Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی گافر و پارامون شهرستان بشاگرد: چاه آب روستای ما بخاطر سیل تخریب شده است و مردم از آب گل‌آلود و غیر بهداشتی استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، بشاگرد از قدیم‌الایام به‌عنوان سنبل محرومیت در کشور شناخته می‌شود، این منطقه در سال ۱۳۸۷ به شهرستان ارتقا یافت اما از شهرستان بودن فقط نام آن را به یدک می‌کشد و با سایر شهرستان‌های کشور فاصله‌های بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج این محرومیت را می‌توان در بخش دور افتاده «گافر و پارامون» دید، بخشی که به جرات می‌توان گفت؛ محروم‌ترین منطقه کشور است.

راه، شاهرگ محرومیت این بخش است، صدرصد راه‌های مواصلاتی بخش گافر و پارامون خاکی و صعب‌العبور است و با کوچک‌ترین بارندگی تمامی راه‌های این بخش به سردشت مرکز شهرستان بشاگرد مسدود می‌شود.

مردمانی که سال‌هاست غبار محرومیت بر چهره‌هایشان مانده است و گویا این محرومیت پایانی ندارد.
مردم این منطقه معتقدند اگر راه‌های خاکیشان آسفالت بود بسیاری از مشکلات این دیار ولایت‌مدار مرتفع می‌شد.

اگر بر روی بستر رودخانه‌های بخش گافر و پارامون پل ایجاد می‌شد و راه‌های روستایی این منطقه آسفالت بود اکنون شاهد سیل در شهرستان بشاگرد نبودیم.

در پی بارندگی‌های هفته گذشته در شهرستان بشاگرد، روستاهای گافر و پارامون باز همانند گذشته گرفتار سیل شدند و اکنون با گذشت بیش از یک هفته تمامی راه‌های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان مسدود است.

خبرنگار  ما در بشاگرد صبح امروز با حضور در منطقه گافر پای درد و دل مردم نشست و از نزدیک نیز با تعدادی از آنان گفت‌وگو کرد.

*ما در مرکز بخش نه درمانگاه داریم و نه دکتر که به دادمان برسد

یکی از اهالی روستای «درنگ‌مدو» شهرستان بشاگرد گفت: اکنون ۱۰ روز است که مسیر ما به‌واسطه طغیان رودخانه جگین مسدود است.

زینب راهدار اظهار داشت: این مشکلات برای ما مردم گافر تازگی ندارد و از زمانی که متولد شدم شاهد محرومیت و مشکلات هستم.

وی افزود: نهادهای خدماتی حداقل در مواقع ضروری باید در بخش گافر و پارامون مستقر شوند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

راهدار افزود: ما در مرکز بخش نه درمانگاه داریم و نه دکتر که در چنین مشکلاتی به دادمان برسد.

*مردم به شدت نیازمند مواد غذایی به‌ویژه آرد هستند

خالد فردوسی از اهالی روستای «زمین‌حسن» در بشاگرد گفت: در چند روستا راه فقط در حد امدادرسانی بازگشایی شده است و تعداد زیادی از روستاها همچنان مسیرشان به‌طور کامل مسدود است.

فردوسی بیان داشت: دستگاه‌های راه‌سازی در حال بازگشایی راه‌ها هستند اما به‌خاطر مشکلات، سرعت خیلی پایین است.

وی تصریح کرد: مردم به شدت نیازمند مواد غذایی به‌ویژه آرد هستند و تقاضا می‌کنیم همه همکاری کنند.

خالد فردوسی در ادامه گفت: بیماران اورژانسی از طریق بالگردهای سپاه و هلال احمر اعزام شدند و همچنین از همین طریق تعدادی از محموله‌های مواد غذایی بین مردم تقسیم شد اما کافی نیست.

*مسؤولان وضعیت ما را درک کنند برای ما کافی است

علی برزگر یکی از اهالی روستای «خوشاب» بخش گافر و پارامون گفت: آب به داخل خانه‌هایمان آمده و وضعیت روستاها خیلی بحرانی است.

برزگر اظهار داشت: تمام وسایل مردم از جمله مواد غذایی خراب شده است و مردم نیاز فوری به آذوقه و وسایل گرمایشی دارند.

وی افزود: تمام مشکلات ما رودخانه جگین است که با کوچک‌ترین بارندگی راه ما را به مرکز شهرستان مسدود می‌کند و تقاضایمان از دولت ایجاد پل بر روی بستر این رودخانه هستیم.

این فرد روستانشین گافری گفت: اکنون دانش آموزان ما ۱۰ روز است که از درس و مدرسه دور شده‌اند، چه کسی در این خصوص باید پاسخگو باشد؟.

علی برزگر بیان داشت: چاه آب روستای ما بخاطر سیل تخریب شده است و مردم از آب گل‌آلود و غیر بهداشتی استفاده می‌کنند.

وی گفت: مسؤولان بیایند مشکلات ما را از نزدیک ببینند، همین‌ که مسؤولان وضعیت ما را درک کنند برای ما کافی است.

*امام جمعه بشاگرد: وضعیت بد «بشاگرد» ۹ روز پس از سیل/ لودرها زمین‌گیر شدند؛ جاده‌های روستایی همچنان مسدود

حجت‌الاسلام حسین غلامی عصر امروز اظهار داشت: وضعیت بشاگرد پس از گذشت ۹ روز از سیل اخیر همچنان بحرانی است.

وی افزود: هنوز جاده ارتباطی بیش از ۵۶ روستا مسدود است، وضعیت برق برخی از روستاهای گافر پایین، فراهک و کروچ کلن همچنان طبق معمول وصل نیست.

امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: هر کجا برق نباشد ارتباط تلفنی هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد که نیاز است اداره برق در این خصوص تمهیدات بیشتری را اتخاذ کند.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: مسؤولان پای کار هستند اما وضعیت راه خیلی خراب است و بیشتر لودرهایی که وارد منطقه شده‌اند به‌دلیل باتلاقی بودن مسیر، در گل و لای گیر کرده‌اند و زمین‌گیر شده‌اند.

وی ادامه داد: خدمات متوقف شده است، وضعیت برخی از روستاها مانند سگن، دهندر شنبه، گراهون به شکلی است که اگر تا قبل از بارندگی پیش رو در روزهای آینده، رودخانه لایروبی نشود زمینه برای وقوع سیل سهمگین در این روستاها فراهم می‌شود.

امام جمعه بشاگرد یادآور شد: به هنگام بارندگی راه ارتباطی هر ١٨٠ روستای بشاگرد با مرکز شهرستان قطع می‌شود که نیازمند برنامه‌ریزی و تمهیدات اساسی در این خصوص است.

وی افزود: همچنان مسیر ارتباطی ۴۸ روستا در بخش گافر و پارامون و ۷ روستا در بخش گوهران و یک روستا در بخش مرکزی با مرکز شهرستان مسدود است که از تمامی مسؤولان استانی و کشوری استمداد می‌جوئیم.

خطیب جمعه شهرستان بشاگرد عنوان داشت: دلیل اصلی مسدود بودن راه روستاهای سیل‌زده، عدم فروکش شدن آب رودخانه جگین و باتلاقی بودن راه‌هاست.

حجت‌الاسلام غلامی در پایان تصریح کرد: به جز به وسیله کامیون‌ها و وسائل نقلیه سنگین نمی‌شود از رودخانه جگین گذشت و هم‌اکنون نیز ٣ لودر از ٥ لودر اعزامی به منطقه در گل گیر کرده‌اند و از کار افتاده‌اند.

*فرمانده سپاه بشاگرد: وضعیت راه‌های «گافر» بحرانی است/ خدمات‌رسانی بدون بالگرد ممکن نیست

محمود سلیمانی با بیان اینکه وضعیت راه‌های بشاگرد هنوز وخیم است، اظهار داشت: راه ارتباطی ٤٨ روستا با مرکز شهرستان بشاگرد قطع است.

وی افزود: لودرها توانسته‌اند تنها راه مواصلاتی ١٠ روستا را بازگشایی کنند که با توجه به ازدیاد روستاها به ٥ لودر و بولدوزر دیگر نیازمندیم.

فرمانده سپاه شهرستان بشاگرد با بیان اینکه بدون بالگرد، خدمات‌رسانی ممکن نیست، گفت: کماکان کمک‌رسانی از طریق بالگردهای نیروی دریایی سپاه و هلال احمر به روستاهای بخش گافر در جریان است.

سلیمانی تصریح کرد: تقریبأ برق تمامی روستاها به جز سه روستای آخران، میهان و دازکان وصل است که امیدواریم مشکل برق این سه روستا هم هرچه سریع‌تر وصل شود.

وی به کمبود آرد در منطقه اشاره کرد و افزود: برای ارسال آرد به روستاها به کامیون‌های فوق‌سنگین نیاز است چراکه تنها بسته‌های غذایی ٢٤ تا ٤٨ ساعته مانند کنسروجات توسط بالگردها به روستاها برده می‌شود.

فرمانده سپاه بشاگرد به بحرانی بودن وضعیت راه‌های مواصلاتی گافر اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت راه‌ها به گونه‌ای است که تا دو ماه آینده هم بازگشایی نخواهد شد.

سلیمانی در پایان افزود: گروه‌های جهادی و بسیجی در منطقه حضور دارند اما به دلیل طغیان رودخانه جگین قادر به عبور از این رودخانه نیستند.

*راه ۵۶ روستای بشاگرد همچنان مسدود است

احمد محمودی اظهار داشت: از تعداد ۱۸۳ روستای شهرستان بشاگرد همچنان راه ارتباطی ۵۶ روستا به دلیل سیل هفته گذشته مسدود است.

وی افزود: همچنان مسیر ارتباطی ۴۸ روستا در بخش گافر وپارامون ۷ روستا در بخش گوهران و یک روستا در بخش مرکزی با مرکز شهرستان مسدود است.

فرماندار بشاگرد گفت: دلیل اصلی مسدود بودن راه روستاهای سیل زده، عدم فروکش شدن آب رودخانه جگین و باتلاقی بودن راه‌ها است و در حال حاضر از نظر تجهیزات و ماشین آلات برای بازگشایی راه‌ها مشکلی نداریم.

محمودی بیان داشت: ستاد بحران شهرستان بشاگرد شبانه روزی در حال تلاش برای امداد رسانی به روستاهای سیل‌زده است و از خدمات شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سپاه پاسداران، هلال احمر و سایر اعضای ستاد بحران تشکر می‌کنیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی اخبار حوادث سیل سیل زدگان مناطق سیل زده نیروی دریایی سپاه سپاه پاسداران دولت هلال احمر بشاگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن راه ارتباطی 5 روستا


به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، در پی بارش شدید باران وطغیان رودخانه فصلی گزآباد راه ارتباطی ۵روستا در بخش جبالبارز جنوبی مسدود شد


یزدان افشاری پور فرماندار عنبرآباد گفت:از روز گذشته ۶۵ دستگاه لودر وبولدزر بخش خصوصی در حال انجام لایروبی و رفع نقاط حادثه خیز هستند


وی گفت:طغیان رودخانه فصلی گزآباد بخش جبالبارز جنوبی راه ارتباطی ۵روستا را مسدود کرد

دیگر خبرها

  • سیل با ۳ استان جنوبی چه کرد؟
  • محور پارگ به بخش پیرسهراب چابهار و مسیر دج‌ها مسدود است
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • راه ارتباطی سی و سه روستا به قصرقند مسدود شد
  • مسدود شدن راه ارتباطی 5 روستا
  • مسدود شدن جاده بشاگرد به میناب و جاسک
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ راز و جرگلان
  • مجروح شدن ۱۲ نفر بر اثر حمله سه سگ گرگ در جنوب سیستان و بلوچستان