Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای بارش برف به صورت متناوب تا قبل از ظهر فردا دوشنبه در استان ادامه می‌یابد. 

او افزود: ورود سامانه بارشی به آذربایجانغربی که از پنجشنبه هفته گذشته وارد استان شده بیشتر مناطق جنوب و مرکز آذربایجانغربی را تحت تأثیر خود قرار داده و موجب بارش برف و تعطیلی مدارس در این مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور گفت: با شروع فعالیت این سامانه تاکنون در آذربایجانغربی بیشترین بارش در پیرانشهر به مقدار ۲۱.۲ میلیمتر در اشنویه ۲۰.۸ میلیمتر و در سردشت ۱۸.۴ میلیمتر و در مهاباد ۹ میلیمتر ثبت شده است.

او تصریح کرد: با عبور این سامانه از فردا کاهش محسوس دما به طور میانگین بین سه تا چهار درجه در استان روی خواهد داد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: طی شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی شش درجه سانتیگراد سردترین و نقده با حداکثر دمای دو درجه سانتیگراد گرمترین شهر آذربایجانغربی بود و دمای مهاباد نیز بین منفی چهار تا صفر درجه سانتیگراد در نوسان بود.

طبق بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی، سامانه بارشی وارد شده به استان از روز سه‌شنبه هفته جاری از منطقه خارج شده و توده هوای سرد جایگزین آن می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف وضعیت آب و هوا سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا شرایط جوی در سطح استان همچنان ناپایدار بوده و در مناطقی از استان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش باران غالباً در ساعات بعدازظهر و عصر و به صورت رگبار و رعدوبرق گاهی توأم با تندباد موقتی انتظار می‌رود، گفت: توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی استان شماره ۴ سطح زرد تاکید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: فردا از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و تنها در مناطق کوهستانی بارش پراکنده احتمال می‌رود.

کوهی ادامه داد: همچنین طی دو روز آینده با نفوذ پرفشار سطح زمین در منطقه ضمن وزش باد خزری، دمای هوا به طور نسبی کاهش یافته و آسمان استان غالباً نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

وی با بیان اینکه از این‌رو امروز و فردا هوای خنکی در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم می‌شود، افزود: مجدداً از روز چهارشنبه با پایداری شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا در طول روزها به طور محسوس افزایش می‌یابد.

کد خبر 6085752

دیگر خبرها

  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان