Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 دی) مجلس شورای اسلامی بیانیه ای را امضا کردند که بر اساس آن خواستار کاهش روابط با تروئیکای اروپا شدند.

متن این بیانیه که توسط محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه قرائت شد به شرح ذیل است:

اتفاقات هفته های اخیر روشنگر زوایای تاریکی از خصومت های آشکار و پنهان دشمنان ملت آزاده و سربلند ایران اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال تروریستی ترین روشی که دولت جبار در به شهادت رساندن سردار همیشه سرافراز جبهه جهانی مقاومت سپهبد قاسم سلیمانی به کار گرفت، منجر به حضور با شکوه مردم در تشییع آن بزرگ مرد جبهه مقاومت شد که بروز دشمنی ها و خصومت ها را به دنبال داشت و باعث عیان شدن نیت های پنهان دشمنان خارجی و دستپاچگی آنها شد.

طرح ماشه توسط کشورهای اروپایی طرف مذاکره که نشان از تحقیر آن ها توسط دولت تروریستی آمریکا بود و مشخص کرد مشکل آن ها طرف ایرانی نیست بلکه تبعیت تحقیرآمیز آن ها از آمریکا است در اتفاقات اخیر حرکت سخیف و خلاف قانون و عرف دیپلماتیک سفیر دولت انگلستان با حضور در بین تعدادی قلیل فریب خورده جلوی دانشگاه قابل توجه است، آن هم سفیر کشوری که ملت قهرمان ایران خاطره ای خوش در یکی دو قرن اخیر از آن ها در ذهن ندارد بلکه آن چه از گذشتگان این آب و خاک اعم از خانواده های بیش از 10 میلیون کشتار قطحی مصنوعی تا نقش برجسته دولت مکار انگلستان در به قدرت رسیدن رژیم منحوس پهلوی و بسیاری از اقدامات مذبوحانه این دولت تا اقدامات اخیر می طلبد وزارت امور خارجه به استناد قانون و اختیاراتی که مجلس در ارتباط با کاهش سطح روابط به این وزارتخانه داده است اقدام قاطع و عاجل انجام دهد.

اگرچه از دست نوشته ها و لحن وزیر امور خارجه مستفاد می شود این وزارتخانه با رویکرد جدیدی به این مهم ورود پیدا کرده اما نوشتن و تغییر لحن کفایت نمی کند و اقدامات قاطع و شجاعانه مبتنی بر خواست ملت را می طلبد.

ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نه در مورد برجام بی جان نافرجام بلکه در مورد ماندن و همکاری با آژانس تصمیم خواهیم گرفت تا به غربی ها و مشخصا کشورهای طرف مذاکره در بحث هسته ای تفهیم کنیم نظام مقتدر جمهوری اسلامی در گرفتن تصمیمات قاطع و انقلابی درنگ نخواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: دنبال سفر به ایران هستم/ غنی‌سازی با خلوص بالا به معنای ساخت بمب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به نیویورک سفر کرده است در جمع خبرنگاران، توضیح داد: بازرسان ما در ایران از سوی دولت این کشور مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هرروز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است.

وی افزود: این مراکز روز دوشنبه برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند، اما من تصمیم گرفتم که بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود بازنگردند؛ بنابراین ما کار خود را از روز سه‌شنبه از سر می‌گیریم.

گروسی با بیان اینکه تنش‌های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی تأثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است، ادامه داد: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

هم‌زمان، وی بار دیگر به تکرار ادعا‌ها مبنی بر نارضایتی از سطح بازرسی‌ها و عدم پاسخ‌گویی ایران به برخی سؤالات آژانس پرداخت و گفت: کمی بیش از یک سال قبل، به تهران رفتم و یک بیانیه مشترک با دولت ایران امضا کردم که شامل اقداماتی است که باید به‌طور مشترک انجام دهیم. آن روند را آغاز هم کردیم که البته متوقف شد و من دائماً تأکید می‌کنم که باید به تفاهمی که مارس ۲۰۲۳ حاصل شد، بازگردیم.

همچنین، گروسی گفت که همواره ایران را به همکاری تمام و کمال با آژانس ملزم می‌داند و این مسئله را مطالبه می‌کند. اما مدیرکل آژانس انرژی اتمی بلافاصله حرف خود را با این جمله اصلاح کرد که «البته این‌طور نیست که در این نقطه (همکاری) قرار نداریم، اما به سطحی که موردنظرمان است و باید باشیم، نرسیده‌ایم.»

علاوه بر این، گروسی در پاسخ به یکی از خبرگزاری‌های مخالف ایران یادآوری کرد که «این حقیقت که توده‌ای از اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار، بسیار بالا داریم، لزوماً به این معنی نیست که ایران سلاح هسته‌ای دارد. اما این موضوع (برخورداری از این میزان اورانیوم غنی‌شده در چنین سطحی) سؤالاتی را در جامعه بین‌الملل مطرح می‌کند.»

در ادامه نشست خبری، گروسی گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران سفر کند تا سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بخشد.

وی توضیح داد: «من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران برگردم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را ازنظر افزایش سطح همکاری بهبود بخشم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود.

هم‌زمان، «لارنس نورمن» خبرنگار وال‌استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که گروسی احتمالاً پیش از نشست ماه جون شورای حکام آژانس امکان سفر به تهران را پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • گروسی: دنبال سفر به ایران هستم/ غنی‌سازی با خلوص بالا به معنای ساخت بمب نیست
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • آینده مبهم کیه‌زا با ابراز نارضایتی از وضعیتش در یوونتوس
  • تمام راکتور‌های نیروگاه «زاپوریژیا» اوکراین در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفت
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و حفاظت محیط زیست