Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۱۱۹ و چهار دهم میلیمتر بارندگی در ایستگاه‌های مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: سامانه بارشی از ۲ روز گذشته در استان مرکزی فعال بوده که از صبح امروز (یکشنبه) از میزان بارش‌ها کاسته شده اما رگبارهای پراکنده برف و باران تا صبح فردا (دوشنبه) پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: از روز سه‌شنبه سامانه دیگری کشور را در برمی‌گیرد که در صورت نداشتن تغییر در الگوی نقشه‌ها، این استان را نیز تا روز پنجشنبه تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بارش برف و کاهش دما در استان مرکزی می‌شود.

مرادی اظهار داشت: مجموع بارش‌های استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته در اراک به ۶ ونیم میلیمتر، ساوه هفت و هفت دهم میلیمتر، تفرش پنج و سه دهم میلیمتر، خمین چهار و نیم میلیمتر، محلات ۲ و ۶ دهم میلیمتر، شازند ۱۵ و هشت دهم میلیمتر، خنداب پنج و هشت دهم میلیمتر، کمیجان سه و ۹ دهم میلیمتر، دلیجان نیم میلیمتر، آشتیان ۹ و نیم میلیمتر، غرق آباد ۹ و چهار دهم میلیمتر و فرمهین ۹ و چهار دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

وی گفت: دمای فعلی شهر اراک سه درجه سانتیگراد بالای صفر است و بیشینه دمای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته به پنج درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و حداقل دمای ۲۴ ساعت گذشته این شهر یک درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی وضعیت هوای ۲۴ ساعت آینده این استان را، به صورت قسمتی ابری تا ابری، مه صبحگاهی، در برخی ساعات رگبار برف و باران و وزش باد پیش‌بینی کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان مرکزی بارش برف وزش باد هواشناسی میلیمتر قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا پنجم فروردین، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا چهارم فروردین، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۴۱.۵ میلیمتر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۷۹.۸ میلیمتر) ۲۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۶۱.۸) ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان فارس بوده که در این بازه زمانی ۱۱۷.۹ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۵۳.۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۰۱.۴ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۳۶.۱ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا پنجم فروردین، ۱۲ میلیارد و ۴۱ میلیون مترمکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۲ میلیارد و ۵ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور ۱۷ درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۱۶ میلیارد و ۳۴ میلیون مترمکعب است؛ همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۲۵.۶۴ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۲۶.۷۵ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، ۴ درصد کاهش داشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 739375

دیگر خبرها

  • آبگیری تالاب‌های طشک و بختگان
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • بیشترین بارندگی شاهرود به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش ثبت شد
  • چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند
  • میزان ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • بیشترین بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در گلستان سهم پارک ملی گلستان