Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار فوتبال ایران را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، یک رسانه بحرینی اعلام کرد بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022 در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. به نقل از اخبار الخلیج بحرین، تیم ملی فوتبال بحرین با توجه به انتقال بازی‌های بین‌المللی باشگاه‌‌های ایرانی به زمین بی‌طرف که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعمال شده می‌تواند در کنار تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و عراق از این فرصت استفاده کرده و بازی‌های خود با ایران را در کشور دیگری برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه بحرینی در ادامه نوشت: بحرین در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2022 چهارم ژوئن (15 خرداد 99) باید در تهران به مصاف تیم ملی فوتبال ایران برود. با این وجود اگر تصمیم نهایی کمیته رقابت‌های AFC انتقال بازی‌های خانگی تیم‌های ایرانی به زمین بی‌طرف باشد بازی ایران و بحرین نیز به طور طبیعی به جای تهران در کشور دیگری برگزار خواهد شد. در جدول رده‌بندی گروه C انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا تیم‌های ملی عراق (11 امتیاز)، بحرین (9 امتیاز)، ایران (6 امتیاز)، هنگ‌کنگ (5 امتیاز) و کامبوج (یک امتیاز) رتبه‌های اول تا پنجم را در اختیار دارند.

- کاوه ستوده پزشک استقلال به تشریح وضعیت مصدومیت مدافع آبی‌پوشان پرداخت. به نقل از سایت باشگاه استقلال، «کاوه ستوده پزشک تیم فوتبال استقلال درباره مصدومیت عارف غلامی گفت: روز گذشته در بازی تدارکاتی استقلال مقابل داماش تهران، غلامی از ناحیه عضله همسترینگ پای راست دچار آسیب‌دیدگی شد. اقدامات تشخیصی و درمانی بلافاصله بعد از مصدومیت این بازیکن در دستور کار کادرپزشکی قرار گرفت و در نهایت با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که غلامی به مدت دو، سه هفته از تمرینات و مسابقات دور خواهد بود. پس از طی مراحل درمان، زمان دقیق بازگشت این بازیکن اطلاع‌رسانی خواهد شد».

- بعد از تعویق دیدار استقلال و الکویت در پلی آف لیگ قهرمانان که با نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اتفاق افتاد، شایعاتی درباره برگزاری مسابقه معوقه استقلال و فولاد به جای این دیدار به گوش رسید. در این خصوص گفته می شد با توجه به تقویم فشرده مسابقات و نبود زمان برای برگزاری مسابقات معوقه سازمان لیگ قصد دارد به جای دیدار استقلال در پلی آف آسیا مسابقه با فولاد را برگزار کند، اما با پیگیری ای که از مسئولان سازمان لیگ انجام دادیم این بازی معوقه به طور حتم در روز سه شنبه برگزار نخواهد شد.
مسئولان سازمان لیگ منتظر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص میزبانی تیم های ایرانی هستند تا بعد بتوانند تقویم جدید را ارائه کنند. اگر تیم های ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان کنار بکشند، طبیعتا جا برای برگزاری مسابقات معوقه در تقویم باز می شود اما اگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند، شرایط برای به پایان رساندن لیگ در موعد مقرر سخت می شود. مساله ای که مسلم است دیدار معوقه استقلال و فولاد از هفته هفدهم لیگ برتر در هفته جاری برگزار نخواهد شد و باید منتظر اعلام سازمان لیگ در این خصوص باشیم.

- سرمربی سرخپوشان پاکدشت پس از لغو دیدار با گل ریحان البرز می گوید سازمان لیگ باید پیش بینی شرایط آب و هوایی را می کرد تا باشگاه ها متحمل هزینه اجباری نشوند. رضا عنایتی در این باره گفت: متاسفانه ما به دلیل شرایط نامساعد جوی باید امروز هم در اردو بمانیم و این مساله مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است. او ادامه داد: در حال حاضر حتی نرم افزارهای ابتدائی پیش بینی هوا نیز در دسترس است و از چند روز قبل مشخص بود امروز هوای استان های تهران و البرز برفی خواهد بود،بنا بر این می شد این بازی را به فردا موکول کرد تا به هر دو باشگاه سرخپوشان و گل ریحان هزینه اضافی تحمیل نشود. سرمربی سرخپوشان پاکدشت در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصادی جالب نیست و به نظر من سازمان لیگ می تواند با پیش بینی درست شرایط کاری کند که باشگاه ها با هزینه های اضافی در این شرایط رو به رو نشوند و امیدوارم برای دیدارهای بعدی این اتفاق رخ ندهد تا رقابت ها با برنامه ریزی بهتری برگزار شود.

- مسئولان باشگاه تراکتور بعد از جدایی کوین فورچونه، یوکیا سوگیتا و مازولا 3 بازیکن خارجی شان به دنبال پر کردن جاهای خالی لیست خود با نفرات خارجی جدید هستند. آنها در اولین گام حمزاوی مهاجم الجزایری را به خدمت گرفتند و حالا می توانند دو بازیکن خارجی دیگر را از طریق سهمیه فیفا وارد لیست خود کنند. در این خصوص سایت «voetbalbelgie.be» بلژیک خبر داده که مدیران تراکتور با یک بازیکن ژاپنی وارد مذاکره شده اند و احتمال دارد او را جذب کنند. یوما سوزوکی وینگر 23 ساله ژاپنی که سابقه بازی در کاشیما آنتلرز ژاپن را دارد و سال گذشته همراه با این تیم برای دیدار با پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز به ایران سفر کرد، بازیکنی است که سایت بلژیکی اعلام کرده مورد نظر مسئولان تراکتور است.
سوزوکی البته چند ماهی است از کاشیما آنتلرز راهی سنت ترویدن بلژیک شده و در ترکیب این تیم 5 گل هم به ثمررسانده است. سایت بلژیکی در خصوص پیشنهاد تراکتور به او نوشته است: «باشگاه تراکتور ایران در حال برنامه‌ریزی برای ارائه پیشنهادی 5 میلیون یورویی به این مهاجم ژاپنی است. تا به امروز هنوز پیشنهاد رسمی به این بازیکن داده نشده؛ البته به نظر نمی‌رسد سوزوکی 23 ساله قصدی برای ترک سنت‌ترویدن آن هم درست چند ماه پس از پیوستنش به این تیم داشته باشد.»

- طبق تصمیم باشگاه پرسپولیس و محمدحسن انصاری‌فرد پیراهن شماره هفت این تیم به احترام علی پروین، اسطوره این باشگاه برای همیشه بایگانی شد و دیگر در اختیار بازیکنی قرار نخواهد گرفت. باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که برای احترام به علی پروین، پیراهن شماره 7 او را برای همیشه بایگانی خواهد کرد و دیگر هیچ بازیکنی آن را نخواهد پوشید. این در حالی است که براندائو جونیور در فصل جاری و سروش رفیعی در سال گذشته، آن را بر تن داشت اما سرانجام سرخ ها تصمیم گرفتند که این لباس را برای همیشه به موزه باشگاه بسپارند.
این پیراهن پس از خداحافظی علی پروین یکی از شماره های جنجالی در باشگاه پرسپولیس بود. بازیکنانی چون حمید استیلی، حامد کاویانپور و حمید علی عسگری نیز آن را در اختیار داشتند اما هرگز نتوانستند توانایی واقعی خود را با پیراهن علی پروین ارائه کنند. با این حال حضور سروش رفیعی در لیگ شانزدهم و درخشش او با پیراهن شماره 7 باعث شد تا پس از سال ها یک بازیکن در و اندازه های این لباس ظاهر شود اما در نهایت ناکامی براندائو جونیور سبب شد تا باشگاه پرسپولیس تصمیمی جدید بگیرد. البته این در حالی است که پیش تر نیز به صورت غیررسمی پیراهن علی پروین بایگانی شده بود. علی پروین اسطوره 73 ساله سرخ ها از سال 1349 تا 1366 پیراهن پرسپولیس را برتن داشت.

- ظاهراً پیوستن آنتونی استوکس به پرسپولیس به زودی رسماً اعلام خواهد شد. تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس برای قطعی کردن قرارداد آنتونی استوکس ادامه دارد و آن‌ها می‌خواهند قبل از شروع نیم فصل دوم، از مهاجم جدید خود رونمایی کنند. در همین راستا، یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس خبر داد روز یکشنبه هفته گذشته و با حضور یک وکیل و ایجنت، پیش‌قرارداد با استوکس به امضا رسیده است. این بازیکن قرار بود هفته قبل خود را به امارات برساند و خیلی زود به تهران سفر کند تا در تمرینات سرخپوشان حاضر شود، اما این اتفاق رخ نداد. دلیل لغو سفر استوکس، پایان یافتن تاریخ پاسپورت اعلام شده است. به همین علت، نمایندگان باشگاه پرسپولیس که راهی امارات شده بودند، به تهران بازگشتند و حالا مدیران باشگاه سرخپوش پایتخت در ایران منتظر استوکس هستند. این مهاجم ایرلندی به محض حضور در تهران، قرارداد اصلی خود را امضا می‌کند و پس از ثبت قراردادش در سازمان لیگ، راهی محل تمرین می‌شود. گفتنی است استوکس سابقه بازی و گلزنی در لیگ ایران با پیراهن تراکتور را در کارنامه دارد و در تیم‌های مهمی چون شفیلدیونایتد، سلتیک، کریستال‌پالاس، بلکبرن و... به میدان رفته است.

- با وجود بازگشت بشار رسن به تمرینات پرسپولیس، به نظر می رسد همچنان مشکلات مالی وی با سرخپوشان پایتخت ادامه دارد. رسانه الغد پرس خبر داد، بشار رسن در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار گرفته است. این رسانه به نقل از یکی از نزدیکان این هافبک اعلام کرده که بازیکن تیم ملی عراق چندین پیشنهاد از کشورهای ترکیه، اسپانیا، عربستان سعودی و امارات دارد. در ادامه این مطلب آمده که این آخرین همکاری رسن با پرسپولیس به خاطر مشکلات پایان ناپذیری است که با مدیریت این باشگاه ایرانی دارد. وی 10 روز به مسئولان فرصت داده و اگر درخواست‌های مالی‌اش محقق نشود، از این تیم جدا خواهد شد و با یکی از 4 باشگاه اشاره شده قرارداد امضا خواهد کرد. رسن این روزها در تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس حضور دارد. وی چندی پیش نیز در گفت‌و‌گو با یک رسانه عراقی اعلام کرد با وجود پیشنهاد از 2 باشگاه الشرطه و نیروی هوایی عراق، در پرسپولیس می‌ماند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تراکتور پرسپولیس غلامی استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس/ تراکتور پس از تغییرات

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیروزی پرسپولیس و شکست صنعت نفت در دیدار روز گذشته در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز جمعه ۳۱ فروردین دو تیم استقلال تهران و نساجی می‌توانند با پیروزی برابر حریفان خود جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشند.

پرسپولیس اکنون با ۵۲ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به استقلال در صدر است که اگر امروز آبی‌ها موفق به پیروزی برابر شمس آذر شوند بار دیگر به صدر جدول باز خواهند گشت.

در قعر جدول هم نساجی به لطف پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس پیش از مصاف با تراکتور و به دلیل تفاضل گل بهتر یک رده صعود کرد و به جایگاه پانزدهم رسید و اگر امروز شاگردان ساکت الهامی بتوانند تراکتور را شکست دهند به یک قدمی استقلال خوزستان در رده چهاردهم خواهند رسید.

نساجی - تراکتور

تراکتور پس از شکست سنگین برابر ذوب آهن و جدایی «پاکو خمز» در اولین محک محمد نصرتی در قامت سرمربی، باید رو در روی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر قرار گیرد که با توجه به حضور هواداران نساجی کار راحتی نخواهد داشت. نساجی فصل خوبی را تجربه نکرده است و برای اینکه از قعر جدول جدا شود نیاز مبرمی به پیروزی دارد. الهامی برای این بازی ۳ بازیکن خود (محمدرضا آزادی، وحید محمدزاده و صابر حردانی) را به دلیل محرومیت و دو بازیکن خود (محمود قائدرحمتی و احسان حسینی) را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

با توجه به پیروزی سپاهان در دربی اصفهان و رسیدن به رده سوم جدول، تراکتور محکوم به پیروزی در این بازی است تا کماکان شانس حضور در رقابت‌های آسیایی برای فصل آینده را داشته باشد. دیدار رفت دو تیم با پیروزی ۳ بر صفر تراکتور به پایان رسید و حالا نساجی چی ها می‌توانند انتقام بازی رفت را نیز از حریف خود بگیرند. این دیدار از ساعت ۱۶:۳۰ و با قضاوت علی صفایی به مصاف هم می‌روند.

استقلال تهران - شمس آذر

استقلالی‌ها برای باز پس گیری صدر جدول از رقیب همیشگی خود یعنی پرسپولیس محکوم به پیروزی در یک بازی خانگی هستند تا آمار خوب خود را در دیدارهای خانگی در فصل بیست و سوم حفظ کنند. از طرفی شمس آذر با توجه به نتایج خوب خود در نیم فصل دوم و ضعف دو تیم آلومینیوم و ذوب آهن توانسته خود را در رده هفتم جدول برساند و با توجه به توقف گل گهر برابر استقلال خوزستان، شاگردان سعید دقیقی می‌توانند با پیروزی در این بازی هم امتیاز با گل گهر شوند و اگر بتوانند با اختلاف خوبی آبی‌ها را شکست دهند حتی یک رده در جدول صعود خواهند داشت و برای اولین بار در این فصل به جایگاه ششم می رسند که با توجه به اولین سال حضور این تیم در لیگ برتر نتیجه بسیار خوبی در کارنامه مربیگری دقیقی به ثبت خواهد رسید.

بازی رفت دو تیم پُر گل دنبال شد و استقلال توانست در حضور هواداران قزوینی، یک امتیاز از شمس آذر بگیرد و آن دیدار با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. «رافائل سیلوا» مدافع برزیلی آبی‌ها به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم خود را همراهی کند اما سایر نفرات مشکلی برای همراهی استقلال ندارند.

این دیدار از ساعت ۱۸ و با قضاوت سید وحید کاظمی در ورزشگاه آزادی تهران انجام می‌شود.

مس رفسنجان - فولاد

تیم مس که با هدایت محرم نویدکیا توانسته در نیم فصل دوم بازی‌های زیباتری را از خود به نمایش بگذارد در بازی امروز به دنبال امتیازگیری از فولاد است تا همچنان رکورد شکست ناپذیری خود در نیم فصل دوم را حفظ کند. دو تیم تاکنون ۷ بار به مصاف هم رفتند که سهم مس ۳ و سهم فولاد یک پیروزی بوده و ۳ بار هم بازی آنها با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

فولاد خوزستان با هدایت عبدالله ویسی تاکنون نتوانسته به پیروزی دست یابد و با ۲۱ امتیاز شرایط خوبی هم در جدول ندارد و هنوز احساس سقوط به دسته پایین‌تر را حس می‌کند. فولاد اگر نتواند این بازی را با برد به اتمام برساند شرایط بسیار سختی در ۶ بازی باقی مانده خواهد داشت. دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر صفر مس به پایان رسید و آخرین باری که فولاد توانست در برابر مس ۳ امتیاز بازی را کسب کند به تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ برمی گردد که فولادی‌ها با نتیجه دو بر یک مس را از پیش رو برداشتند.

مس با پیروزی در این دیدار به دلیل تفاضل گل بهتر و یک بازی بیشتر نسبت به آلومینیوم اراک در رده ۹ جدول قرار گیرد. این بازی از ساعت ۱۸:۱۰ و با قضاوت امیر ایار در ورزشگاه شهدای مس برگزار خواهد شد.

نتایج دیدارهای هفته بیست و چهارم

پیکان ۲ - هوادار ۲
گل گهر ۲ - استقلال خوزستان ۲
صنعت نفت آبادان صفر - پرسپولیس ۳

دیدارهای باقی مانده از هفته بیست و چهارم

روز یکشنبه دو اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم؛ ساعت: ۱۶:۳۰
ملوان - سپاهان؛ ساعت: ۱۷

کد خبر 6082183

دیگر خبرها

  • استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس
  • استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس/ تراکتور پس از تغییرات
  • شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور
  • منافی: پرسپولیس نباید به نتایج تیم های دیگر توجه کند/ 4 بازی گل نخوردن رفیعی شاهکار است
  • درخشان: هم استقلال شانس قهرمانی دارد، هم پرسپولیس؛ هر تیم به دنبال تخریب دیگری است
  • شب بد ستاره رئال در اتحاد: مصدومیت هم اضافه شد!
  • تراکتور در کمین ستاره ملی‌پوش پرسپولیس/ وقت‌کشی ممنوع!
  • تشریح وضعیت یامگا برای فصل آینده
  • ماموریت مهم شش ستاره در پرسپولیس
  • تشریح آخرین وضعیت مصدومان استقلال