Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه ــ دوره‌های آموزشی «تاریخ فشرده علم کلام» و «نقد تحلیلی و تاریخی منهاج السنة» به همت انجمن کلام اسلامی حوزه برگزار می‌شود.   به گزارش ایکنا، انجمن کلام اسلامی حوزه دوره‌های آموزشی «تاریخ فشرده علم کلام» و «نقد تحلیلی و تاریخی منهاج السنه» را با حضور اساتید برجسته برگزار می‌کند. دوره‌های آموزشی «تاریخ فشرده علم کلام» به همت استاد حجت‌الاسلام والمسلمین رسول رضوی، رئیس دانشکده علوم و معارف اسلامی و عضو هیئت مدیره انجمن کلام اسلامی و «نقد تحلیلی و تاریخی منهاج السنه» توسط امداد توران، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در محل انجمن‌های علمی حوزه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منهاج السنه با نام کامل «مِنهاجُ السُّنّة النَبَویُة فی نَقْضِ کلام الشّیعة و القَدَریة» کتابی به زبان عربی نوشته ابن تیمیه، از فقهای حنبلی در قرن هفتم هجری و یکی از نظریه‌پردازان سلفیه است؛ او این کتاب را در ردّ بر کتاب منهاج الکرامة فی معرفة الامامه نوشته علامه حلی(ره)، فقیه و متکلم شیعه بر اساس مبانی ظاهرگرایی سلفیه تدوین شده است. دوره آموزشی تاریخ فشرده علم کلام دوشنبه هر هفته ساعت 16 و دوره آموزشی نقد تحلیلی و تاریخی منهاج السنه چهارشنبه هر هفته ساعت 18 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و حضور در کلاس‌ها لازم است، مشخصات خود اعم از نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و عنوان درس را به سامانه پیامکی 30007227007705 ارسال کنند. حضور برای عموم آزاد و مهلت ثبت نام تا سه‌شنبه، اول بهمن ماه امسال است و مکان برگزاری کلاس‌ها نیز  انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه، طبقه اول، سالن کنفرانس تعیین شده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا انجمن کلام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهاردهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، چهاردهمین جلسه کافه انجمن توسط دانشجویان تشکل انجمن اسلامی تحکیم وحدت در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

کافه انجمن هر هفته با موضوعات سیاسی مهم روز تشکیل می‌شود.

دانشجویان در این جلسه به موضوع معادلات جدید جمهوری اسلامی پس از عملیات «وعده صادق» پرداختند:

۱-در عملیات وعده‌ی صادق چه اهدافی از رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت؟

۲-چرا ایران به مراکز جمعیتی و اقتصادی رژیم حمله نکرد؟

۳-دفاع عمیق و چند لایه هوایی رژیم چگونه بود و چگونه شکسته شد؟

۴-معادله جدید ایران پس از عملیات وعده صادق چیست؟

۵-آیا رژیم صهیونیستی پاسخ ایران را خواهد داد؟

در پایان نیز اعضای جلسه به جمع بندی زیر رسیدند:

هدف کلی ایران از این عملیات، مورد اصابت قرار دادن محل های نظامی/اطلاعاتی بود. از جمله این اهداف می‌توان به پایگاه هوایی نواتیم(محلی که از آن به کنسولگری ما تعدی کردند، محل قرار گرفتن هواپیماهای جنگنده f35، محل استقرار یگان‌های جاسوسی، محل هواپیمای ویژه ریاست جمهوری) و پایگاه هوایی رامون(مرکز اطلاعاتی بزرگ، محل استقرارf16 و مقر استقرار عده ای از عناصر ارشد جاسوسی) اشاره کرد که با مورد هدف قرار گرفتن این مواضع، رژیم صهیونیستی ضربه‌های اساسی متحمل شد.

متقابلا سامانه‌های پدافندی اسرائیل، از چندین لایه تشکیل شده بود که پشت سر گذاشتن همه این‌ها نیز قدرت موشکی و نظامی ایران را نشان می‌دهد. چرا که گفته می‌شود اسرائیل از ۸ لایه پدافندی استفاده می‌کند و همچنین اردن نیز راه هوایی خود را در اختیار اسرائیل قرار داد لذا طراحی عملیاتی که بتواند همه این پدافندها را دور بزند نبوغ و مهارت خاص می‌طلبد.

علاوه بر این، ایران در این عملیات از معادله جدیدی رونمایی کرد که طی آن به کشورهای متجاوز فهماند که اگر خطایی از آن ها سر بزند، از خاک خودمان جوابشان را می‌دهیم و دوران صبر استراتژیک به پایان رسیده است و در پی همین امر، پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران محافظه کارانه خواهد بود چرا که می‌داند اگر دست از پا خطا کند ایران صریح‌تر و محکم‌تر پاسخش را خواهد داد.

در نهایت، ایران ما، به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری قدرتمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دنیا ثابت کرد که همه این قدرتی که ظالمان از خود نشان می‌دهند پوشالی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند با سلاح ایمان و اعتقاد مقابله کند.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1227576 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • چهاردهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد