Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت روز ملی هوای پاک افزود: اقدامات دیگری برای پایش و کسب اطلاعات مربوط به میزان آلایندگی واحدهای صنعتی منطقه، یک دستگاه سنجش آلایندگی با سنجش یک پارامتر ذرات پی. ام و  چهار پارامتر گاز در محل دهیاری ترک آباد به عنوان اولین نقطه مسکونی شهرستان نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  اطلاعات این دستگاه بر روی سامانه پایش کیفی هوای کشور قابل دریافت است و یک دستگاه سنجش آلایندگی ذرات ۲.۵ پی. ام به تازگی منتقل و درحوزه شهری اردکان به زودی نصب و راه اندازی می شود .
وی یادآور شد: عمده آلایندگی مربوط به ذرات معلق است که در این ارتباط می توان به شرایط محیطی منطقه با توجه به پدیده خشکسالی، فقر پوشش گیاهی، فعالیت های معدنی ،ایجاد راه های دسترسی در اراضی طبیعی، گسترش صنایع کاشی ،فولاد و سنگ شکن های تولید و دانه بندی شن و ماسه ، صنایع آهک ، آسفالت و اراضی کشاورزی و جاده های بین مزارع را نام برد .
رییس اداره حفاظت محیط زیست اردکان تصریح کرد: در اجرای طرح پایش در صنایع بزرگ طبق قانون و مقررات در حال حاضر پنج واحد صنعتی بزرگ به این تجهیزات متصل است و با توجه به مشکل  تحریم و غیره اطلاعات آنلاین مربوط به ۲ واحد صنعتی در سامانه این اداره دریافت و ارزیابی می شود .
عزیزی یادآور شد: با توجه به وسعت شهرستان و وجود سه منطقه تحت مدیریت و تنها پارک ملی استان و مهمترین زیست گاه یوزپلنگ ایرانی در حوزه مرکزی ایران و وجود صنایع متعدد و لزوم به روزرسانی تجهیزات و امکانات اداره حفاظت محیط زیست مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان در سال ۹۶ شروع شد.

وی اضافه کرد: این پروژه با حدود ۸۵ درصد پیشرفت به دلیل مشکلات مربوط به کمبود اعتبار و نوسان بازار به اتمام نرسید و امسال با تامین اعتبار کار تکمیل شروع و  سال آینده به بهره برداری می رسد .
وی اظهار داشت: این اداره با توجه به گستردگی حوزه کاری در بخش طبیعی و انسانی و مشکلات به وجود آمده در محیط زیست با کمبود امکانات پایش از جمله خودرو ، موتورسیکلت، دستگاه های سنجش آلاینده صنایع و آزمایشگاه مجهز و کمبود نیرو مواجه است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و حجم بالای کار نهایت توان و انرژی خود را در راستای نظارت و پایش به بهبود شرایط زیست محیطی شهرستان و حفظ و حراست از هوا و محیط پاک و عرصه های طبیعی و حیات وحش مناطق به کار گرفته ایم.

اردکان به عنوان یکی از شهرهای صنعتی استان در نقطه پایانی دشت یزد - اردکان قرار دارد و با توجه به عوامل ذکر شده واستقرار بیشتر جمعیت و واحدهای استان در این منطقه با مشکل آلایندگی روبروست و تلاش ها با کاهش مواد آلایندگی ادامه دارد.

یزد حدود سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و از مجموع ۱۰ شهرستان استان، شهرستان تفت، مهریز، یزد، اشکذر، میبد و اردکان در این دشت قرار دارند. 

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها اردکان محیط زیست یزد واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان محیط زیست یزد واحدهای آلاینده اردکان محیط زیست یزد واحدهای آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح امروز سه‌شنبه در اولین همایش دانش سنتی محیط‌زیست ایران به میزبانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حفظ طبیعت و محیط‌زیست، اظهار کرد: طبیعت اولین منبع برای تولید است، مقام معظم رهبری امسال را با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری کرده‌اند، بنابراین باید به محیط‌زیست توجه جدی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حفظ محیط‌زیست دارد، در این دولت مصوبات خوبی در حوزه محیط‌زیست برای استان داشتیم که این کار بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های زیبایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات خوبی برای تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری اختصاص یافت.

حیدری با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط‌زیست باید مشارکت همه اقشار جامعه به‌ویژه افراد دارای دانش بومی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: این مسئله به پایداری در توسعه کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین از نظر محیط‌زیست دارای ظرفیت‌های ویژه هستند، خاطرنشان کرد: یک قرارگاه برای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت از محیط‌زیست توجه ویژه نسبت به حفاظت از تالاب‌های چهارمحال و بختیاری داشته باشد، عنوان کرد: تمامی مردم باید بتوانند از این زیبایی و طبیعت بهره‌مند شوند.

حیدری با بیان اینکه مقوله آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، عنوان کرد: این مسئله به پیشگیری از فرسایش خاک کمک می‌کند و برای حفظ منابع آب زیر زمینی نیز اهمیت دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جنگل‌های بلوط در زاگرس یک سرمایه ارزشمند است، بنابراین باید در حفظ و صیانت این گنجینه کوشا باشیم و اقدام ویژه‌ای در همین راستا صورت بگیرد.

کد خبر 6079748

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • تدوین سند کاهش آلایندگی مراکز صنعتی استان اصفهان