Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@09:38:25 GMT

بازداشت ۳۲ معترض در بیروت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۷۱۱

بازداشت ۳۲ معترض در بیروت

۳۲ جوان معترض در تظاهرات بیروت بازداشت شدند.

در جریان درگیری شنبه شب میان نیروهای نظامی با معترضان در مرکز بیروت ۳۲ تن از آنان بازداشت و ۱۶۵ تن از دوطرف زخمی شدند.

یک مقام نظامی امروز (یکشنبه) به تلویزیون ال.بی. سی لبنان گفت: در درگیری دیشب ۵۹ نیروی نظامی و انتظامی با سنگ پراکنی معترضان، زخمی و بازداشت شدگان به پاسگاه «امیل حلو» در شمال بیروت منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان صلیب سرخ لبنان هم اعلام کرد که ۸۰ زخمی از هر دو طرف به بیمارستان ها منتقل و بقیه سر پایی درمان شدند.

«یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان در صفحه توییتر خود حمله به سیاستمداران لبنانی را ادامه داد و گفت: شب دیگری از تظاهرات با حضور جوانان خشمگین و درخواست آنها برای آینده روشن نادیده گرفته ‌شد.

وی افزود: با توجه به این که تعداد افراد نا امید که نمی‌توانند با بحران اقتصادی روبرو شوند افزایش می‌یابد، آیا این مسأله برای بیدار کردن سیاستمداران لبنانی کافی نیست؟

کوبیش خواستار تحقیق در مورد خشونت ورزی نسبت به معترضان و نقض حقوق انسان شد و «رَیا الحسن» وزیر کشور لبنان خشونت را رد اما با انجام تحقیقات شفاف در این موضوع، موافقت کرد.

روزنامه ی فرامنطقه  ای الشرق الاوسط  که همزمان در لندن و بیروت منتشر می شود امروز (یکشنبه) به نقل از وزیر کشور لبنان نوشت: خشم مردم را می فهمم و وضعیتی که آنان بخاطر بحران های سیاسی و اقتصادی گرفتار آن هستند و جنبش اعتراضی جوانان را درک می کنم اما معترضان برای رسیدن به اهدافشان در این جنبش باید متعرض نیروهای امنیتی و نیز دارایی های عمومی و خصوصی نشوند.

الحسن از نیروهای نظامی و ضد شورش هم خواست تا جایی که ممکن است خویشتنداری کنند و فوری نسبت به رفتار خشن عده ای از جوانان معترض، واکنش نشان ندهند.

«غسان عُویدات» دادستان کل لبنان هم به روزنامه ی یاد شده گفت: به تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز احترام می گذاریم اما بستن راه ها و بزرگراه ها و آسیب رساندن به مراکز دولتی و شخصی قابل قبول نیست .

وی در واکنش به توییت نماینده سازمان ملل در لبنان گفت: نیروهای نظامی و امنیتی نقض حقوق بشر را در درگیری های شنبه شب بیروت رد کرده اند.

پایگاه خبری لبنان ۲۴ امروز به نقل از  یک مسوول بیمارستانی اعلام کرد که یک جوان زخمی لبنانی یک چشم خود را در ناآرامی بیروت از دست داده است.

تظاهرات و تجمع دیشب جوانان لبنانی ابتدا با شعار «همه یعنی همه»، «تاوان نخواهیم داد» و «مردم سقوط  نظام را می خواهند » در میدان های الشهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت برگزار شد اما عده ای از آنان اقدام  به راه بندان، پرتاب سنگ و ترقه های آتشین به طرف نیروهای نظامی کردند و به برخی مراکز دولتی و خصوصی آسیب رساندند./ایرنا

      اخبار مرتبط

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن ۶ صهیونیست در حمله موشکی به عرب عرامشه در الجلیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع لبنانی از عملیات حزب الله لبنان علیه هدفی در عرب عرامشه در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد: دو موشک شلیک شده از سوی حزب الله لبنان عرب عرامشه در الجلیل غربی را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش این حمله چند زخمی برجای گذاشته است.

بر اثر این حمله یک ساختمان و یک خودرو در عرب العرامشه هدف حمله موشکی قرار گرفته و شماری زخمی شده اند.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن دستکم ۶ نفر در عرب العرامشه بر اثر موشکهای شلیک شده از سوی حزب الله خبر دادند که یکی از مجروحان حالش وخیم است.

منابع صهیونیست از پرواز بالگردها به سمت محل حادثه خبر داده و به خسارات گسترده به محل اصابت موشک شلیک شده از سمت لبنان به عرب العرامشه اشاره کردند.

کد خبر 6081041

دیگر خبرها

  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • شمار زخمی‌های حمله به اسرئیل به ۱۱ نفر رسید | حال دو نفر وخیم است
  • زخمی شدن ۶ صهیونیست در حمله موشکی به عرب العرامشه در الجلیل
  • زخمی شدن ۶ صهیونیست در حمله موشکی به عرب عرامشه در الجلیل
  • زخمی شدن ۵ صهیونیست در حمله به عرب عرامشه در الجلیل
  • در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی