Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه در بازدید از روستاهای سیل زده جاسک هرمزگان، مسائل و مشکلات سیلزدگان و روند ارائه خدمات به این روستاها را پس از سیل اخیر بررسی کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در بازدید از روستاهای سیل زده دهستان گابریک شهرستان جاسک، از نزدیک آخرین وضعیت روستاهای این منطقه از جمله «حاجی آباد»، «کروچ بالا»، «کروچ پایین»، «لیره‌ای»، «سدیج» و «گرندو » را مورد بررسی قرارداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن بازدید از کمپ‌های اسکان اضطراری ساکنان این روستاهای سیل زده، با مردم این مناطق به گفت وگو پرداخت.

وزیر راه وشهرسازی بر سرعت کمک های لازم برای جبران خسارت های ناشی از سیل درمناطق سیل زده جاسک تاکید کرد.

اسلامی در ادامه دستور داد: نمایندگان بنیادمسکن و جهاد کشاورزی به منظور تشکیل پرونده های مربوط به خسارت های وارد شده به خانه ها و زمین های کشاورزی و سرعت بخشی درجبران خسارت های ناشی از سیل در این مناطق مستقر شوندو

وزیر راه شهرسازی به همراه استاندار هرمزگان همچنین پس از ورود به شهرستان جاسک از منطقه رودخانه جگین این شهرستان بازدید کرد و بر پیگیری درخواست اهالی این منطقه برای ساخت پل بر روی رودخانه یاد شده جهت سهولت در رفت وآمد مردم تاکید کرد.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

درپی حادثه سیل اخیر، همچنین  تعداد زیادی از خانه‌های مددجویان زیرپوشش کمیته امداد جاسک هرمزگان به شکل صد درصد تخریب و بسیاری دیگر از منازل دچار آب‌گرفتگی شدید شده است.

طبق اعلام معاون امور عمرانی استانداری هرمزگانف در برآورد اولیه تاکنون سیل هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف شهرستان جاسک و بشاگرد خسارت وارد کرده است.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در برآورد اولیه تاکنون سیل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف شهرستان‌های جاسک و بشاگرد خسارت وارد کرده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مناطق سیل زده جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع آب شیرین کن لیردف به بهره‌برداری نزدیک می‌شود

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل آبفای استان هرمزگان گفت: مجتمع آب شیرین کن لیردف جاسک در مراحل پایانی قرار گرفته و بزودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، عبدالحمید حمزه‌پور امروز ۲۶ فروردین از مراحل ساخت مجتمع آب شیرین‌کن کاشی کمبکی کرتی لیردف جاسک بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: این مجتمع در مراحل پایانی قرار گرفته و بزودی آماده بهره‌برداری خواهد شد که در نتیجه آن نیاز بیش از ۱۳ هزار نفر در جاسک برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان ادامه داد: این منطقه شرقی‌ترین نقطه استان است و برای رفع نیاز مردم آن، استاندار پیگیری‌های خوبی انجام داد و سرمایه‌گذار طرح هم برای اجرای آن تلاش کرد و در کمتر از یک سال آماده بهره‌برداری است.

وی ظرفیت این مجتمع را ۳ هزار و ۳۰۰ مترمعکب عنوان کرد و گفت: فعال شدن این مجتمع به پایداری وضعیت آب یک شهر و ۲۳ روستا در شرق جاسک کمک می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای این طرح، ۵۳۸ میلیارد ریال بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدارس هرمزگان فردا برقرار است/ فقط جاسک و بشاگرد با نظر ستادهای بحران تصمیم‌گیری کنند
  • انسداد ۵ محور اصلی بر اثر طغیان رودخانه‌ها در هرمزگان
  • مسدود شدن دو محور در شرق هرمزگان
  • مسدود شدن جاده بشاگرد به میناب و جاسک
  • سومین جشنواره گل و گلاب شهرستان خمین
  • آب شیرین‌کن «کاشی کرتی جاسک» وارد مدار می‌شود
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • مجتمع آب شیرین کن لیردف به بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • به زودی، تامین آب آشامیدنی پایدار بیش از ۱۳ هزار نفر در جاسک