Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام شاهین‌زاده مدیرعامل قطار شهری اهواز با اشاره به مهلت ۷۲ ساعته‌ای که اوایل مهرماه امسال به منظور اعلام نظر برای ادامه یا عقب نشینی از اجرای پروژه مترو اهواز به پیمانکار این پروژه داده شده بود، گفت: شرکت کیسون، پیمانکار این پروژه برای ادامه کار اعلام آمادگی کرده، اما متاسفانه به دلیل اعتصابات کارگری که بابت حقوق و دستمزد رخ داد، کیسون نتوانست کار را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: در این رابطه، جلساتی در شورای سازمان قطار شهری اهواز برگزار و شرکت کیسون یک برنامه زمان‌بندی ۳۰۰ روزه برای به پایان رساندن فاز نخست این پروژه ارائه کرد، اما در این برنامه زمان‌بندی، زمان آغاز کار پروژه مشخص نیست.

شاهین‌زاده ادامه داد: در حال پیگیری حل مشکل حقوق و دستمزد کارگران پروژه مترو هستیم. شرکت کیسون مجددا دو حقوق دیگر به کارگران پرداخت کرد، اما پرداخت دو حقوق به کارگری که ۱۸ ماه حقوق معوق دارد، کمک زیادی نمی‌کند.

مدیرعامل قطار شهری اهواز تصریح کرد: از طریق وزارت کشور نیز پیگیری‌هایی در حال انجام است تا شاید سریعتر در این زمینه به نتیجه برسیم.

این مقام مسئول در خصوص اعمال اهرم فشار به شرکت کیسون برای پرداخت سریع‌تر حقوق کارگران و آغاز به کار پروژه، گفت: موضوعی که به وزیر کشور و معاون رئیس جمهور کشیده می‌شود و شورای عالی فنی کشور به آن ورود می‌کند، نشان از گسترده شدن موضوع دارد. ما تمام اهرم‌های فشار را در این خصوص اعمال کردیم، اما جوابگو نبوده است.

او بیان کرد: مرور زمان شرایط را تغییر داد. موضوع اختلاف شهرداری اهواز و شرکت کیسون در شورای عالی فنی پیش رفت و جلسه اول آن تشکیل شد. کارشناسان شورای عالی فنی به زودی از پروژه بازدید می‌کنند و در مدت کوتاه‌تر نظر خود را در این خصوص اعلام خواهند کرد.

شهرام شاهین‌زاده افزود: امیدواریم هر چه سریعتر تکلیف متروی اهواز روشن شود، زیرا این مساله تاثیر زیادی در به سرانجام رسیدن پروژه دارد.

او در خصوص خلع ید کیسون از پروژه مترو، اظهار داشت: برای خلع ید کیسون، مجموع شورای سازمان قطار شهری اهواز باید تصمیم‌گیری کنند و تبعات آن را در نظر بگیرند و ما، تابع سیاست‌های شورای سازمان هستیم. در مقطعی از زمان شاید بهترین تصمیم، خلع ید کیسون بود، اما به مرور زمان شاید بهتر باشد منتظر بمانیم که نظر شورای عالی فنی ارائه شود و بعد تصمیم بگیریم.

شاهین زاده با اشاره به ادعای شرکت کیسون مبنی بر طلب یک هزار میلیارد تومانی‌اش، گفت: شرکت کیسون در لایحه دوم، طلب خود از شهرداری اهواز را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرده است.

او اظهار کرد: با کیسون مشکلی نداریم و اصرار بر ادامه کار با این شرکت نیز نداریم. هدف اصلی ما بهره‌برداری سریع از پروژه است.

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در جلسه بررسی پروژه متروی اهواز که ۸ مهرماه در اهواز برگزار شده بود، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پروژه متروی اهواز گفته بود: شرکت کیسون ۷۲ ساعت مهلت دارد تا تصمیم خود را برای ادامه کار اعلام کند. در مدت ۱۰ روز پس از اعلام ادامه همکاری، شرکت کیسون باید کارگاه‌ها را راه‌اندازی کند تا شهروندان شاهد به حرکت درآمدن این پروژه باشند و هیچ پیش‌شرط یا بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست.

عملیات اجرایی پروژه متروی اهواز در سال ۸۵ در دو قرارداد به مبلغ ۷۹۰ میلیون دلار توسط شرکت کیسون کلید خورد و پروژه در روال اجرا به چهار فاز تقسیم‌بندی شد، اما پس از گذشت ۱۳ سال، هنوز فاز نخست آن به بهره‌برداری نرسیده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطار شهری شرکت کیسون حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از فردا

بر اساس اعلام راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش فروش بلیت بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در همه محور‌ها (مسیر‌های رفت تا تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۱ و مسیر‌های برگشت تا تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱)، از ساعت ۹ صبح فردا پنجشنبه ۹ فروردین، صرفا از طریق سکو‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، پیش فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۹ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقیمانده انجام می‌پذیرد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در شب‌های قدر
  • پیش فروش بلیت قطار‌ها از امروز
  • چطور بلیت قطار بخریم؟
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از فردا
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون