Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@08:55:33 GMT

نویسنده توییت فارسی ترامپ کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۶۵۳۵

نویسنده توییت فارسی ترامپ کیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فارسی‌نویسی در پیام‌های مقامات آمریکا رسم دیرینه‌ای نیست و پیش از این برخی از رئیسان جمهوری آمریکا در پیام نوروزشان، تنها چند کلمه متداول عید مبارکی را به زبان جاری می‌کردند یا در پیامشان می‌نوشتند. اما ایجاد صفحات فارسی در پیام رسان‌های اجتماعی دشمنان ایران، پیشینه‌ای ۱۰ ساله دارد به گونه‌ای که در دسامبر ۲۰۱۰ رژیم صهیونیستی صفحه فارسی خود را فعال کرد و نزدیک به سه ماه پس از آن، در فوریه(بهمن-اسفند) ۲۰۱۱ صفحه مجازی سفارت آمریکا در تهران نیز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به ویژه در دوران مذاکرات هسته‌ای، این صفحه فعالیت جدی نداشت و از سوی مقام‌های وزارت خارجه آمریکا نیز جدی تلقی نمی‌شد اما به نظر می‌رسید در هماهنگی با گردانندگان بخش فارسی صدای آمریکا، هر از چندی پیام‌هایی منعکس می‌شد.

شاید تا آن زمان، تنها صدای رسمی دولت آمریکا به زبان فارسی، شبکه خبری صدای آمریکا بود که چند ساعتی به تولید برنامه می‌پرداخت و تلاش داشت خبرهای آمریکا را به مخاطبان فارسی زبان منتقل سازد. اما با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، شرایط این شبکه دگرگون شد و کارکنان آن به طرز وحشتناکی به طرفداران پر و پا قرص رئیس جمهوری ضد ایرانی آمریکا تبدیل شدند.

پیش از این، تندروهای آمریکایی همواره از شیوه فعالیت این شبکه ضد ایرانی انتقاد داشتند که به اندازه کافی، دشمنی با جمهوری اسلامی را به نمایش نمی‌گذارد. در سال ۲۰۱۲ بنیاد هریتیج - بنیادی که مایک پمپئو اندکی پس از خروج آمریکا از برجام به آنجا رفت و شروط ۱۲گانه ای را برای ایران مطرح کرد - این شبکه را به طرفداری ایران و ضدیت با آمریکا متهم کرد.

از زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی صندلی کاخ سفید را تحویل گرفت و بر آن تکیه زد، سیستم شبکه فارسی صدای آمریکا با رویکرد تهاجمی‌تری وارد عمل شد و با توجه به اینکه رئیس جمهوری آمریکا راهبرد خاصی را در مقابله با جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده بود و برای دستیابی به آن، گروهک تروریستی منافقین بسیار مورد توجه واقع شده بودند، «صدای آمریکا» نیز از نیروهای سلطنت‌طلب و حامیان منافقین پُر شد و بی وقفه از براندازی نظام ایران حمایت می‌کنند.

در گزارشی که اینترسپت منتشر کرده، این شبکه به یکی از ماشین‌های تبلیغات دروغین ترامپ تبدیل شده است و برای این کار از گروهک منافقین و کاربرهای جعلی آنها در شبکه‌های اجتماعی مستقر در آلبانی بهره می‌گیرد به گونه‌ای که مقالات آنها را در چندین نوبت منتشر کرد.

دست‌اندرکاران این شبکه که به طور مشخص برای از دست ندادن شغل خود، از هر کاری ابایی ندارند؛ متناسب با راهبرد ضد ایرانی تندروهای دولت ترامپ، به تولید محتوا می‌پردازند و در این بین هر آن کسی که با جمهوری اسلامی ایران مخالف باشد، مورد توجه آنها قرار می‌گیرد، خواه فرزند شاه مخلوع و سرکرده منافقین باشد و خواه وزیر خارجه یا مشاوران ترامپ یا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی.

در این بین، بر سه اندیشکده محافظه‌کار نئوکان نیز تمرکز شده که شامل «بنیاد دفاع از دموکراسی، بنیاد هریتیج و موسسه هادسن» است.

با این وجود، به نظر می‌رسد مقامات جنگ‌طلب و تندروی دولت ترامپ که برگرفته از مشاوره‌های بنیادهای صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اقدام می‌کنند، تنها به داشتن یک شبکه تحت فرمان خود اکتفا نکرده و تصمیم گرفته‌اند با استخدام برخی فارسی زبان‌ها که برای زندگی در آمریکا نیاز شدید مالی دارند، در صفحات اجتماعی خود، پیام فارسی نیز منتشر سازند.

ابتدا صفحه توئیتری سفارت مجازی آمریکا در ایران فعال شد و پیام‌های ترامپ یا دیگر مقامات آمریکا علیه ایران را ترجمه و بازنشر می‌کرد.

پس از آن، شاهد نوشتن پیام فارسی در صفحه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز بودیم که از سال ۲۰۱۸ مطابق با پروژه موسوم به «ایران دیس اینفو» و ارتباط‌گیری با برخی عناصر ضد ایرانی فعال در صدای آمریکا، آغاز شد.

این اقدام به طراح و فتنه‌گر پشت صحنه که بسیاری از طرح‌های تروریسم اقتصادی برگرفته از مشاوره‌های آنها است، هم رسید. «مارک دبوویتز» مدیر اجرایی بنیاد صهیونیستی دفاع از دموکراسی نیز پس از آنکه شماری از فارسی‌زبان‌ها را به استخدام درآورد، به نوشتن توئیت فارسی پرداخت.

این رفتار، گویای آن بود که در دولت ترامپ، بخشی از کارهایی که انجام می‌شود به این بنیاد تروریستی ارتباط دارد. دلیل آن را می‌توان به شادمانی یکی از اعضای این بنیاد پس از نخستین توئیت فارسی دونالد ترامپ، مرتبط دانست.

رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه دستور داد سردار مبارزه با تروریسم در منطقه یعنی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را ترور کنند، در ۲۱ دیماه خطاب به مردم ایران نوشت در کنار آنها ایستاده است...

این یادداشت توئیتری با واکنش رهبر معظم انقلاب اسلامی روبرو شد که در خطبه‌های نماز جمعه تهران، ‌ این رفتارها را اینگونه توصیف کردند: «دلقک‌های آمریکایی که این روزها در کمال رذالت ادعا می کنند در کنار مردم ایران هستند.»
ایشان اظهار داشتند:‌ آمریکایی‌ها هرگز کنار ملت ایران نبوده‌اند و به صراحت "دروغ" می‌گویند اما اگر باشند هم، برای فرو کردن خنجر زهرآلود خود به سینه ملت است، البته تا به‌حال نتوانسته اند و بعد از این هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

واشنگتن اگزماینر دراین‌باره به توئیت یکی از اعضای بنیاد تروریستی و صهیونیستی دفاع از دموکراسی اشاره کرد و نوشت:‌ به گفته او، فقط یک ساعت پس از این توئیت، بیش از ۱۰۰ هزار نفر لایک کرده‌اند.

این عضو بنیاد دفاع از دموکراسی که پیش از این نیز خواستار تحریم و حتی حمله نظامی به ایران شده بود، این توئیت ترامپ را محبوب‌ترین توئیت فارسی توصیف کرده و آن را به حساب نمایش قدرتمند حمایت ایرانیان از سیاست‌های ترامپ گذاشته است.

پیام توئیتری سراسر ذوق این معاند جمهوری اسلامی البته مورد تحسین «دن اسکاوینو جونیور» دستیار رئیس جمهوری و مدیر عملیات رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید نیز قرار گرفته که در پاسخ به این نوشته، می‌گوید: عالی است.

فارغ از اینکه شخص نویسنده پیام‌های فارسی ترامپ در صفحه توئیتریش که شواهد نشان داده است، افراد دیگری نیز به این اکانت دسترسی دارند، کیست؛ پیگیری عضو ارشد بنیاد تروریستی دفاع از دموکراسی برای نخستین توئیت فارسی ترامپ می‌تواند تائیدکننده نقش این بنیاد در تهیه و انتشار آن باشد که با ترول‌های آلبانی‌نشین برای حمایت از آن نیز هماهنگ بوده است. تلاشی که صرفا برای مخلمی نشان دادن دستان چُدنی و به خون‌آلوده دولت آمریکا در قبال مردم ایران است، بی‌آنکه نتیجه‌ای داشته باشد.

کد خبر 479129 برچسب‌ها ایران و آمریکا آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سپاهان به صحبت های رویانیان: گران ترین تیم تاریخ ایران در زمان شما بسته شد

مدیر رسانه ای سپاهان به عنوان نماینده این باشگاه به صحبت های محمد رویانیان واکنش نشان داد.

طرفداری | مسعود سعیدی، مدیر رسانه ای سپاهان توییت جدیدی را منتشر کرده است.

محمد رویانیان اخیرا یک مصاحبه بسیار جنجالی داشته و درباره موارد مختلف دست به افشاگری زده که صحبت های او بازخورد زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است.

محمد رویانیان، مدیرعامل اسبق پرسپولیس در بخشی از صحبت های خود به ولخرجی های سپاهان اشاره کرده که این موضوع با واکنش مسعود سعیدی، مدیر رسانه ای باشگاه سپاهان همراه شده و او توییت زیر را منتشر کرده است:

واکنش سپاهان به صحبت های رویانیان

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • واکنش سپاهان به صحبت های رویانیان: گران ترین تیم تاریخ ایران در زمان شما بسته شد
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟
  • روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • روحانی عوامل خروج ترامپ از برجام را اعلام کرد
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که مذاکره کنیم
  • روحانی: ترامپ روز اول حضور من در نیویورک ۸ بار پیغام داد با هم ملاقات و مذاکره کنیم / دو شرط او را رد کردم