Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول آیین نواختن زنگ هوای پاک در آموزشگاه درخشان گفت: استفاده از دوچرخه و تردد کمتر خودرو در سطح شهر کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد لذا به طور جدی دنبال می‌شود.

امید بن‌عباس افزود: عوامل طبیعی مانند آتش‌فشان و گردوغبار و عوامل مصنوعی مانند آلودگی خودرو و آتش‌سوزی جنگل‌ها موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند لذا با دقت بیشتر در این موارد می‌توان  آلودگی کمتری به محیط زیست وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: باید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای استفاده از خودروی تک سرنشین، جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و پاکسازی مکان‌های تفریحی به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز گفت: باید با حساس کردن و آگاهی دادن هرچه بیشتر به دانش‌آموزان آنها را به حفظ محیط زیست تشویق کرد.

مصطفی استاد چینی‌گر افزود: دانش‌آموزان آینده سازان، مدیران، حافظان و بهره‌برداران محیط زیست هستند که باید حفظ آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شعار این هفته "هوای پاک، اقدام و عمل‌" است که دانش آموزان می‌توانند سهم ویژه‌ای در تحقق این شعار داشته‌ باشند.

استاد چینی‌گر اظهارداشت: محیط زیست کشور با مشکلات فراوانی چون خشکی تالابها، آلودگی رودخانه‌ها، آلودگی هوا، زباله‌ها و فاضلاب مواجه است که باید برای آنها تدابیری اندیشیده شود.

وی رفع نشدن این مشکلات را باعث بدتر شدن شرایط دانست و افزود: برخی مشکلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا از جنگ نیز خطرناک‌ترند به طوریکه مدارس و ادارات و حتی بازار را تعطیل می‌کنند لذا مردم باید روش زندگی خود را تغییر دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: مسئولان و دانش‌آموزان باید تعهد دهند که مراقب محیط زیست باشند و آن را آلوده نکنند.

دانش آموزان و مسوولان محلی دزفول در این آیین متعهد شدند حافظ محیط زیست باشند.

برچسب‌ها محیط زیست قانون هوای پاک دزفول مدرسه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست قانون هوای پاک دزفول مدرسه محیط زیست قانون هوای پاک دزفول مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تشریح وضعیت پسماند شهرستان، ساماندهی محل دفن پسماند در کوتاه مدت، تفکیک از مبدأ، استقرار دستگاه بازیافت را ضروری دانست و به اجرای آن تأکید کرد. 

او خواستار اجرای الزامات از قبیل جانمایی، اخذ مجوز زیست‌محیطی محل دفن در برنامه دراز مدت از شهرداری‌ها شد.

رمردان ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های که برای رفع مشکلات موجود از طریق مسئولان صورت می‌گیرد، شهرداران می‌بایست نگاه مدیریتی خودشان را در رابطه با حل مسائل پسماند شهری و رفع امورات حوزه مسئولیتی خود تغییر دهند تا شاهد یک اتفاق و اقدام خوب برای شهروندان عزیز در منطقه باشیم. 

به گفته او موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، انباشت مصالح در خیابان‌ها و معابر شهری و مدیریت پسماند، از مهمترین مسائل محیط زیستی شهرستان گتوند است که می‌تواند نارضایتی عموم را بیشتر کند و نیاز است شهرداران با جدیت بیشتر و تلاش دوچندان نسبت به انجام وظایف خود اقدامات نتیجه بخشی نشان دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند به لزوم ساماندهی پسماند شهری و جایگاه دفع پسماند به عنوان یکی از مصوبات مهم شهرستان اعلام کرد و گفت: جمع آوری مصالح انباشته شده در سطح شهر و جمع آوری نخاله‌های انباشت شده در معابر و خیابان‌های شهری، لزوم افزایش تعداد باکس‌های پسماند در سطح شهر‌ها و... از جمله مهمترین مصوبات مورد مطرح و تصویب شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد