Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@22:31:12 GMT

توافق اولیه برای تعیین نخست‌وزیر جدید عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۵۰۱۵

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الصباح عراق، منابع پارلمانی عراق اعلام کردند که تفاهم­‌های صورت گرفته بین تشکل­‌های پارلمانی به توافق اولیه برای تعیین نخست‌وزیر آینده و انتخاب شخص مورد قبول مردم و مرجعیت منجر شده است.

این منابع احتمال دادند که نام این شخص طی چند روز آینده مشخص خواهد شد.

این روزنامه صبح امروز- یکشنبه- به نقل از «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف سائرون اعلام کرد: «نیروهای سیاسی شیعی به این اقناع کامل رسیده‌­اند که فردی مناسب باید انتخاب شود و تمایلات احزاب سیاسی نباید در این مرحله اثر گذار باشد بنابراین به تبع، از مرحله جمود سیاسی به جنبش عملی و جدی برای انتخاب فردی رسیده‌­اند که مرحله آینده را بدون مشکلات رهبری کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعودی احتمال داد که چند روز آینده بحران انتخاب نخست‌وزیر آینده بر اساس خواسته‌­های مردم و مرجعیت حل شود.

وی در ادامه افزود: «مرحله انتقالی بر اساس توافق سیاسی مشخص خواهد شد زیرا در قانون اساسی اشاره­‌ای به آن نشده است».

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • تیاگو سیلوا با فلومیننزه به توافق اولیه دست یافت
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق