آن را به شهرداری ارایه کند.

 

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران قرار شد تا اطلاعات ملک به شهرداری ارایه شود تا هرچه زودتر ادامه احداث ساختمان پیش رود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی شهادت سردار سلیمانی نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه سردار سلیمانی سالاری شورای شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد

مهدی قلندری ضمن تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده است، بیان کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعداد‌های نوآورانه برای ارتقای فضا‌های عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

او تاکید کرد: از این پس تمامی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت