Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@21:54:12 GMT

ایجاد 3600 شغل در بخش کشاورزی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۶۳۸۷

ایجاد 3600 شغل در بخش کشاورزی استان قزوین

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 3600 شغل در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حمیدرضا تبسمی، معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۶۶۰ شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی استان قزوین ایجاد شده که بیشترین آن مربوط به فعالیت‌های دامپروری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شغل‌های یاد شده در بخش دامپروری و طیور، کشت گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی، باغبانی، پرورش زنبور عسل و ... ایجاد شده‌اند، افزود: تعهد اشتغال این دستگاه برای سال جاری ایجاد سه هزار و ۸۴۸ شغل بوده که با تحقق سه هزار و ۶۶۰ شغل معادل ۹۵ درصد این تعهد تاکنون محقق شده است.

تبسمی ادامه داد: با تحقق این آمار، تا پایان سال جاری تعهد اشتغال سازمان جهاد کشاورزی به طور کامل محقق خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده با ۹۸۲ نفر به شهرستان تاکستان اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال این شهرستان ۹۶۲ نفر بوده است، اضافه کرد: تعهد اشتغال در شهرستان بوئین‌زهرا نیز ۹۶۲ نفر بود که از این میان تاکنون اشتغالزایی برای ۹۴۲ نفر محقق شده است.

تبسمی تصریح کرد: آمار اشتغال ایجاد شده در شهرستان قزوین نیز که تعهد آن ۹۶۲ نفر بوده نیز ۸۳۵ نفر بوده و آمار اشتغال ایجاد شده برای شهرستان آبیک که تعهد آن ۴۶۰ نفر بوده نیز ۳۹۹ نفر بوده است.

وی ادامه داد: امسال در شهرستان‌های البرز و آوج که به ترتیب تعهد اشتغال آنها ۳۱۰ و ۱۰۳ نفر بوده نیز شاهد اشتغالزایی برای ۳۱۱ و ۱۸۷ نفر بوده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان یادآور شد: برخلاف سال‌های گذشته که دستگاه‌های اجرایی خود اقدام به ثبت آمار اشتغال خود در سامانه ای ویژه می کردند امسال این آمار پس از ثبت مشخصات افراد شاغل در تامین اجتماعی، ثبت می‌شود و در صحت آمار و اطلاعات مربوط به آن هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شغل کشاورزی تبسمی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی اثرات مختلفی بر مشاغل دارد و گسترش پارادایم جدید مبتنی بر این فناوری‌ها، در دو دهه گذشته، وضعیت اشتغال را در دنیای جدید دیجیتالی، متحول کرده است.

در تحلیل اثر اتوماسیون و هوش مصنوعی بر بازار کار دوگانه‌های متعددی وجود دارد و عد‌ه‌ای معتقدند که توسعه این فناوری‌ها، موجب حذف و یا کاهش برخی مشاغل و ضعیف‌ترشدن بازار کار می‌شود و عد‌ه‌ای دیگر، باور به ایجاد مشاغل جدید دارند. در این مقاله، ضمن جمع‌آوری دیدگاه‌های مذکور، به شناسایی عواملی پرداخته شده است که با مداخله‌گری، ضرورت تحلیل غیرخطی و چند متغیره را در این زمینه، روشن می‌سازند.

فاطمه کنعانی (استادیار، دکترای رشته مدیریت فناوری اطلاعات، پژوهشکده مطالعات فناوری) و همکارانش در مقاله‌ای با عنوان «تحلیل و بررسی اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده» به واکاوی این موضوع پرداخته‌اند.

این پژوهش مطرح می‌کند که تأمین اشتغال، همواره یکی از چالش‌های اساسی جوامع و سیاست‌مداران بوده است. اما به دنبال تغییر و تحولاتی که فناوری‌های لبه دانشی از جمله هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند و تأثیر‌های احتمالی که مشاغل آینده از این موج خواهند پذیرفت، اهمیت موضوع دوچندان شده است.

تأثیر اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل و بـازار کـار، یـک موضـوع چنـدوجهی اسـت و بـه راحتـی نمی‌توان در مورد شیوه اثرگذاری آن، حکم قطعی داد

طبق گزارش‌های مراکز تحقیقاتی مختلف از جمله مؤسسه پژوهشی IDC، هوش مصنوعی بزرگترین تحول‌آفرین و تغییردهنده بازی در اقتصاد جهانی است و طبق نظر بسیاری از متخصصان، یکی از روند‌های مهم و اثرگذار در مشاغل آینده، دیجیتالی‌سازی و استفاده از ربات‌ها و هوش مصنوعی است که موجب خودکارشدن فرایند‌ها و خدماتی می‌شوند که توسط متخصصانی با دستمزد بالا ایجاد می‌شود. بسیاری از اندیشمندان معتقدند که روند سریع هوش مصنوعی تا سال‌ها ادامه خواهد داشت.

* میزان تأثیرگذار اتوماسیون و هوش مصنوعی بر روی مشاغل

یافته‌های این مقاله، نشان می‌دهد که تأثیر اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل و بـازار کـار، یـک موضـوع چنـدوجهی اسـت و بـه راحتـی نمی‌توان در مورد شیوه اثرگذاری آن، حکم قطعی داد.

این پژوهش بیان می‌کند که بسیاری از عوامل در این زمینه مؤثرنـد کـه نادیـده گـرفتن آن‌هـا و تعمـیم نتـایج پژوهشی که در منطق‌های دیگر از جهان و با شرایطی متفاوت انجام شده، به ایران، راه به خطا رفتن است. حتی با همزمـان شـدن توسـعه این فناوری‌ها با ضعف رشد اشتغال در باز‌های از زمان، نمیتوان نتیجه گرفت که لزوماً ارتباط معناداری بین این دو باشد، همانطور که در ایالات متحده و بسیاری از دیگر کشور‌ها شاخص بهره‌وری در میان سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ به طور بی‌سابقه‌ای نرخ رشد پایینی داشـت و ضعف رشد اشتغال ناشی از ضعف رشد اقتصادی بود و نه از میان رفتن شغل‌ها بواسطه فناوری.

 از جمله عوامل دیگری که در ایـن مقالـه به آن‌ها اشاره شد که به‌عنوان عوامل مداخله‌گر، در تحلیل اثر هوش مصنوعی و اتوماسیون بر مشاغل، توجه به آنها حـائز اهمیـت اسـت، می‌توان به موقعیت جغرافیایی کشور یا منطقه مورد بررسی، نوع وظایف و مشاغل، سطح دستمزدها، جنسیت نیروی کار، سـطح مهـارت و تحصیلات، افق زمانی مورد بررسی، روند سالخوردگی و نوع صنعت و بخش، اشاره کرد.

* امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی برای نسل‌های بعدی

در ادامه این گزارش مطرح می‌کند که فارغ از این ظرافت‌ها، توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر اتوماسیون و هوش مصنوعی بتوانند در نهایت امکانـات و ظرفیت‌هـای اقتصادی برای نسل‌های بعدی ایجاد کنند، جامعه و دولت باید به نحوی از تسهیم و تشریک منصفانه ایـن امکانـات و ظرفیتهـا اطمینـان حاصل کنند و در صورتیکه سیاستگذاران به نحو شایسته عمل نکنند، نوآوری‌های فناورانه منجر به ایـن خواهنـد شـد کـه بـرش کیـک اقتصاد حتی بیش از گذشته به شکلی نابرابر تقسیم شود.

این مقاله در پایان توضیح می‌دهد که، توجه به این نکته ضروری است که پیشرفت‌های فناورانه به سرعت در حال بر هم زدن نسبت وظـایف میـان انسـان‌ها و ماشـین هستند و بازار‌های جهانی کار در حال سپری کردن تحولات عمد‌ه‌ای هستند. در صورتی که مدیریت این تحولات عاقلانه باشد، آثار آن بـر اشتغال مثبت خواهد بود. در غیر این صورت، اتوماسیون مشاغل تنها باعث افزایش شکاف‌های مهارتی، نابرابری و قطـبش بیشـتر مشـاغل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده
  • آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند