Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-03-28@08:16:51 GMT

صدور مجوز رویدادهای مد از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۱۹۲

صدور مجوز رویدادهای مد از سرگرفته شد

به گزارش «نماینده»،سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود پرداخت و با اشاره به توقف پنج ماهه صدور مجوز برگزاری رویدادهای مد در کشور از آغاز صدور این مجوزها خبر داد و گفت: فعالیت در کارگروه را زمانی آغاز کردم که توقفی پنج ماهه در صدور مجوزها وجود داشت و از آنجایی که این وقفه به جامعه فعالان مد و لباس ضربه زده است، صدور مجوزها دوباره آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه اقداماتی که در چارچوب قانون برای این کارگروه تعیین شده است باید اجرایی شود، گفت: به عنوان فردی که 26 سال است در زمینه مسائل فرهنگی کار می‌کنم، اعتقاد دارم باید مردم و هنرمندان را در چارچوب قانون ببینیم و ضمن اعطای مجوز به فعالیت‌های هنری از هنرمندان حمایت‌های معنوی و تا حد ممکن مادی داشته باشیم.

شفاپور تصریح کرد: همه فعالان عرصه مد و لباس باید از تسهیلات و امکاناتی که کارگروه مد و لباس ارائه می‌کند، استفاده کنند. همه ما ایرانی هستیم، ایران را دوست داریم و بر اساس قانون کار می‌کنیم؛ همه طیف‌های فکری در چهارچوب قانون برای ما برابر هستند و طرح‌ها و کارهای افراد است که شایستگی‌های حرفه‌ای آنها را نشان می دهد.

وی به این مسأله نیز اشاره کرد که همزمان با صدور دوباره مجوزها نظارت بر ‌رویدادهای مد نیز طبق قانون در حال انجام است و افزود: تیم رصد کارگروه را قوی‌تر کرده‌ایم و هر برنامه ای مجوز فعالیت را دریافت می کند روز قبل از رویداد کد شیمای طرح ها که نشان دهنده اصالت طرح‌هاست، بررسی می‌شود و در طول برنامه نیز ناظر کارگروه در نمایشگاه‌ها و رویدادها حضور دارد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به فرصت تاریخی که با کاهش و قطع واردات لباس‌های خارجی و قاچاق پوشاک به کشور برای تولید کنندگان و طراحان داخلی ایجاد شده است نیز اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با طراحان و تولید کنندگان برای ایجاد همگرایی برگزار کرده‌ایم. باید زمینه هایی را به وجود بیاوریم تا طرح های طراحان داخلی توسط تولید کنندگان دیده، خریدای و تولید شود.

وی ادامه داد: با فرصتی که برای تولیدات داخلی ایجاد شده است تولید کنندگان پارچه ما می توانند تولیدات با کیفیتی ارائه کنند و طراحان ما نیز با الهام گرفتن از داشته های فرهنگی و باوری خودمان به سمت تولید پوشاکی بروند که نه تنها نیاز همه گروه های جامعه را تأمین کنند بلکه گام های بلندی در خلق برند پوشاک ایرانی ـ اسلامی و صادرات پوشاک فاخر ایرانی بردارند.

شفاپور ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای طراحان و فعالان عرصه مد را از اهداف مهم برنامه‌های خود برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره ها می تواند کمک شایان توجهی به دیده شدن طرح های مغفول طراحان با استعداد کشورمان و برقراری ارتباط بین طراحان و تولید کنندگان باشد بر همین اساس نیز تلاش کرده ایم در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در همین راستا گام برداریم.

وی از همه فعالان عرصه مد و لباس برای حضور در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر دعوت کرد و گفت: هنرمندان برای طرح های جدید خود حتماً کد شیما که به معنای ثبت مالکیت معنوی طرحشان به نام خودشان است را دریافت کنند چرا که دریافت این کد برای حضور حرفه ای آنها در عرصه مد حائز اهمیت است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان از پررنگ تر شدن بخش عفاف و حجاب و بافت‌های سنتی در جشنواره فجر خبر داد و افزود: جشنواره امسال متفاوت‌تر از جشنواره‌های دوره‌های قبل خواهد بود و من از همه هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس و از همه تلاشگران این عرصه می خواهم که در مسیر اعتلای هنر فاخر پوشاک ایرانی ـ اسلامی به کارگروه مد و لباس کمک کنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: پوشش اسلامی مدولباس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ اقدام مغایر قانون در صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا

تین نیوز

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از مغایرت افزایش هزینه صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا با قوانین و مقررات،  خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون و  فعالان بخش حمل و نقل بین المللی جاده ای این مطلب را بر اساس نامه تاریخ 27 اسفند 1402 هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار بیان کردند.

بر اساس این نامه که خطاب به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشته شده ، افزایش هزینه صدور مجوز شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا از 300 میلیون ریال به 2 میلیارد و 100 میلیون ریال مغایر قانون است.

در بخشی از این نامه آمده است: بر اساس ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ( اصلاحی 15/11/1399 ) هرگونه افزایش در هزینه صدور مجوزهای کسب و کار، صرفا با تصویب هیئت مقررات زدایی امکان پذیر است و دشوار کردن شرایط صدور مجوز حتی در صورت تصویب هیئت مذکور، اجرای آن باید از 6 ماه قبل، اطلاع رسانی شود.

در ادامه این نامه تاکید شده است: از آنجا که دریافت هزینه برای صدور مجوز، بدون تصویب هیئت مقررات زدایی و اعلام در درگاه ملی مجوزها در قانون جرم و مشمول ماده ( 600 ) قانون مجازات اسلامی تلقی شده ، خواهشمند است دستور فرمایید افزایش هزینه صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا فورا متوقف و مبالغ اخذ شده مازاد بر تعرفه مصرح در درگاه ملی مجوزها در صورت دریافت به متقاضیان عودت شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • برچیدن اقتصاد زیر زمینی با شاه کلید، شناسه یکتا
  • اقتصاد زیرزمینی برچیده می‌شود
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد
  • ◄ اقدام مغایر قانون در صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا
  • چرا بهروز وثوقی را به فرش قرمز دعوت نمی‌کنید آقای خزاعی؟
  • صدور ۵۴ مجوز برای ساخت بیمارستان / سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان