Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، صنعت هوش مصنوعی چین به طور مداوم در حال رشد است و این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ به پیشتاز این صنعت در جهان تبدیل شود.

طبق گزارش مؤسسه الکترونیک چین، چین در بخش شناسایی تصویر و گفتار کامپیوتری پیشتاز است که این باعث می‌شود صنعت هوش مصنوعی این کشور ۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش پیش‌بینی شده است که ارزش صنعت هوش مصنوعی چین دو ساله و تا سال ۲۰۲۲ به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

تا پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۱.۹ میلیون متخصص هوش مصنوعی در سراسر جهان مشغول به کار بودند، که نیمی از آنها در آمریکا به سر می‌بردند.

دو اقتصاد بزرگ جهان، چین و آمریکا، هر دو با سرمایه‌گذاری سنگین در تکنولوژی هوش مصنوعی در حال رقابت با هم هستند.

وزارت علم و فناوری چین در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد راه‌اندازی مناطق هوش مصنوعی در ۲۰ شهر این کشور را مطرح کرد. این هفته دولت محلی گوآنژو برنامه‌های خود برای به راه اندازی یک منطقه مختص به هوش مصنوعی را اعلام کرد.

کد خبر 4829525

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی چین فناوری اطلاعات بانک مرکزی ایران سیل سیستان و بلوچستان قیمت دلار سقوط هواپیما قیمت نفت بازار سهام سقوط هواپیمای اوکراینی بورس قیمت سکه بهار آزادی وزارت جهاد کشاورزی سازمان هواپیمایی کشوری سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت

شانا _ گروه فیلم: نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت، دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) با حضور وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری برگزار شد.

دریافت 22 MB

دیگر خبرها

  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است