Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی – رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان گفت: مردم نیکوکار گیلان در ۹ماهه سال جاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حامد آزمایش، رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان امروز 29 دی در جمع خبرنگاران با قدردانی از مشارکت و همراهی مردم نوع‌دوست استان در پرداخت زکات، اظهار کرد: پرداخت زکات علاوه بر کمک به حل مشکلات نیازمندان واقعی موجب ترويج و احیای حس نوع‌دوستی و مردم خواهی در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی توسط مردم صرف امور نیازمندان از جمله کمک‌هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت می شود، افزود: پرداخت به موقع زکات موجب خدمت رسانی به موقع به نیازمندان و حل مشکلات آن ها می شود.

آزمایش با بیان اینکه مردم نیکوکار گیلان در 9 ماهه سال جاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند، خاطرنشان کرد: زکات پرداختی شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان تصریح کرد: در جمع آوری نقدی زکات که از سوی مردم مستقیم به دبیرخانه شورای زکات واریز شده کمیته امداد گیلان حائز کسب رتبه دوم کشوری شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات پرداختی مبلغ هفت میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان در قالب زکات فطریه بوده است.

آزمایش با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا توسط شورای زکات همان روستا جمع‌آوری می‌شود، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه صرف حل مشکلات نیازمندان همان محل توسط شورای زکات روستا می‌شود.

وی به فعالیت بیش از ۱۶۵۰ شورای زکات روستا متشکل از معتمدین محل برای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات اشاره کرد و گفت: کمیته‌های امداد سراسر گیلان و همچنین شورای زکات روستاها آماده دریافت زکات مردم نوع‌دوست و نیکوکار استان است.

آزمایش یادآور شد: با کمک مردم نیکوکار گیلان و با پرداخت به‌ موقع زکات، در چهار ماهه سال جاری ۱۰۴ درصد تحقق برنامه زکات انجام‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و همچنین هفت هزار افطاری ساده و دوهزار و ۵۴۲ بستته معیشتی بین نیازمندان و جامعه هدف این نهاد توزیع شد.

وی افزود: خیران و مردم نوع‌دوست چهارمحال و بختیاری برای تهیه و توزیع بسته معیشتی و همچنین افطاری و غذای گرم بیش از ۳۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کمک کردند.

محمدی اظهار کرد: اجرای طرح اطعام از نیمه شعبان در استان آغاز شد و در ماه مبارک رمضان این طرح با عنوان طرح توزیع غذای گرم در قالب طرح آشپرخانه مهدوی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید

توزیع ۳۸۶ سری جهیزیه بین مددجویان چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۲ آشپرخانه مهدوی در استان در محل رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی و امکانی که مجوز پخت غذا دارند، راه‌اندازی شده است.

محمدی گفت: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در این جشن جمع‌آوری و به مناسبت سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری و بین جامعه هدف با محوریت مراکز نیکوکاری توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۴ مرکز نیکوکاری در چهارمحال و بختیاری فعال است که بیشتر برنامه‌های کمیته امداد استان با محوریت این مراکز اجرا می‌شود.

محمدی با اشاره به شب‌های قدر و اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین اظهار کرد: در شب‌های قدر حامی‌یابی برای ایتام اجرا می‌شود و برای اجرای این طرح از ۲ سال‌گذشته با اجرای برنامه‌های مختلف از سوی مراکز نیکوکاری، کارکنان این نهاد در استان‌های تهران، قم و خراسان برای ایتام استان حامی جدید شناسایی و جذب می‌شود.

وی ادامه داد: به مناسب شب‌های قدر ۲۰۰ بسته بهداشتی به ارزش هر بسته ۱۰ میلیون ریال از سوی یکی از شرکت‌ها و موسسات خیریه خارج از استان، بین نیازمندان و ایتام توزیع می‌شود.

محمدی با اشاره به روش‌های غیرحضوری در نظر گرفته شده برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان افزود: شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۷۷*۸۸* و همچنین واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ نزد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از روش‌های غیرحضوری کمک به نیازمندان در آستانه نوروز است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
  • توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۵ تُن خرما توسط یک فرد نیکوکار بین خانواده‌های ایتام هرمزگانی
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات
  • پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است
  • رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲
  • ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود