Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاپور ارصلانی، روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: با وجود بارش سنگین برف روز گذشته در استان و وجود پدیده کولاک در مناطق کوهستانی استان، رفت و آمد قطارها در حوزه استحفاظی این اداره کل به صورت روان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در رفت و آمد قطارها وجود ندارد، اظهار داشت: قطارهای ورودی تهران و مشهد به علت بارش سنگین برف به طور میانگین نیم ساعت تاخیر داشته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه عملیات برف‌روبی مسیرهای ریلی استان از سوی پرسنل انجام شده است، گفت: تاکنون در هیچ یک از مسیرهای ریلی استان توقف قطاری روی نداده و همه راه‎‌های ریلی باز است.

ارصلانی، با بیان این‌ که روزانه ۱۲ رام قطار از تبریز در مسیرهای مختلف رفت و آمد می‌کند، ادامه داد: این مسیرها شامل ۲ رام «تبریز-مشهد»، ۲ رام «تبریز-تهران»، یک رام «ارومیه_مراغه_ تهران»، ۷ رام «تبریز_ تربیت معلم»، یک رام «تبریز_ جلفا» و یک رام «تبریز_ سلماس» است.

به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی راه آهن شرکت حمل و نقل ریلی رجا حمل و نقل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی راه آهن شرکت حمل و نقل ریلی رجا حمل و نقل آذربایجان شرقی راه آهن شرکت حمل و نقل ریلی رجا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.