Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@12:55:59 GMT

خطبه فدکیه دفاع از حریم ولایت است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۰۲۱

خطبه فدکیه دفاع از حریم ولایت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) یا بهتر بگوییم خطبه‌ای که در دفاع از حریم ولایت بود، باید محور گفت‌وگوها قرار گیرد و اهل منابر و اصحاب تریبون‌‌های مذهبی باید بخشی از مطالب خود را به این خطبه نورانی اختصاص دهند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام حسینی قمی، سخنران حرم بانوی کرامت، شب گذشته، 28 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در ادامه سلسله نشست‌های «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: امام جواد(ع) در توصیه‌ای به یکی از اصحاب می‌فرماید اگر به سفر حج مشرف شدید و قصد طواف نیابتی داشتید به نیابت از حضرت زهرا(س) طواف کنید که افضل اعمال و افضل نیابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول تاریخ دشمنان اهل‌ بیت(ع) اصرار داشتند نام حضرت زهرا(س) فراموش شود و به‌دنبال نابودی و محو نام بانوی دو عالم بودند، اما در مقابل ائمه معصومین(ع) اصرار داشتند نام حضرت زنده بماند.
حسینی قمی تأکید کرد: در طواف هیچ‌گاه نیت شخص ظهور و بروز ندارد و احدی متوجه نمی‌شود، شخص طواف‌کننده به نیت چه کسی در حال طواف است اما امام جواد(ع) می‌فرمایند اگر به نیت حضرت زهرا(س) طواف شود، افضل اعمال است به همین خاطر اگر نیت که ظهور و بروز ندارد این‌گونه افضل باشد به‌ طریق‌ اولی اعمال و اقداماتی که برای حضرت زهرا(س) انجام شود و ظهور و بروز داشته باشد افضل خواهد بود.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: برگزاری مجالس عزاداری در ایام فاطمیه، تألیف کتب در خصوص بانوی دو عالم، تعظیم شعائر، نصب پرچم و… همگی ظهور و بروز خارجی دارد و افضل اعمال خواهد بود و ثواب بیشتری دارد.
وی یادآور شد: در ایام فاطمیه دوم باید توجه بیشتری به اقامه عزا داشته باشیم و کوتاهی‌های فاطمیه اول را دنبال کنیم.
حسینی قمی افزود: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) یا بهتر بگوییم خطبه‌ای که در دفاع از حریم ولایت بود، باید محور گفت‌وگوها قرار گیرد و اهل منابر و اصحاب تریبون‌‌های مذهبی باید بخشی از مطالب خودشان را به این خطبه نورانی اختصاص دهند.
سخنران آستان مقدس در ادامه گفت: سند این خطبه نورانی در قدیمی‌ترین منابع معتبر شیعه و اهل سنت وجود دارد و هیچ خدشه‌ای به آن وارد نیست.
وی افزود: زمانی که حضرت برای ایراد خطبه می‌خواستند راهی مسجد شوند، یک مقنعه و روسری بلندی بر سر نمودن و یک جلباب یا همان پوشش سراسری چادر بر تن کرده که چادر در حقیقت حجاب فاطمی است و حجاب فاطمی همین است و حضرت تنها نرفتند بلکه با جماعتی از بانوان همفکر و خویشان خود راهی مسجد شدند.
حسینی قمی تأکید کرد: حضرت همانند رسول خدا قدم برمی‌داشته و داخل مسجد شدند که مملو از انصار و مهاجرین بود و جماعت حاضر در مسجد به احترام حضرت پرده‌ای در مسجد نصب کردند و حضرت قبل از ایراد خطبه ناله سر دادند و جماعت گریه کردند اما بعد از ایراد خطبه همین جماعت حضرت را یاری نکرده و ایشان را تنها گذاشتند.
سخنران حرم بانوی کرامت افزود: خطبه حضرت زهرا(س) ۱۲ بخش دارد که بخش چهارم در خصوص خدمات حضرت علی(ع) است که بانوی دو عالم خطاب به حاضرین گوشزد می‌کند و به دفاع از حریم ولایت می‌پردازد که بسیار با اهمیت و مهم است و در حقیقت خطبه فدکیه، خطبه دفاع از ولایت است.
حسین شاهبداغی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه خطبه فدکیه حضرت زهرا ایام فاطمیه ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مراسم احیا شب های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم معنوی و پر فیض شب‌های قدرهمچون سال‌های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه و با همکاری هیات انصارالحسین (علیه السلام) از ساعت ۲۲:۳۰ الی ۳ بامداد با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار خواهد شد.

ضمنا حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت می‌باشد و همچنین امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم است.

زمان: ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳
مکان: مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی است.

دیگر خبرها

  • پیام سخنگوی وزارت خارجه خطاب به شهید مدافع حرم
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • تصاویری از شهید بهروز واحدی، اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳
  • چرا به امام حسن(ع)، کریم اهل بیت گفته می‌شود؟
  • قم کجا بریم؟