Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با تائید مرگ مغزی خانم ۳۰ ساله تربت جامی و اعلام رضایت والدین آن با اهدای عضو، زندگی سه بیمار نیازمند به عضو را نجات داد. تاریخ انتشار: 13:13 - 29 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۲۴۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، محمد افکار، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با تشکر و قدردانی از خانواده مرحومه که با اهدا عضو عزیز خود به دیگر بیماران زندگی دوباره‌ای بخشیدند گفت: بعد از هماهنگی‌های لازم با بیمارستان منتصریه بیمار به مشهد اعزام و با اعمال جراحی اهدا عضو مرحومه فاطمه دخداد با موفقیت‌انجام گرفت و کبد به اقای ۵۵ ساله و قرنیه و پوست اهدا کننده در نوبت پیوند قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌پیکر اهدا کننده عضو صبح امروز در تربت جام تشییع و خاکسپاری شد.

بیشتر بخوانید: اهدای عضو به چندین بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام بیان کرد: اهدای عضو حرکتی خداپسندانه در جهت حفظ زندگی انسان‌ها است که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدا کننده عضو اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران

دکتر امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

علیرضایی افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری های خاص که به آن فناوری برتر گفته می شود، اعضا با موفقیت به اهدا می رسد.

علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید