Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، از برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی ستوده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، ۲۸ دی‌ماه در جمع تعدادی از خبرنگاران، از هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم در خصوص اجرای هرچه باشکوه‌تر سوگواره یاس نبوی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این سوگواره و آئین معنوی خیل مشتاقان ائمه اطهار(ع) و عزاداران این استان با حضور در اماکن مقدس به سوگواری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در رثای حضرت زهرا(س) می‌پردازند.
ستوده بیان کرد: برگزاری آئین‌های عزاداری توسط موکب عزاداران و هیأت‌های مذهبی در قالب دسته‌های سینه زنی، زنجیز زنی و نوحه خوانی از جمله برنامه‌های معنوی و قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای ندبه، مدیحه و نوحه سرایی شعرا و ذاکران اهل بیت در رسای بانوی دو عالم از دیگر بخش‌های این سوگواره است.
وی در خصوص دیگر برنامه‌های این سوگواره اظهار کرد: در فاطمیه امسال با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب امور خیریه توسط مراکز افق هر یک از امامزادگان شاخص استان حداقل ۱۸ بسته غذایی، به تعداد سال‌های عمر با برکت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها تهیه و توزیع می‌شود.
وی هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی را ترویج فضائل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) عنوان کرد.
حجت الاسلام ستوده افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقف از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی است.
به گفته مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، اعزام مبلغین از قم، اطعام و احسان به عزاداران حضرت زهرا(س)، راه اندازی دسته جات عزاداری، برگزاری مراسمات روز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه، از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن سوگواره یاس نبوی بقاع متبرکه اوقاف اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی (گرامیداشت رحیم علی آبادی) ۶ و ۷ اردیبهشت در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل برگزار می‌شود.

در این رقابت‌ها تیم‌هایی از کشور‌های ارمنستان، قزاقستان، عراق، تیم ایران و منتخب اردبیل حضور دارند.

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود