Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از برنامه‌ریزی‌های اصلی صورت گرفته در ماه‌های اخیر در شهرستان گناباد تلاش در راستای افزایش آمار اشتغال در راستای مهاجرت معکوس در گناباد است. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، «اشتغال» از کلیدواژه‌هایی است که طی چند سال اخیر زیاد از زبان مردم و مسئولان شنیده می‌شود و همه در تلاش برای ایجاد و رفع موانع آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقد هستند اشتغال می‌تواند ایمن‌سازی بیشتری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته باشد و اگر اشتغال وضعیت بهتری پیدا کند هزینه کمتری باید در دیگر حوزه‌ها کرد.

اشتغال در شهرستان‌ها کوچک و شهرستان‌هایی که از مرکز استان‌ها دورتر هستند در این حوزه باید مورد همت بیشتری قرار گیرد زیرا می‌تواند نقش بارزی در پدیده «مهاجرت معکوس» ایفا کند و جمع کثیری از افرادی را که به بهانه اشتغال مهاجرت کرده‌اند را دوباره به مبداء خود بازگرداند.

دستگاه‌های مختلفی در این حوزه در شهرستان گناباد نقش‌آفرین هستند که با برخی از آنها در زمینه اقدامات صورت گرفته هم کلام شدیم.

سید جعفر احمدی؛ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد در گفت‌ؤگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: متاسفانه سامانه رصد اشتغال کشور دو ماه است که قطع بوده که بسیاری از امور را در این حوزه با مشکل مواجه کرده بود.

وی افزود: در سامانه تسهیلات روستایی از شهریورماه 97 و بعد از آن که طرح‌های حمایتی ارسال شد، از ابتدای سال 98 تاکنون، 59 طرح به مبلغ 4 میلیارد و 753 میلیون تومان با اشتغال 260 نفر ثبت سامانی «کارا» شده که تسهیلات دریافت کردند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گناباد تصریح کرد: در بحث مشاغل خانگی سال گذشته 68 میلیارد تومان تسهیلات استانی ارائه شد و به دلایلی امسال تسهیلات استان 10 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که سال گذشته در شهرستان بیش از سه میلیارد جذب اعتبار داشتیم و امسال نیز با تمام مشکلات پیش رو، 41 طرح به مبلغ 2 میلیارد و 410 میلیون تومان تاکنون ارسال شده که 12 طرح به مبلغ 729 میلیون تومان تایید شده که باز هم بیشتر از سهم خود جذب اعتبار داشتیم، از 41 طرح، 15 طرح نیز اخیراً ارسال شده که به دو طرح آن 130 میلیون تومان تاکنون تسهیلات پرداخت شده است.

کمیته امداد یکی از آن نهادهایی بوده که کمترین میزان انحراف تسهیلات اشتغال را داشته و خبرگزاری تسنیم دفتر خراسان رضوی نیز طی گزارشی تحت عنوان " گام بلند کمیته امداد گناباد در مسیر اشتغال‌زایی" به آن پرداخته است.

هادی آریانژاد؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی گناباد توانست 61 درصد از اعتبار تسهیلات را جذب کند، باید 10 درصد از اعتبارات به مشاغل خانگی اختصاص یابد و هنوز 120پرونده  در بانک ها منتظر پرداخت و بررسی است.

وی ادامه داد: از اعتبارات تبصره 16 توانستیم از شش میلیارد و 890 میلیون تومان اعتبار 4 میلیارد و 220 میلیون تومان را جذب کنیم که بانک تجارت از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان توانسته از 17 درصد جذب داشته  باشد و بانک کشاورزی 57 درصد 700میلیون اعتبار را پرداخت کرده  و بانک صادرات 37 درصد ، بانک ملت مرکزی 38%،بانک مسکن 85 درصد، بانک‌ملی 77 درصد، بانک رفاه صددرصد، بانک سپه 25 درصد از اعتبارات کمیته امداد را جذب اعتبار داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد خاطرنشان کرد: 10 درصد از افراد غیر تحت پوشش می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که درشهرستان بیش از این طرح ارسال شده است و در اشتغال روستایی هنوز سامانه باز است و 4 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار داشتیم که 87درصد آن جذب شده و از 92 طرح از کارگروه استان و ملی 72 طرح در بانک‌ها است.

آریان‌نژاد از اختصاص اعتبار 165 میلیون تومان بلاعوض به مجتمع دامداری بیمرغ توسط بختیاری رئیس کمیته امداد کشور خبر داد و گفت: خوب است ادارات خدمات رسان نیز برای مباحث زیرساختی مجتمع با مردم همکاری داشته باشند.

وی درباره مشکلات پیش روی متقاضیان تسهیلات عنوان کرد: بانک‌ها در ارائه وام و ضمانت ها سخت گیری می کنند باید قوانین ساده گرفته شود تا بتوانند افراد راحت‌تر از این تسهیلات استفاده کنند، حداقل در بحث پنل‌های خورشیدی که درآمد آن تضمین شده است، نباید سخت‌گیری زیادی وجود داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد همچنین در مورد مشکلات فروش آلوئه ورا گفت: کارخانه های فرآوری گناباد نباید آلوئه ورای خود را از خارج شهرستان خرید کنند و در حمایت از گلخانه داران باید خرید از داخل شهرستان صورت گیرد که این مورد نیاز به توجه دارد.

میزان بیکاری در گناباد 7.6 درصد است

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری توانسته این در سامانه رصد 953 نفر را ثبت کنیم و تا پایان سال این آمار را تلاش داریم به یک هزار و 44 نفر برسانیم.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی گناباد از 19 هزار و 494 نفر در سال 1396 به 20 هزار و 353 نفر در سال گذشته و 21 هزار و 300 نفر در 9 ماه امسال افزایش یافته است.

وی گفت: با احتساب تعداد مستمری بگیران تعداد بیمه شدگان اضافه شده از ابتدای سال گذشته لغایت 9 ماه امسال 2 هزار و 280 نفر بوده که بیانگر افزایش و ماندگاری اشتغال در گناباد است.

قربانی یکی دیگر از مصادیق رشد اشتغال پایدار در گناباد را کاهش آمار جویندگان کار در دفاتر کاریابی دانست و افزود: تعداد این متقاضیان از 178 نفر در سال گذشته به 41 نفر در 9 ماه امسال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه گناباد رتبه دوم و سوم استان خراسان رضوی را در تولید گوشت سفید و شیر به خود اختصاص داده اظهار داشت: ظرفیت تولید روزانه شیر در این شهرستان 220 تن است که 40 تن آن در گناباد مصرف شده و بقیه به صورت خام به  سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای فرآوری شیر در این شهرستان ضروری است.

استاندار قم: بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال در روستاها فراهم شود‌اشتغال غیر رسمی روستایی تا پایان سال رسمی می شود/ الزام بیمه در اشتغال روستاییاعلام آمادگی معاون اشتغال و خودکفایی استان خوزستان برای پیشبرد مناطق محروم+فیلم

وی گفت: با افزایش تولید کارخانه شیر پگاه روزانه 35 تا 40 تن به ظرفیت تولید شیر در این شهرستان افزوده می‌شود و اقداماتی برای رفع موانع راه‌اندازی واحد تولیدی شیر بیدخت در حال انجام است.

فرماندار گناباد افزود: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان از هفت واحد در سال گذشته به 16 واحد در پایان سال جاری افزایش می‌یابد و طرح مطالعاتی قنات جهانی قصبه هم با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون ریال به مشاور واگذار شده است.

وی گفت: هم اکنون 21 هزار و 76 نفر در بخش کشاورزی، 6 هزار و 265 نفر در بخش خدمات و هشت هزار و 840 نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت این شهرستان مشغول کار هستند و درصد بیکاری شهرستان 7.6 درصد است.

قربانی افزود: امسال 105 نفر به صورت پشتیبان و در قالب معرفی از نهادهای حمایتی هشت میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند و 104 میلیارد ریال طرح توسط دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند.

گزارش از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: بخش تعاون یکی از فعال‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و در راستای شعار سال باید بخش تعاونی تقویت شود، سال گذشته حوزه تعاون روستایی شهرستان همدان در زمینه توزیع میوه و کالاهای اساسی عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌ها نقش اساسی در اشتغال‌زایی دارند و اجرای طرح «هر تعاونی یک طرح اشتغال‌زایی»، کمک بزرگی به توسعه و فعال شدن تعاونی‌ها است.

وی افزود: با ارزیابی و برنامه‌ریزی تعاونی‌ها باید تلاش شود زمینه تولید و اشتغال‌زایی را فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان خاطرنشان کرد: تعامل بخش دولتی، تعاونی و خصوصی کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور است و باید از ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در تعاونی‌ها استفاده شود.

ربانی‌مهر اضافه کرد: بخش تعاونی از سیاست‌های اصلی و راهبردی کشور در راستای توسعه اقتصادی است، باید از بخش تعاون رفع مظلومیت شود تا بتوان مردم را به مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های بخش تعاون تشویق کرد.

کد خبر 746798

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی