Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، فاطمه انصاری پاراوزنه بردار جوان دسته ۷۳ کیلوگرم بوشهر پس از کسب ۲ مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور، در گفتگو با وب سایت فدراسیون بیان کرد: مدت بسیار کوتاهی است که در این رشته تمریناتم را آغاز کرده‌ام. من در این مسابقات هیجان زیادی داشتم چرا که نخستین تجربه بانوان بود و تاکنون در پارا وزنه برداری رقابت نکرده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه ما توانسته بودیم مانند مردان این رشته ورزشی را تجربه کنیم باعث شد حس غرور و افتخار در این مسابقات داشته باشم. امیدوارم روزی در سطح بالاتری این احساس را تجربه کنم.

انصاری افزود: پیش از این در پارا دوومیدانی، ماده‌های پرتاب دیسک و وزنه فعالیت داشتم. تاکنون توانسته‌ام ۱۰ طلا و یک برنز در مسابقات کشوری، ۲ طلای مسابقات آسیایی و ۲ طلا در رقابت‌های جهانی کسب کنم.

وی ادامه داد: حدود ۳ سال است که به دلیل حذف و ادغام برخی کلاسبندی‌ها از سوی پارالمپیک در مسابقات دوومیدانی شرکت نکردم و پس از آشنایی با رشته پارا وزنه برداری، زیر نظر خانم آرامند مربی‌ام روزی سه ساعت تمرین کردم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور عنوان کرد: از کودکی به ورزش علاقه داشتم و معلولیت برای من مانعی نبود. از طریق یکی از دوستان با ورزش افراد دارای معلولیت آشنا شدم و وارد پارا دوومیدانی شدم. بعد از آن با توجه به اینکه پدرم داور وزنه برداری است، با استفاده از نظرات و راهنمایی‌های او تمریناتم را ادامه می‌دادم.

وی تصریح کرد: خانواده‌ام مشوق اصلی‌ام بودند و در این مدت هرگز تمرین و ورزش را رها نکردم و خوشبختانه با ثبت رکورد ۷۱ کیلوگرم توانستم در هر دو رده جوانان و بزرگسالان در جایگاه نخست مسابقات قرار بگیرم.

انصاری اظهار کرد: در هر رشته ورزشی که فعالیت کردم هدفم موفقیت بود تا ثابت کنم معلولیت محدودیت نیست و نهایت آرزوی‌ام این است که بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم و برای جامعه‌ام فرد مفیدی باشم.

بانوی پارا وزنه بردار کشورمان در پایان گفت: دوست دارم در ورزش به نقطه‌ای برسم که از من به عنوان یک اسطوره یاد کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و تمرینی دست بر نمی‌دارم تا این به این آرزو رنگ حقیقت ببخشم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین فاطمه انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم

مهشید اشتری که یکی از دو بازیکن اعزامی تیم ملی تنیس روی میز بانوان به رقابت های انتخابی المپیک در ازبکستان است، در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد شرایط آمادگی خود برای حضور در این رقابت ها و پیش بینی که از عملکردش در ازبکستان دارد، توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه به صورت انتصابی در ترکیب تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای حضور در آخرین مرحله رقابت های گزینشی المپیک قرار گرفت، گفت: پیش از مسابقات جهانی کره جنوبی که بهمن سال گذشته برگزار شد بر اساس عملکردی که ملی پوشان پیش از آن در مسابقات جهانی و آسیایی، بازی های کشورهای اسلامی و ... داشتند و ارزیابی وضعیت آنها، اقدام به انتصاف دو بازیکن برای حضور در مسابقات گزینشی شد که من یکی از آنها بودم.

این ملی پوش تنیس روی میز با تاکید بر اینکه تجربه ای از حضور در مسابقات گزینشی المپیک ندارد، تصریح کرد: اولین بار است که به این رقابت ها اعزام می شود. درست است که در مسابقات آسیایی و جهانی زیادی شرکت کرده ام اما همینکه تجربه ای از این رقابت ها ندارم، شرایط حضور در آن را برایم متفاوت کرده است.

اشتری تاکید کرد: قطعا مسابقات گزینشی المپیک در شرایطی کاملا متفاوت از رویدادهای دیگر برگزار می شود. همه شرکت کنندگان در تلاش برای تک سهمیه ای هستند که توزیع می شود و همین مسئله رقابت میان آنها را حساس تر و نزدیک تر می کند.

وی در مورد پیش بینی که از عملکرد خود در رقابت های انتخابی المپیک دارد، خاطرنشان کرد: چون هیچ تجربه ای از این مسابقات ندارم، نمی توانم پیش بینی دقیقی هم داشته باشم. در ذهن خودم مدام روی عملکرد خوب و کسب نتیجه متمرکز می شوم و سعی می کنم در رابطه با این رقابت ها به مسئله ای غیر از این فکر نکنم. در واقع به لحاظ فکری و ذهنی به اندازه آمادگی بدنی، خودم را آماده کسب بهترین و ایده آل ترین نتیجه در ازبکستان کرده ام. یعنی مدام به کسب سهمیه فکر می کنم و امیدوارم بتوانم آن را در جریان مسابقات هم به نتیجه برسانم.

مهشید اشتیری همراه با ندا شهسواری ترکیب تیم ملی تنیس روی میز بانوان را برای مسابقات انتخابی المپیک تشکیل می دهند

عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان تصریح کرد: المپیک و حضور در آن آرزوی هر ورزشکاری است. این آرزو از من هم دور نیست. خیلی دوست دارم هر چه زودتر این تجربه را کسب کنم و در میدان المپیک حاضر شوم اما قطعا همه ورزشکارانی که در مسابقات گزینشی شرکت می کنند، به اندازه من رسیدن به این موفقیت را دوست دارند و برای آن تلاش می کنند.

اشتری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در اولین حضور در رقابت های گزینشی المپیک بتواند اولین سهمیه خود برای حضور در بازی های المپیک را کسب کند، گفت: می توانم بگویم نسبت به این رقابت ها و عملکرد احتمالی ام، پیش بینی ۵۰ به ۵۰ دارم، اصلا اینطور نیست که به خاطر نداشتن تجربه امید به کسب نتیجه نداشته باشم. اتفاقا به شدت امیدوارم هستم که بتوانم کسب سهمیه کنم.

وی در مورد روند تمریناتش برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک تاکید کرد: از امروز (سه شنبه) به صورت رسمی وارد اردو می شویم. تا پیش از این به صورت مقطعی و شخصی تمریناتم را دنبال کردم. در طول فروردین هم به صورت مستمر در مسابقات لبنان، عربستان، آلمان و چک حضور داشتم.

ملی پوش تنیس روی میز بانوان با اشاره به میزان آمادگی خود در فاصله یک ماه مانده به مسابقات ازبکستان خاطرنشان کرد: با توجه به روند تمرینات و مسابقاتی که در ماه های اخیر داشتم به اوج آمادگی نرسیده ام که البته کاملا طبیعی است. حتما تا زمان اعزام به مسابقات و آغاز دیدارهایم، اوج آمادگی لازم را به دست می آورم. مهم حضور در مسابقات و کسب تجربه بود که میسر شد. زمانی اعزام های کمی داشتم و این مسئله برایم خوب نبود. اما الان تمرین و مسابقه را همزمان کنار هم دارم و این کمک می کند که به موقع اوج آمادگی لازم را به دست بیاورم.

مهشید اشتری در پایان گفت: در مورد برنامه فدراسیون برای روند تمرینات مان تا زمان اعزام به ازبکستان اطلاع دقیقی ندارم اما فکر می کنم اردوی داخلی خواهیم داشت. حتما علاوه بر من و ندا شهسواری که بازیکنان اعزامی هستیم، نفرات دیگری هم در اردو هستند که متناسب با حریفان مان در مسابقات گزینشی هستند و می توانند حریفان تمرینی خوبی برای مان باشند.

کد خبر 6085023 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف