Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیر صدری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص انتخابات این فدراسیون افزود: فکر می‌کنم پنج یا 6 نامزد برای انتخابات تایید صلاحیت شده‎اند. با شرایط فعلی کسی موفق می‌شود که ضمن داشتن برنامه توجه ویژه‎ای به تنیس پایه داشته باشد. رییس آینده باید به دغدغه‌های تنیس کشور، خصوصا هیات‎های استانی بپردازد و هدفش این نباشد که در سال آینده یک نتیجه در دیویس کاپ بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: رییس آینده فدراسیون باید برنامه بلند مدت داشته باشد و ضمن شناسایی نقاط ضعف و قدرت، آنها را رفع و بهبود ببخشد. توجه ویژه به رده‎های سنی پایه و برنامه‎ریزی بلندمدت و مدون و همچنین برگزاری مسابقات متعدد می‎تواند به توسعه تنیس کمک کند. امیدوارم هر فردی که رییس می‎شود، سبب رشد و توسعه تنیس شود.

صدری یادآور شد: رییس جدید فدراسیون باید توجه زیادی به بخش زنان و ظرفیت‌های موجود در این بخش داشته باشد. طی این مدت اتفاقات خوبی در تنیس زنان به خصوص در رده‎های سنی پایه رخ داده است؛ اما باید توجه بیشتری به این سمت داشته باشیم. در آینده نزدیک جام حذفی زنان را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین درباره برگزاری مسابقات تنیس جام حذفی اظهار داشت: در فصل زمستان مسابقات زیادی در تنیس کشور برگزار نمی‎شود. بسیاری از بازیکنان مدت زیادی است که در کوران مسابقات قرار ندارند و به همین علت برای تشویق و ایجاد انگیزه در قهرمانان تنیس و همچنین درگیر کردن آن‌ها در فصل زمستان، تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفتیم. البته قرار است اواخر بهمن ماه مسابقات جام حذفی در جزیره کیش برگزار شود.

عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون تنیس آسیا ادامه داد: جایزه تعیین شده برای این مسابقات مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بود که پس از اتمام ثبت‌نام و به دلیل اینکه بازیکنان با انگیزه بیشتری در رقابت حضور پیدا کنند، این مبلغ را 2 برابر کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ۴۴ تیم از شهرهای مختلف کشور در این مسابقات ثبت نام کردند. ۱۶ تیم به صورت حذفی در مرحله انتخابی حضور داشتند که ۴ تیم راهی جدول اصلی پیکارها شدند. این ۴ تیم در کنار ۲۸ تیم انتخاب شده، ۳۲ تیم شرکت کننده این مسابقات را تشکیل دادند. نحوه چینش تیم‎ها هم بر اساس جمع امتیاز  و رده‌بندی بازیکنان صورت گرفته است. ۳۲ تیم حاضر در ۸ گروه ۴ تیمی با یکدیگر به صورت دوره‎ای رقابت می‎کنند. از هر گروه یک تیم راهی مرحله حذفی یا همان مرحله یک چهارم می‎شود. این روند تا مشخص شدن قهرمان ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی کمیته ملی المپیک ایران، تصریح کرد: حدود ۱۰ سال، مسابقات جام رمضان را برگزار کردیم. فکر می‎کنم یکی از معتبرترین و بهترین مسابقات تنیس ایران بود؛ اما به دلیل تغییر تاریخ ماه مبارک رمضان نسبت به تقویم کشور، امسال آخرین دوره این پیکارها را برگزار کردیم. پس از این اتفاق تصمیم به برگزاری مسابقات جام حذفی به صورت تیمی گرفتیم. البته در آینده تصمیم داریم مسابقات بیشتری را برگزار کنیم. مسابقه‌های آینده را طوری برنامه‌ریزی خواهیم کرد که هر تیم شامل یک بازیکن بزرگسال و یک بازیکن جوان باشد. این امر باعث تبادل تجربه و ایجاد انگیزه در نسل جوان تنیس خواهد شد.

صدری تاکید کرد: مسابقات لیگ برتر تنیس حدود ۵ سالی است که برگزار نمی‎شود. به فدراسیون تنیس پیشنهاد دادیم با همکاری بخش خصوص و با در نظر گرفتن جوایز، لیگ را دوباره راه اندازی کنند. این اتفاق خوبی برای آینده تنیس است و بازیکنان به سمت حرفه‌ای شدن می‎روند. وقتی یک ورزشکار در لیگ درآمد خوبی داشته باشد، دیگر به سمت مربیگری و کسب درآمد از آموزش تنیس نخواهد رفت.

وی افزود: خانواده تنیس بیش از هر چیزی این روزها به همدلی و همبستگی نیاز دارد. به طور قطع این 2 عامل و وجود اتحاد در خانواده بزرگ تنیس، باعث ارتقاء این رشته خواهد شد.

برچسب‌ها تنیس فدراسیون تنیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنیس فدراسیون تنیس تنیس فدراسیون تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟

حمیده ایرانمنش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تیم ملی تنیس روی میز بانوان با دو بازیکن در آخرین رقابت های گزینشی المپیک برای کسب سهمیه انفرادی شرکت می کند، گفت: برای ندا شهسواری و مهشید اشتری که دو بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند طی یک ماه گذشته به صورت انفرادی برنامه های تمرینی داشتیم اما این برنامه ها از روز گذشته به صورت تیمی و در قالب اردو آغاز شد.

وی با اشاره به حضور متوالی شهسواری و اشتری در مسابقات مختلف طی یک ماه گذشته خاطرنشان کرد: اشتری در مسابقات لبنان ، آلمان و چک و لیگ عربستان شرکت داشت. شهسواری هم در لیگ ترکیه و عربستان و همچنین مسابقات چک حاضر شد. بنابراین فرصتی برای تشکیل اردو نبود اگرچه پیگیر تمرینات آنها به صورت انفرادی بودیم. از ابتدای اردیبهشت اما این دو بازیکن در ایران هستند. به همین دلیل از روز گذشته اردو را آغاز کردیم و تا زمان اعزام پیگیر آن خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد روند تمرینات یادآور شد: به واسطه برنامه های انفرادی و حضوری که شهسواری و اشتری در مسابقات مختلف داشتند، آنها خیلی از آمادگی دور نیستند اما باید برنامه های آماده سازی را به گونه ای دنبال کنیم که زمان اعزام به ازبکستان و آغاز رقابت های انتخابی، اوج آمادگی لازم حاصل شده باشد.

ایرانمنش از وضعیت کلی ملی پوشان تنیس روی میز ابراز رضایت کرد و ادامه داد: آمادگی کلی آنها خوب است، فرصت پیش رو برای رسیدن به اوج آمادگی هم کافی است. به واسطه حضور اخیری که شهسواری و اشتری در مسابقات داشتند و ارزیابی عملکردشان، اشراف بیشتری هم روی نقاط ضعف و قوت آنها پیدا کرده ایم. بر این اساس طی یک ماه باقی مانده روی تاکتیک بازیکنان کار می کنیم.

وی در مورد دیگر بازیکنان شرکت کننده در مسابقات گزینشی المپیک و اینکه بازیکنان کدام کشورها حریفان اصلی ایران به حساب می آیند، گفت: البته هنوز فهرست شرکت کنندگان در رقابت های گزینشی ازبکستان نهایی نشده است اما بر اساس شناختی که از وضعیت دیگر کشورها و بازیکنان شان در کسب داریم، تا حدودی برای مان قابل پیش بینی است که چه بازیکنانی در مسابقات شرکت دارند. در مجموع می توانم بگویم که ازبکستان و قزاقستان حریفان سرسخت ایران در این مسابقات هستند. نمایندگان این کشورها از نظر انفرادی بالاتر از بازیکنان ما هستند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان با یادآوری اینکه تنها قهرمان مسابقات گزینشی ازبکستان در هر یک از بخش مردان و بانوان صاحب سهمیه المپیک می شود در مورد شانس بازیکنان این تیم برای قهرمانی و دستیابی به این سهمیه گفت: شرایط سخت است، همه می آیند که سهمیه بگیرند اما فقط یک سهمیه توزیع می شود. در این شرایط شانس ایران برای المپیکی شدن ۵۰ به ۵۰ است.

ایرانمنش تاکید کرد: المپیک شاید تنها رویدادی باشد که همه آرزوی حضور در آن را دارند و حتی اگر تجربه آن را داشته باشند، دوست دارند تجربه جدیدی از آن بگیرند. ما هم تلاش و هدف مان این است که برای سومین دوره صاحب سهمیه المپیک شویم. با این امید به ازبکستان می رویم و با همین امید و انگیزه هم تمرینات مان را دنبال می کنیم و رقابت برابر حریفان را برگزار می کنیم.

کد خبر 6086134 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • پایان مسابقات تنیس در گرمسار و شاهرود
  • گلایه هواداران تنیس از ندیدن توپ زرد!
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد