Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه برنا سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال که با شرایط افزایش آلودگی هوا مواجه هستیم با تشدید گشت و پایش‌های ماموران اجرایی تعداد ۱۱ کوره غیرمجاز صنعتی و سنتی در شهرستان شناسایی شدند، اظهار کرد: برخی از این کوره ها با ابلاغ اخطاریه فعالیت خود را متوقف کردند و برخی نیز پلمب و تخریب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه همچنین در پی بازدید ماموران گشت حفاظت محیط زیست از روستای صالح آباد این شهرستان یک کوره غیرمجاز و ۷ دهنه تولید زغال کشف شد، اظهار کرد: این کوره غیرمجاز و آلاینده با هماهنگی مقام قضایی تخریب و جمع آوری شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد عنوان کرد: کوره‌های زغال با انتشار گار‌های خطرناک سهم بسزایی در آلودگی هوا داشته و به ویژه در فصل زمستان باعث افزایش آلاینده‌های هوا می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد

یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: در روز‌های گذشته، تعداد ۲ راس بره میش وحشی در طی ۲ مرحله توسط روستاییان تایبادی و باخرزی به نهاد متولی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تحویل شد.

وی افزود: یکی از این بره میش‌های وحشی توسط یک دامدار در ارتفاعات روستای کردیان شهرستان باخرز پیدا و به اداره حفاظت محیط زیست تایباد تحویل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: همچنین یک بره میش دیگر در روستای سوران شهرستان تایباد پیدا شده توسط یکی از اهالی همین روستا به این اداره تحویل شد.

اربابی کرد: این ۲ بره میش وحشی پس از معاینات دامپزشکی و اخذ تاییدیه سلامتی، به سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری در بخش سلامی خواف منتقل شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به مردم، کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و اهالی روستا‌ها نیز توصیه می‌شود که اگر نوزاد سالم گونه‌ای جانوری را در مکان‌های مختلف مشاهده کردند؛ از جابجایی، ترساندن و تماس با آن گونه پرهیز کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز در مجموع دارای ۱۰۸ هزار و ۱۶۱ هکتار عرصه طبیعی هستند که گوسفند وحشی، آهو، بز کوهی و تیره‌های سگ سانان از گونه‌های جانوری غالب این مناطق هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی