Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه هنر ــ با تکمیل نخستین پروژه طرح توسعه سینما‌های حوزه هنری، پردیس «بهمن» تهران همزمان با آغاز سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، پروژه توسعه و تبدیل سینما «بهمن» تهران به پردیس ۴ سالنه، پس از چهار ماه تلاش در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بازسازی این سینمای باسابقه و خاطره‌انگیز شهر تهران، از ابتدای مهر ۹۸ توسط مؤسسه «بهمن سبز» حوزه هنری در قالب طرح بزرگ توسعه و ساخت سینما در سراسر کشور آغاز شد و اکنون آماده بهره‌برداری رسمی همزمان با جشنواره فیلم فجر است.

«بهمن سبز» در این طرح ضمن بازسازی کامل سالن ۲ و تبدیل آن به سالنی کاملاً مجهز و مدرن، دو سالن اختصاصی و جدید به مجموع سالن‌های این سینما افزود تا پردیس «بهمن» تهران با داشتن ۴ سالن سینمایی باکیفیت و جمعاً ۱۰۵۰ صندلی در جمع پردیس‌های چهارسالنه قرار گیرد.

این سینما که مرکزیت آن در شهر طی سال‌ها آن را به سینمایی در دسترس دانشجویان و سینما دوستان تبدیل کرد، از روز دوشنبه ۳۰ دی‌ماه همزمان با شروع پیش فروش بلیت‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به عنوان سینمای مردمی این رویداد در دسترس مخاطبان خواهد بود.

سازمان سینمایی حوزه هنری، مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و مؤسسه سینما شهر در این پروژه همکاری داشته‌اند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: پردیس سینمایی بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنری برای سفر به ۱۵۰سال قبل

نمایشگاه موزه اورسی که به زودی با عنوان «پاریس ۱۸۷۴ ابداع امپرسیونیسم» افتتاح می‌شود،‌ بازدیدکنندگان را با یک سفری مجازی به ۱۵۰ سال قبل و همان لحظه‌ای می‌برد که تولد یک جنبش هنری تاریخ هنر را تغییر داد.

به گزارش ایسنا، در نمایشگاه  «پاریس ۱۸۷۴ ابداع امپرسیونیسم» که این هفته در موزه «اورسی» واقع در پاریس برگزار می‌شود،‌ «پیر آگوست رنوار» و «ادگار دگا» در یک استودیوی عکاسی در شمال پاریس جزئیات نهایی را به نقاشی‌های خود اضافه می‌کنند، درحالی که «کلود مونه» از اینکه با «ادوارد مانه» اشتباه گرفته شده است، افسوس می‌خورد.

«گاردین» نوشت،‌ زمانی که ۳۰ هنرمندی که اکنون به عنوان نقاشان امپرسیونیست شناخته‌می شوند، در شامگاه ۱۵ آوریل ۱۸۷۴ در استودیوی عکاسی «فلیکس نادار»(Félix Nadar)  در پاریس گرد هم آمدند، تا حد زیادی ناشناخته بودند و با چالش‌های زیادی مواجه بودند.

بسیاری از آن‌ها توسط هیئت داوران سالانه آکادمی هنرهای زیبا کنار گذاشته شده بودند و تصمیم گرفته بودند که نمایشگاه مستقل خود را افتتاح کنند.

در طول تور مجازی ۴۰ دقیقه‌ای این نمایشگاه، بازدیدکنندگان یک شب مجازی را با هنرمندان جوان در نمایشگاه مستقل آن‌هاسپری می‌کنند و با قطار بخار به «بوگیوال»‌(Bougival)، در غرب پاریس، جایی که بسیاری از هنرمندان در آنجا کار می‌کردند، سفر می‌کنند.

بازدیدکنندگان سپس از نمایشگاه اصلی شامل دو اثر از «رنوار» و دیگر شاهکارها، نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌های امپرسیونیستی و آثار هنری کلاسیک‌تر بازدید می‌کنند.

نمایشگاه «پاریس ۱۸۷۴ ابداع امپرسیونیسم» از بیست و ششم مارس در موزه «اورسی» آغاز به کار خواهد کرد و فعالیت آن تا ۱۴ جولای ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • نمایشگاه هنری برای سفر به ۱۵۰سال قبل