Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اولین مرحله داوری طرح‌های رقابت‌کننده در چالش تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز که با هدف توسعه پژوهش و به منظور ایجاد رقابت جهت ساخت ابزارهای نوین درحوزه دانش علوم شناختی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، ۲۰ ایده پژوهشی محققان مورد قضاوت و داوری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، این چالش رقابتی برای ارائه روشی کارآمد به منظور تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز جهت  طراحی و ساخت یک سیستم است که ضمن حذف خطرات ناشی از فرایند جراحی و کاهش صدمات و عوارض جانبی، بتوان نواحی مورد نظر را به صورت غیرتهاجمی تحریک کرد.

تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز، به عنوان اولین فعالیت ستاد در حوزه برگزاری این گونه چالش­‌ها است که با توجه به منابع نیروی انسانی، مراکز تخصصی، مراکز فناوری و زیرساخت‌های مناسب موجود در کشور هدف‌گذاری شده است.

در مرحله اول داوری چالش، ۱۰ تن از داوران متخصص در این حوزه، ۲۰ ایده پژوهشی پژوهشگران از چندین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان از شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، بیرجند، و قزوین برای طراحی و ساخت یک سیستم تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز در مدالیته‌های نوری، فراصوت، الکتریکی، مغناطیسی، الکترومغناطیسی را به مدت دو روز مورد بررسی و قضاوت قرار دادند.

دکتر محمد حسین مقامی، کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم شناختی در این باره گفت: نتایج داوری تخصصی طرح‌ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد و تیم های برتر در مدالیته الکتریکی که با شایستگی بیشتر از سایر طرح‌­ها نتایج خود به همراه پیشنهاد پیاده‌سازی فیزیکی طرح مدنظر را ارائه و از آن دفاع کرده باشند، مجوز ورود به مرحله دوم داده می شود تا با استفاده از حمایت مالی ستاد برای پیاده‌سازی عملی ایده خود و دریافت جایزه نقدی ویژه به رقابت بپردازند.

وی افزود: همچنین به تیم‌های برتر در سایر مدالیته‌ها که با شایستگی بیشتر از سایر طرح‌ها نتایج شبیه­‌ سازی رایانه‌­ای خود را در مرحله اول ارائه و از آن دفاع کرده اند، نیز جایزه نقدی اعطاء می‌شود.

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم شناختی خاطر نشان کرد: براساس مطالعات انجام شده، تحریک سلول‌های عصبی مغز با روش‌های مختلف غیرتهاجمی شامل تحریک الکتریکی، الکترومغناطیسی، نوری، و فراصوتی به عنوان راه‌حل‌هایی با ارزش برای بهبود اختلالات حرکتی ناشی از سکته، اعتیاد، میگرن، افسردگی، وزوز گوش، دردهای مزمن پیشنهاد شده است که با توجه به میزان شیوع این اختلالات، فعالیت در حوزه ساخت ابزارهای تحریک غیرتهاجمی مغز، می تواند اقدامی نوید بخش برای افزایش کیفیت زندگی بیماران باشد.  

بنا بر اعلام روابط‌عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، وی در پایان یادآور شد: مرحله دوم این چالش به ساخت دستگاه در مدالیته الکتریکی و آزمایش آن اختصاص دارد و برگزیدگان داوری تخصصی مرحله اول، تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ فرصت دارند تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی طرح خود، ‌یک "نمونه آزمایشگاهی" برای پیاده سازی ایده پیشنهادی را ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کمیته داوران اسامی تیم‌های داوری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور را مشخص کرد که به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر اعلام شد

پنجشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مس رفسنجان - پیکان تهران

داور: مهدی اجاقی، کمک‌ها: حامد صفایی و مرتضی هوشیار، داور چهارم: علی سام

ناظر داوری: سعید علی‌نژادیان

جمعه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مس کرمان - چادرملو اردکان

داور: احمد محمدی، کمک‌ها: حمید نادری و سامان اقبال‌پور، داور چهارم: احمد مرشدی

ناظر داوری: حسین طالقانی

فجر سپاسی شیراز - گل‌گهر سیرجان

داور: حسین زمانی، کمک‌ها: مهدی شفیعی و سجاد ایرانپور، داور چهارم: مسعود حقیقی

ناظر داوری: اسماعیل آمری

هوادار تهران - مس سونگون

داور: شاهین یزدانی، کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی و سجاد نجفی‌نژاد، داور چهارم: عبدالحسین باستان

ناظر داوری: محمدحسین اسدی

آلومینیوم اراک - پرسپولیس

داور: امیر عرب‌براقی، کمک‌ها: هادی طوسی و علی احمدی و داور چهارم: کیوان علی‌محمدی

تراکتور تبریز - ذوب‌آهن اصفهان

داور: امیرسامان سلطانی، کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده و وحید سیفی، داور چهارم: حامد سیری

ناظر داوری: اکبر بخشی‌زاده

ملوان بندر انزلی - سایپا تهران

داور: مهرداد خسروی، کمک‌ها: هیوا بهمنی و هیمن نوربخش، داور چهارم: شهاب محمدی

ناظر داوری: شاهین حاج‌بابایی

آبی‌پوشان ملاثانی - سپاهان

داور: هادی علی‌نیافر، کمک‌ها: امید افخمی و کورش صامی‌فر، داور چهارم: میثم عباسی

ناظر داوری: مختار مهدوی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228282 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • چالش مسعود شجاعی در جام شیرین
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • راهیابی ۱۰۲ طرح فناورانه به مرحله داوری جشنواره شیخ بهایی