Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شعب موسسه مالی و اعتباری کوثر در استان البرز گفت: تاکنون 70 درصد پروژه ادغام 5 بانک ایرانی انجام شده و این طرح در سال 1400 به طور کامل اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ علی مهدلو با اشاره به پروژه ادغام بانک ها اظهار کرد: این پروژه دومین پروژه بزرگ ادغام چند بانک در سراسر جهان است که برای اولین بار در یکی دیگر از کشورها اجرا شده و برای بار دوم این طرح در ایران در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این پروژه، یک طرح ملی است که خود مقام معظم رهبری دستور انجام آن را صادر کرده اند و دولت و ستاد کل نیز به طور جدی پیگیر به انجام رساندن آن هستند.

مهدلو، هدف از ادغام بانک ها را در قدم اول، انسجام و برنامه دادن به سیستم نقدینگی بانک ها و در مرحله بعدی، ساماندهی این چند بانک عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی هایی که توسط مدیریت بانک سپه صورت گرفته، می توان گفت که حدود 70 درصد موضوع انجام شده است.

وی همچنین به نام این تعداد بانک اشاره کرد و افزود: مؤسسه کوثر، بانک قوامین، بانک انصار، بانک مهر اقتصاد و بانک حکمت ایرانیان، بانک هایی هستند که باهم ادغام خواهند شد و تحت نام بانک سپه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

رئیس شعب موسسه مالی و اعتباری کوثر در استان البرز ادامه داد: در حال حاضر ادغام اولیه بانک ها صورت گرفته و سهام ها واگذار شده است و طرح، در مراحل پایانی قرار دارد.

وی یادآور شد: البته این پروسه تقریبا تا سال 1400 طول خواهد کشید؛ زیرا ابتدا بحث تغییر تابلوها را داریم که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا پایان سال اجرایی شود و پس از آن، بحث سیستمی و زیرکاری ها در سال 1399 به انجام خواهد رسید و در نهایت در سال 1400 ان شاءالله با ادغام اصلی بانک ها، این طرح عملیاتی خواهد شد.

مهدلو همچنین در خصوص کاهش شعب بانک های ادغام شده اذعان داشت: قطعا کاهش شعب اتفاق خواهد افتاد؛ چون برخی از این بانک ها در فاصله های بسیار کمی از هم قرار دارند و منطقی هم نیست که همه شعبه ها ادامه فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر جانمایی شعب به صورت تخصصی توسط کارشناسان بانک سپه و هیئتی که برای این موضوع تعیین شده اند، در حال انجام است و مکان ها در حال بررسی و ارزیابی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی ها، شعبه هایی که بهترین شرایط را داشته باشند، منتخب می شوند و شعب بعدی نیز در آن شعبه ها ادغام خواهند شد؛ زیرا تعداد شعبه های ما باید به مرحله و شرایطی برسند که بتوانیم به لحاظ کیفیتی خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی در خصوص تعدیل منابع انسانی در اجرای این طرح تصریح کرد: با توجه به توافقاتی که میان ستاد کل و بانک سپه انجام شده است، خوشبختانه نظر مدیران این بوده که تعدیل نیروی انسانی به صورت تحمیلی انجام نشود و برای این موضوع، طرح های تشویقی در نظر گرفته شده است.

مهدلو در ادامه تأکید کرد: با توجه به بندهای توافقات نیز پرسنلی که بخواهند در آن طرح های تشویقی شرکت کنند، به صورت داوطلب یا منتقل می شوند و یا با رضایت خود از سازمان منفک می شوند.

وی با اشاره به این نکته که این موضوع، یک تصمیم در سطح کلان کشور است و امکان تأثیرگذاری مسائل سیاسی امروز کشور بر آن تقریبا صفر است، گفت: ما با شهادت سردار قاسم سلیمانی، شخص بسیار گرانبهایی را از دست داده ایم اما افرادی مثل سردار سلیمانی در کشور کم نداریم؛ افرادی که اصلا به جان خود فکر نمی کنند و برای دفاع از ایران و ایرانی همیشه آماده اند و راه سردار سلیمانی را ادامه خواهند داد.   

 

...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان البرز دولت مقام معظم رهبری نقدینگی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت مستمر بر روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ داشته باشند گفت: کارگروه رصد و پایش علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود.

جعفری افزود: حفظ و ارتقای واحد‌های تولیدی موجود، احیا و بازگردان واحد‌های راکد و غیرفعال به چرخه تولید و جذب و سرمایه‌گذاری جدید از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی استان است.


وی گفت: در خصوص پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ نیز اولویت نخست ما مبنی بر انتفاع اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم در اجرای طرح‌های بالادستی در استان است.


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری افزود: اجرای طرح‌های ملی با هدف سهم اشتغال در خراسان جنوبی در اولویت دوم برنامه‌های اقتصادی استان است.


جعفری از جذب ۴۹ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای جلسه آینده کارگروه، جهشی را در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ خواهیم داشت که برای هر بانک میزان پرداخت و تعداد طرح‌ها مشخص شده است.


وی با اشاره به تخصیص هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان گفت: احتمالاً اعتبارات ملی تبصره ۱۸ در اردیبهشت ماه شناور خواهد شد لذا باید استان حداکثر بهره‌برداری و جذب را از اعتبارات ملی داشته باشد و کم‌کاری در این زمینه قابل قبول نیست.


جعفری با تأکید بر اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ باید در سرفصل مربوطه جذب و بکارگیری شود افزود: امروز در کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان ۶۶ طرح اقتصادی با مبلغ ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بررسی شد.

دیگر خبرها

  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: در۲۰ کشور پروژه های بزرگ برق _آبی را اجرایی می‌کنیم | رئیس جمهور سریلانکا: از شما یاد گرفتیم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟