Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ناجیه انوری» سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح گفت: شرط ما برای مذاکرات با طالبان آتش‌بس است و دولت و مردم افغانستان کاهش خشونت‌ها را نمی‌پذیرند.

اخبار بین الملل- پیش از این نیز «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با تاکید بر ضرورت پذیرفتن آتش‌بس توسط طالبان اظهارداشت که این گروه باید وارد گفت‌وگوهای مستقیم با دولت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طالبان از آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا در مهر ماه سال 97 تاکنون از گفت‌وگو با دولت افغانستان خودداری کرده و اخیراً نیز «عبدالسلام رحیمی» وزیر دولت در امور صلح ادعان کرد که باوجود درخواست‌های دولت، طالبان تمایلی برای گفت‌وگو ندارد.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز می‌گوید که مذاکرات با آمریکایی‌ها درباره امضای توافقنامه در جریان است و طالبان نیز در روزهای منتهی به توافق حملات خود را کاهش می‌دهد تا  گذرگاه امنی برای خروج نیروهای خارجی فراهم شود.

شاهین همچنین تصریح کرد: هیچ توافقی برای آتش‌بس نداریم، این کاهشی در عملیات نظامی است؛ این حق ماست تا ببینیم چگونه، چطور و کجا عملیات نظامی خود را کاهش دهیم و این تنها به نیروهای خارجی محدود نمی‌شود. این کاهش عمومی بوده و همه نیروها از جمله نیروهای دولتی را نیز شامل می‌شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل افغانستان طالبان عملیات نظامی افغانستان وزارت صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان