Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف ضمن اعلام برائت از هنجارشکنی‌های انجام‌شده در این دانشگاه تاکید کردند: باور نداریم کسی برای عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بیش از ۱۰۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با امضای بیانیه‌ای ضمن اعلام برائت از هنجارشکنی‌های انجام‌شده در این دانشگاه طی هفته‌ گذشته تاکید کردند: باور نداریم کسی صرفاً از روی دلسوزی یا عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید و تخم نفاق بین مردم بپاشد و تیغ تهمت و توهین بر پاسداران انقلاب، شهدا و بخصوص شهید مظلوم حاج قاسم سلیمانی، بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها برای مردم ایران به کندی یک عمر می‌گذرد. زمستانی سرد، پر از داغ هایی سخت و جانکاه. هنوز از شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی قلبهای همه آکنده از درد بود که فاجعه کرمان اتفاق افتاد و هنوز با آن کنار نیامده بودیم که سقوط اندوهناک و غم انگیز هواپیما، دوباره داغ‌دارمان کرد.

در این میان اما خروش اقیانوس عاشقان در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی، دلها را به هم پیوند داد و مرهم کوچکی بر زخمهای مردم بود. راز این حضور کم نظیر را باید در شخصیت حاج قاسم سلیمانی جستجو کرد. کسی که در نهایت بندگی در مقابل پروردگار، سینه اش مالامال از عشق و عطوفت به مردم؛ و در همان حال، قلبش آکنده از خشم و نفرت از استکبار جهانی بود. او قطعا یکی از نشانه‌های الهی بین ما و تفسیر آیه ی "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" بود که توانست از مردمی با گرایش‌ها و گویش‌های مختلف، نه تنها در ایران که در بسیاری از کشورهای منطقه، دلربایی کند.

این دقیقا همان چیزی بود که دشمن خون‌خوار و مستکبر، یعنی آمریکا، تحمل آن را نداشت. همانطور که تحمل آزادی و استقلال کشورهای منطقه را نداشت و تحمل رفاه مردم ایران را نداشت و تحمل پیشرفت علمی و حتی تحمل دانشمندان و دانشگاه های ما را نداشت تا جایی که همین دانشگاه شریف را تحریم کرد و برای اساتید و دانش آموختگانش انواع محدودیت ها و فشار ها را رقم زد. آمریکا سعی کرد اینها را از ما بگیرد، اما یک چیز را هرگز نتوانست؛ و آن هم آزادگی و احساس شخصیت ما بود. چون ما در مکتب سیدالشهدا(ع) آموخته‌ایم که تن به ذلت ندهیم و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنیم.

همین آموزه عاشورایی بود که این ایمان و جسارت را به دلاور مردان ایران و میراثداران به حق حاج قاسم سلیمانی داد که با هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد بغداد سیلی سختی به آمریکایی ها بزنند و غرور پایمال شده ملت ایران را برگردانند. همه می‌دانیم آمریکای مستکبر که برای جنایت های خود حد و مرزی نمی شناسد در صورت عدم دریافت پاسخ، بی تردید با گستاخی و وقاحت بالاتری علیه ملت شریف ایران اقدامات جنایت آمیز بعدی خود را رقم می‌زد.

اما بواسطه یک اشتباه در میانه نبرد دوستان و هم دانشگاهی‌های عزیزمان و دیگر هم‌وطنان خود را از دست دادیم. جگرهای ما از این اتفاق سوخته و دلهایمان شرحه شرحه است. دوست داشتیم هرگز این روزها را نمی‌دیدیم؛ و مصرانه و مجدانه خواهان برخورد قاطع با همه مقصران احتمالی این مصیبت جانکاه هستیم.

اما در عین حال باور نداریم کسی صرفاً از روی دلسوزی یا عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید و تخم نفاق بین مردم بپاشد و تیغ تهمت و توهین بر پاسداران انقلاب، شهدا و بخصوص شهید مظلوم حاج قاسم سلیمانی، بکشد. دانش آموختگان شریف هم داغدار عزیزان خود هستند، هم خود را پشتیبان و همراه میلیون ها مردم سوگوار ایران در دفاع از میهن عزیزمان در برابر دشمنی ها می دانند.

ما ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که جگرگوشه‌های خودشان را در این حادثه از دست دادند، از خداوند بزرگ طلب آمرزش و رحمت بیکران بر همه کسانی‌که در این مدت از میان ما رفتند، به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف را داریم.

اسامی امضاء کنندگان بیانیه را در ادامه مشاهده کنید:

   

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش دانشگاه قاسم سلیمانی شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی

سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.

وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.

سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • خبر قدرت پهپادی ایران دنیا را برد، سلبریتی‌ها را خواب/ لسانی: ساختمان برند سلبریتی‌ها از هنجارشکنی شکل می‌گیرد