Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در همکاری با اوقاف اردبیل تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۲۸ دی‌ماه در جلسه تشکل‌های مردم نهاد اردبیل، گفت: در سطح استان اردبیل نزدیک به ۶هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که از این تعداد ۲۴۰۰ رقبه با کاربری کشاورزی می‌باشند و همچنین تعداد بقاع متبرکه استان اربیل ۱۷۷ بقعه و امامزاده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام ستوده گفت:در شرایط اقتصادی به سر می‌بریم که مشکلات بسیار اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ایران ادامه دارد؛ بنابراین برای خروج از این وضعیت می‌توان از ظرفیت بسار بالای وقف و سرمایه گذاری در موقوفات در راستای کار‌های عام المنفعه و کمک به اقتصاد استان گام‌های بسیاری را برداشت.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت:تمامی امکانات و پتانسیل‌های موجود در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم به کار می‌بریم.
وی افزود: از جمله امکانات و ظرفیت این اداره کل که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند رقبات زیادی اعم از خدماتی، کشاورزی و ... است که بایستی برای به کارگیری آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
حجت الاسلام ستوده اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف و تحقق وقف جدید با مشارکت و همکاری هم، همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه به صورت مشارکتی جهت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان در بحث کشاورزی، خدماتی و ... از جمله انتظارات اداره اوقاف از تشکل‌های مردم نهاد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن ظرفیت تشکل مردم نهاد همکاری اوقاف موقوفه بقعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی تهیه شده از محل موقوفه مرحومه خیرالنسا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده‌های زندانیان آذربایجان شرقی قبل از ظهر پنج شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل کمیته امداد، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این آئین اظهار کرد: از حمایت‌های متولیان امر بخصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکر وقدردانی می‌کنیم.

آیت الله آل هاشم یادآور شد: موقوفه خیر النسا در دهه ۶۰ به تعدادی از خیران داده شده و در سایه تلاش متولیان عزیز و پیگیری‌هایشان اقدامات ارزشمندی برای مستضعفان صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این آئین ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: از عنایت های امام جمعه محبوب تبریز آیت الله آل هاشم و تولیت موقوفات خیر النسا آیت الله سید محمد تقی آل هاشم به جهت حضور در این رویداد که چند سالی است برگزار می‌شود کمال قدردانی و تشکر را دارم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر واقفه نیک اندیش خانم خیر النسا بیان کرد: سالیان سال است که به یاد این واقفه همه ساله اقدامات نیکی صورت می‌گیرد به طوریکه سال گذشته ۱۵۰۰ بسته بین مددجویان و افراد نیازمند و خانواده‌های زندانیان توزیع شده و در اختیارشان قرار گرفت و امسال به تعداد ۲۰۰۰ بسته افزایش یافت.

ارزش ریالی هر بسته حدوداً یک میلیون تومان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی یادآور شد: ارزش ریالی این بسته‌ها حدوداً یک میلیون تومان بوده و شامل مرغ، روغن، ماکارونی، چای، قند، رب و … است.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: از همراهی و حمایت مجموعه‌های ذیربط قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش شود.

لازم به توضیح است طی این آئین دو هزار بسته معیشتی از محل موقوفات خیرالنسا با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و بهزیستی استان به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش و خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

کد خبر 6064080

دیگر خبرها

  • اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل علیه زمین‌خواری در هیر شکایت کرد
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • تعامل و همکاری دستگاهها لازمه ی تحقق شعار سال
  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • بانوی رودسری یک قطعه باغ چای خود را وقف کرد
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود